باغ کتاب تهران با برگزاری بازی‌های نوجوانانه میزبان حضور گرم نوجوانان و خانواده‌هاست

باغ کتاب «ایران آینده» را میان نوجوانان آورد


گروه فرهنگی/  باغ کتاب تهران با ویژه‌برنامه «ایران آینده» ششمین روز خود را پشت‌سر گذاشت و میزبان نوجوانانی بود که برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری شهرداری تهران قدم به باغ کتاب گذاشته بودند تا فارغ از شرایط و اتفاقات اخیر جامعه دست در دست دوستان و خانواده‌هایشان چند ساعتی را در آنجا سپری کنند. گفتنی است این برنامه  از 1 1 آبان آغاز شده و   تا 20 آبان ادامه خواهد داشت.
چه برنامه‌هایی هست؟
سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران با ۲۱ بخش از برنامه‌های تفریحی، فرهنگی به استقبال هفته ملی نوجوان رفت و با جام بازی‌های دیجیتال، جام بازی‌های رومیزی، مسابقه لیزرتگ، بازی مافیا، جام اسکیت، مسابقه تیراندازی، مسابقه چندگانه سرعتی، چالش‌های فوتبالی، سالن نمایش فیلم، برنامه‌های استیج، مسابقه آشپزی و پرواز بادبادک‌ها سعی کرد برنامه‌های مفرحی برای نوجوانان فراهم کند. در محوطه بیرونی باغ کتاب غرفه «خوشمزه‌ بازی» ویژه مسابقه آشپزی برای نوجوانان با وسایل لازم برای آشپزی تجهیز شده است و نوجوانان علاقه‌مند در قالب 9 گروه 3 یا 4 نفره می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. فضای دیگری هم به علاقه‌مندان به بازی اسکیت اختصاص یافته است که مربیان و کارشناسان مجرب، شیوه و تکنیک‌های مقدماتی این ورزش مفرح را به‌ صورت رایگان آموزش می‌دهند. بازی‌های چندگانه سرعتی و توپی شامل بازی‌های سازه‌ای همچون طناب تعادلی، موتور چهارچرخ و جام فوتبال‌دستی از دیگر بخش‌های این جشنواره در فضای باز باغ کتاب است. همچنین بازی مافیا، مسابقه لیزرتگ و پرواز بادبادک‌ها هم روی بام باغ کتاب میزبان شرکت‌کنندگان است.
چگونه در برنامه‌ها شرکت کنیم؟
این برنامه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در خدمت نوجوانان است. مدارس هم می‌توانند دانش‌آموزان را با هماهنگی فرهنگسراها از ساعت ۹ تا ۱۵ به باغ کتاب بیاورند. نوجوانان برای شرکت در مجموعه‌های تفریحی باید به قسمت ثبت‌نام مراجعه کرده و بعد از ثبت مشخصات، کارت دریافت کنند. با دریافت کارت به بخش‌های مختلف باغ کتاب مراجعه می‌کنند تا با بازی کردن به کسب امتیاز بپردازند. هر وقت امتیاز کسب شده بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ باشد، بخش اول جوایز را دریافت می‌کنند.
چه جایزه‌هایی دارد؟
جوایزی برای نوجوانان در نظر گرفته شده است که می‌توانند در همان باغ کتاب از خریدهای لوازم‌التحریر، کتاب و فضاهای تفریحی بهره‌مند شوند. هر فردی می‌تواند یک کارت دریافت کند. اگر کسی تمایل داشته باشد ۱۰ روز بازی کند، هر روز باید کارت مستقل داشته باشد و امتیاز امروز به روز بعد منتقل نمی‌شود. از روز برگزاری این ویژه‌برنامه تا روز دوشنبه این هفته بالغ بر سه هزار شرکت‌کننده برای حضور در برنامه‌ها پیش‌قدم شدند و تنها روز دوشنبه نزدیک به هزار نفر شرکت‌کننده تا ساعت ۱۷ برای استفاده از برنامه‌ها ثبت‌نام کردند.
با خانواده‌ بیایید برای بازی
اگرچه این برنامه‌ها با محوریت نوجوانان در حال برگزاری است ولی خانواده‌ها هم می‌توانند دست در دست فرزندانشان در بازی‌های گروهی شرکت کنند. به‌عنوان مثال در بازی‌های رومیزی، بازی‌های دیجیتال، مسابقه آشپزی و... خانواده‌ها پا به پای فرزندانشان حضور دارند و در یک رقابت دوستانه به کسب امتیاز می‌پردازند.
اکران رایگان فیلم‌ هم هست
سالن نمایش فیلم باغ کتاب در همان حوالی مجموعه بازی‌های رومیزی و دیجیتالی با پخش فیلم‌های مناسب سن نوجوانان، میزبان تماشاچیان در دو سانس ساعت ۱۷ و ۱۹ است. طبق جدول اکران، روز چهارشنبه فیلم «سایه‌ای که نور شد» از ساعت ۱۵، پنجشنبه «آقای مدیر» در ساعت ۱۷ و «مادر» در ساعت ۱۹ پخش می‌شود. روز جمعه هم فیلم «درسی برای فردا» در ساعت ۱۷ نمایش داده می‌شود. فیلم «یدو» در ساعت ۱۹ روز جمعه نمایش داده می‌شود. 


نکته
باشگاه نوجوانی شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد
سید مصطفی کشفی دبیر جشنواره «ایران آینده» در گفت‌و‌گو با «ایران» با بیان اینکه سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران رویکرد خودش را توجه به مخاطب نوجوان و برنامه‌ریزی برای این مخاطب تعریف کرده است، اظهار کرد: حدود ۲۰ آیتم بازی و سرگرمی داریم که بخش‌های مختلف باغ کتاب درگیر آن هستند. نوجوانانی که به جشنواره می‌آیند، با مراجعه به غرفه ثبت‌نام کارت دریافت می‌کنند و در هر کدام از بازی‌های جشنواره که تمایل داشته باشند، شرکت می‌کنند و با جمع‌آوری امتیاز و مراجعه دوباره به غرفه ثبت‌نام، امتیازهایشان را تبدیل به جایزه می‌کنند. این جایزه بن‌کارت‌های خرید از باغ کتاب است. این بازی‌ها در قالب جام برگزار می‌شود و در روزهای پایانی نیز برندگان روزهای مختلف دعوت می‌شوند و با هم رقابت می‌کنند. برای این بخش جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است. لیگ فیفا، جام بازی‌های رومیزی و واقعیت مجازی تعدادی از بازی‌های جشنواره است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8048/23/632667/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها