وزارت کشور و تلفن سران عربستان هک شد

افشای مداخله‌جویی‌های منطقه‌ای ریاض


حسین فاطمی/گروه هکری به نام «تبر ابراهیم» اسناد محرمانه وزارت داخلی عربستان سعودی را هک و در فضای اینترنت منتشر کرد. این اسناد از نظر افشای هماهنگی عربستان سعودی با اسرائیل و همچنین فوق محرمانه بودن بسیاری از اطلاعات و نشانی اماکن محرمانه و تصاویر دوربین‌های مدار بسته سعودی اهمیت دارد.
بنا بر گزارش‌ها گروه هکری تبر ابراهیم، وزارت داخلی و تلفن سران عربستان را هک و محتوای تماس‌های آنها با مقامات رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است. در فایل‌های منتشر شده تلاش برای ایجاد ناامنی و آشوب در ایران توسط آل‌سعود و صهیونیست‌ها به‌وضوح مشخص و در برخی از این اسناد نیز رد پای ریاض در اغتشاشات اخیر ایران مشهود است. همچنین هزاران سند محرمانه از وزارت داخلی، مکان‌های حساس و عوامل تروریستی عربستان سعودی توسط این گروه منتشر شده است.
گروه هکری «تبر ابراهیم» در پی انتشار اسنادی که موفق به دستیابی به آنها شده است، اعلام کرد این تنها گوشه‌ای از تسلط این گروه به اسناد طبقه‌بندی شده عربستان است. این گروه در بیانیه خود تأکید کرده است: «اقدامات رژیم آل سعود که تحت سیطره صهیونیسم جهانی در حال جنگ رسانه‌ای و نیابتی با هدف ایجاد آشوب و تجزیه ایران اسلامی است بر همه آزادگان و متفکران جهان آشکار است.» بر اساس بیانیه مذکور «این رژیم که همچون گاوی شیرده در خدمت استکبار جهانی است از طریق راه‌اندازی سازمان های تروریستی و حمایت از گروهک‌های تروریست فعال در سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان، در رأس آنها منافقین و داعش، اقدام به هدایت و رهبری عملیات‌های تروریستی نموده و قصد سوریه‌سازی ایران عزیز را دارد.»
گروه هکری تبر ابراهیم در پایان بیانیه خود تأکید کرد: «یقیناً این اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند و سیلی سختی از ایران اسلامی و محور مقاومت دریافت خواهند کرد؛ نفوذ به زیرساخت سایبری وزارت امور داخلی آل سعود تنها گوشه کوچکی از دسترسی‌های گسترده در زیرساخت سایبری آن است؛ منتظر سیلی‌های بعدی ما باشید.»
سابقه حملات سایبری به ریاض
اقدامات عربستان علیه کشورهای منطقه که در بیانیه گروه هکری تبر ابراهیم، بر آنها تأکید شده است، در حالی است که چند روز پیش از این حمله، عربستان سعودی ادعا کرد که ایران یک تهدید بزرگ سایبری برای کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود. در همین ارتباط  وبگاه عربی العربیه ادعا کرد که ایران یک تهدید امنیت سایبری بسیار واقعی برای عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است و می‌تواند صنایع کلیدی مانند مخابرات، نفت و گاز را هدف قرار دهد. این در حالی است که این اولین بار نیست که عربستان که از زمان قتل جمال خاشقجی، منتقد آل سعود در کنسولگری این کشور در استانبول، مورد انتقادهای شدید جهانی بابت اقدامات فرامرزی خود قرار دارد، مورد حملات سایبری قرار می‌گیرد. سال 2012 در حمله سایبری به آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی که یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری جهان تا به امروز است، دچار خسارات زیادی شد. در این حمله که گروه هکری شمشیر بران عدالت، مسئولیت آن را پذیرفت، بدافزاری به نام شمعون مورد استفاده قرار گرفته بود. هکرها با استفاده از بدافزار مذکور توانستند در طول فقط چند ساعت بیش از ۳۰ هزار رایانه را پاک و یا تخریب کنند.  علاوه بر این کمتر از شش ماه پیش نیز حمله سایبری گسترده‌ای علیه پایگاه‌های خدماتی حکومتی عربستان سعودی از داخل خاک عراق صورت گرفت. در این حمله، خدمات الکترونیکی وزارت نفت و شرکت هواپیمایی دولتی عربستان از دسترس خارج شد. این حمله سایبری که توسط گروه‌های مقاومت عراقی انجام شد، با نام «شهید ابو فاضل طومر» انجام شد. عاملان حمله در بیانیه‌ای اعلام کردند: «جنگ بیهوده علیه یمن و چاپ کتاب‌های تکفیری تروریستی و صادرات آن به جهان را متوقف کنید.» 
شعار مرگ بر آل سعود در عربستان
روز پنجــــشنبه منابــــــــع خبری تصاویری از شهر قطیف در شرق عربستان منتشر کرده اند که در آن مردم این شهر در مراسم تشییع پیکر شهدا، فریاد مرگ بر آل سعود 
سرمی دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، این تظاهرات یک روز پس از آن انجام شدکه فعالان عربستانی تصاویری از پیکر شهید محمد الحساوی که در ژانویه سال ۲۰۱۷ زیر شکنجه نیروهای امنیتی آل سعود در زندان دمام به شهادت رسیده بود، منتشر کردند. این جوان عربستانی از اهالی شهرک العوامیه در قطیف بود که از سوی نظامیان سعودی بازداشت و در نهایت زیر شکنجه جان داده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/6/632857/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها