سخنگوی قوه قضائیه خبرداد

صدور 1024 کیفرخواست برای اغتشاشگران


مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه، نشست خبری دیروز خود در جمع خبرنگاران را با موضوع اغتشاشات آغاز و آماری از تعداد بازداشتی‌ها ارائه کرد. وی با بیان اینکه دشمن با راه انداختن جنگ ترکیبی، سعی بر دمیدن بر آتش آشوب داشت که به هیچ‌وجه موفق نشد و شکست خورد افزود: اگر دشمن در صحنه به اهداف خود می‌رسید آن زمان نیازی نبود که کشته‌سازی به وسیله موادمخدر، مشروبات الکلی و آدم‌ربایی آن هم توسط قداره‌کش‌ها را به نام اغتشاش ثبت کند؛ این نهایت ناتوانی و عجز دشمن است. ستایشی در ادامه افزود: اکنون مطالبه عمومی و حتی عده فراوان معترضان از قوه قضائیه و مجموعه دستگاه‌های حافظ امنیت این است که بدون مسامحه با عده معدودی که علیه امنیت اقدام کرده بوده و دست به جنایت زده‌اند، عمل کنند. وی ادامه داد: کسانی که مرتکب آشوب شدند و مسبب اغتشاشات بوده و یا معاون و مباشر بوده‌اند، نیز در هر سطح و شرایطی که هستند برای قوه قضائیه یکسان هستند و در صورت رسیدگی به اتهاماتشان و احراز مجرمیت آنها باید نسبت به اعمال و خساراتی که وارد کردند پاسخگو باشند. شکایات هم شروع شده و رسیدگی می‌شود.
صدور ۱۰۲۴ کیفرخواست در تهران
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعداد کیفرخواست صادر شده در ارتباط با اغتشاشات اخیر گفت: تا کنون هزار و ۲۴ کیفرخواست در تهران صادر شده است. نسبت به اغتشاشگران رسالت بر این است که تفکیکی که در اجرای رهنمودهای رهبری بود، با دقت انجام شود و رسیدگی‌ها متضمن مؤلفه‌های دقت و سرعت باشد. وی تأکید کرد: همه تلاش دستگاه قضایی این است که در این فرایند رسیدگی، حقی از کسی ضایع نشود.
پرونده خبرنگاران شرق و هم میهن در شرف تصمیم نهایی
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده خبرنگاران روزنامه شرق و هم میهن [نیلوفر حامدی و الهه محمدی] گفت: اتهام این افراد اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام است که با صدور قرار بازداشت در زندان هستند. وی ادامه داد: پرونده‌های این افراد در شرف تصمیم نهایی است اما در این فاصله و در روند تحقیقات اگر عناوین اتهامی دیگری مطرح شود مورد اعمال نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
قوه قضائیه با هیچ‌کس تعارف ندارد
ستایشی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه قضایی برنامه‌ای برای برخورد با سیاسیونی که اقدام به توهین علیه نظام کرده‌اند - ازجمله پروانه سلحشوری و محمود صادقی نمایندگان سابق تهران در مجلس شورای اسلامی- دارد، گفت: بهتر است از ذکر اسامی بپرهیزیم اما در قبال این قضیه باید بگوییم که قوه قضائیه تکلیف دارد مأموریت‌های خود را به احسن وجه به‌منصه ظهور برساند. قوه قضائیه در اجرای مأموریت‌هایی که دارد با هیچ‌کس تعارفی ندارد و سعی می‌کند که رسیدگی‌ها و دادرسی‌ها عادلانه باشد.
۴۲ مسبب حادثه آتش‌سوزی اوین، تحت تعقیب
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه زندان اوین گفت: طبق آخرین گزارش از دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ویژه جرایم جنایی، تعداد افراد در آشوب افزایش یافته و بازپرس پرونده مجدانه در حال پیگیری هستند. وی افزود: اکنون ۴۲ نفر تحت تعقیب قرار دارند و نتیجه عمل غیرقابل دفاع خود را خواهند گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8048/1/632699/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها