توسط مسئول شورای سیاستگذاری این رویداد مطرح شد

روایت زن ایرانی محور جشنواره عمار


 روایت «زن ایرانی» محور اصلی جشنواره‌ عمار امسال است. این خبر روز گذشته در نشست خبری سیزدهمین دوره این رویداد اعلام شد؛ نشست خبری که به واسطه مکان برگزاری و میهمانان ویژه‌اش هم نسبتی با اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر داشت. مکان برگزاری نشست، اکباتان محل شهادت آرمان علی‌وردی بود. در ابتدای این مراسم پدر شهید آرمان علی‌وردی از فرزند شهیدش گفت و در پایان این مراسم، محل شهادت او گلباران شد. سعید خورشیدی مسئول شورای سیاستگذاری این رویداد البته در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست تأکید کرد که برگزاری نشست عمار در اکباتان صرفاً یک امر نمادین نیست، برای جشنواره عمار، افتخاری است که مراسم آغازین خود را در چنین مکانی برگزار می‌کند. 

​​​​​​​ فرهنگی/ روایت «زن ایرانی» محور اصلی جشنواره‌ عمار امسال است. این خبر روز گذشته در نشست خبری سیزدهمین دوره این رویداد اعلام شد؛ نشست خبری که به واسطه مکان برگزاری و میهمانان ویژه‌اش هم نسبتی با اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر داشت. مکان برگزاری نشست اکباتان محل شهادت آرمان علی‌وردی بود، در ابتدای این مراسم پدر شهید آرمان علی‌وردی از فرزند شهیدش گفت و در پایان این مراسم، محل شهادت او گلباران شد. سعید خورشیدی مسئول شورای سیاستگذاری این رویداد البته در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست تأکید کرد که برگزاری نشست عمار در اکباتان صرفاً یک امر نمادین نیست: «برای جشنواره عمار، افتخاری است که مراسم آغازین خود را در چنین مکانی برگزار می‌کند. ما معتقدیم خانواده، مرام و آرمان‌های شهدا پشتوانه حقیقی جشنواره عمار هستند و برگزاری چنین مراسم‌ و حضور خانواده شهدا صرفاً یک امر نمادین نیست.» علاوه بر این طبق اطلاعات ارائه شده در این نشست، امسال مستندهایی درباره این شهید و برخی شهدای شاهچراغ در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.
ظلم رسانه‌ای به زن ایرانی
«بناست روایت «زن ایرانی» موضوع محوری جشنواره امسال باشد.» سعید خورشیدی پس از یادی از نادر طالب‌زاده از بنیانگذاران این جشنواره که سال قبل بر اثر بیماری درگذشت، با اعلام این خبر در توضیحات تکمیلی افزود: «هر ساله یک موضوع به عنوان موضوع محوری قرار دارد که امسال آن موضوع «روایت زن ایرانی» است. یکی از مبانی شکل‌گیری جشنواره عمار توجه به آسیب‌های نظام رسانه‌ای بود. نظام رسانه‌ای ما از فقدان عدالت رسانه‌ای رنج می‌برد، یک سری از دغدغه‌ها و نیازها در جامعه ما در قاب هنر و رسانه دیده نمی‌شود. یکی از زمینه‌هایی که معتقدیم این ظلم رسانه‌ای نسبت به آن وجود دارد، بحث زن ایرانی است. انقلاب اسلامی به زن ایرانی نشان داد که حضور در اجتماع تعارضی با ارزش‌های دینی و اسلامی ندارد. از سوی دیگر انقلاب با جریان‌های غرب‌زده در افتاد و نشان داد انعکاس استعدادهای یک زن مترادف با برهنگی نیست. می‌توان از رشد زن سخن گفت اما ذیل ارزش‌های الهی. این مسیری است که زن ایرانی در طول چهل سال طی کرده اما رسانه‌ای نشده است.»
اشتباه من و رضا کیانیان
سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی قرار است همچون ادوار گذشته همزمان با ایام بزرگداشت 9 دی‌ماه برگزار شود که در فقدان زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، در این دوره سهیل اسعد دبیر جشنواره شده است. سهیل اسعد در این نشست برگزارکنندگان این رویداد را وارثان «حاج نادر» خواند. او پیوند هنر، اندیشه و رسانه را از ویژگی‌های شاخص این رویداد عنوان کرد و گفت: «من از هنر شروع کردم. در ایام زندگی در آرژانتین بازیگر تئاتر بودم و برایم این یک اصل بود کاری که می‌کنم هنر داشته باشد وقتی هم به سراغ طلبگی رفتم می‌گفتم در کارهایم باید اندیشه باشد.»
او در ادامه از لزوم بین‌المللی شدن فضای هنر و رسانه‌ای انقلاب و مطرح شدن این فرهنگ و سبک زندگی در عرصه‌های بین‌المللی گفت و از ابتکارات عمار در استراتژی بخش توزیع و اکران یاد کرد.
اسعد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تجربه بازیگری قبل از ورود به حوزه علمیه قم گفت: «ملاقاتی با رضا کیانیان داشتم و گفتم من بازیگر بودم و بعد طلبه شدم اما او گفت قصه من برعکس است، من طلبه بودم و بعد بازیگر شدم. اشتباه من این بود که گفتم باید بازیگری را ترک کنم تا طلبه شوم و اشتباه کیانیان این بود که گفت باید طلبگی را رها کنم تا بازیگر شوم؛ در حالی که این دو مقوله فاصله‌ای با هم ندارند.»
او در ادامه با ذکر خاطراتی از سید حسن نصرالله و مقام معظم رهبری درباره اثرگذاری سریال‌های یوسف پیامبر، مختارنامه و نیز پخش سریال حضرت مریم در ونزوئلا و تأثیرات آن تأکید کرد: «قدرت سینما بسیار زیاد است. پس هر مجاهدتی که در این راستا داشته باشیم ضروری است. دغدغه جدی‌ای که در آن ایام به‌عنوان مبلغ داشتم، این بود که باید حرکت کنیم تا هالیوود شیعی را تأسیس کنیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8047/1/632563/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها