جمهوریخواهان امریکا برای نامزد انتخابات 2024 دچار شکاف شدند

رؤیای ناتمام ترامپ


لاله مهرزاد/ دونالد ترامپ که دو سال گذشته را با رؤیای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 و جبران شکست 2020 سپری کرده است، بعد از به راه نیفتادن موج قرمز در انتخابات میاندوره‌ای، خود را رویاروی شماری از هم‌حزبی‌هایش می‌بیند؛ کسانی که قصد دارند او را از دور نامزدهای این انتخابات کنار گذاشته و به جای او ران دو سانتیس، فرماندار فلوریدا را راهی نبرد ریاست‌جمهوری کنند.
به گزارش سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی در حالی که وضعیت جمهوریخواهان در انتخابات سنا حداقل تا عصر دیروز نامشخص بود و هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با 48 کرسی دوشادوش هم حرکت می‌کردند، دونالد ترامپ با برباد رفتن رؤیاهایش، لب به انتقاد شدید از ران دوسانتیس گشود و او را که زمانی شاگرد سیاسی خودش محسوب می‌شد، یک فرماندار «متوسط» که بویی از «وفاداری» نبرده، تحقیر و توصیف کرد.
هرچند ترامپ با چنین الفاظی سعی کرده است، به کسانی که از دوسانتیس حمایت می‌کنند، بگوید که وی برتر است و به صلاح حزب است که خود او دیگر بار کاندیدای حزب در انتخابات دو سال آینده شود، اما واقعیت این است که دوسانتیس که بسیار جوان‌تر از ترامپ است و 44 سال دارد و همین می‌تواند فاکتوری جذاب برای حزب باشد، در انتخابات میاندوره‌ای کنگره کاملاً موفق نشان داد و توانست با درخشش تمام در ایالت خود پیروز شده و دیگر بار بر کرسی فرمانداری بنشیند. همین باعث شده است تا بسیاری از جمهوریخواهان که فقط به موفقیت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 می‌اندیشند، دوسانتیس را ستاره‌ای در حال ظهور برای حزب خود عنوان کنند. شاید هم از همین‌رو بود که شماری از اعضای حزب جمهوریخواه از ترامپ 76 ساله خواستند، زمان اعلام نامزدی خود را در این انتخابات که بنا بود در چند روز آینده انجام شود، به تأخیر اندازد. 
آرامش قبل از طوفان
ترامپ فعلاً درباره اینکه آیا این کار را به تعویق خواهد انداخت یا نه، نظری نداده است، اما به نظر نمی‌رسد، کنار گذاشتن سودای ریاست‌جمهوری برای او آسان باشد. بویژه که می‌داند هنوز هم دارای محبوبیت بالایی بین حامیان حزب جمهوریخواه در بین مردم است. بنابراین هیچ بعید نیست، توصیه هم‌حزبی‌های خود را کنار بگذارد و در انتخابات درون‌حزبی شرکت کند و با تمام توان در جریان رقابت‌های داخلی حزب به دوسانتیس حمله کند و او را از سر راهش بردارد.  کاری که به نظر می‌رسد، از هم‌اکنون نیز شروع کرده است. 
او پنجشنبه شب در سخنانی علیه دوسانتیس، فرماندار فلوریدا را سیاستمداری سبک‌وزن خواند که در جریان رقابت‌های سال 2017 برای فرمانداری فلوریدا نتوانسته بود، چهره‌ای محکم از خود به جا بگذارد و کاملاً ضعیف نشان می‌داد. او گفت: «ران نه محبوبیت داشت، نه در نظرسنجی‌ها موفق بود و نه حتی پول داشت، اما به من گفت که اگر او را تأیید کنم، می‌تواند برنده شود. من کمپین او را که کاملاً از هم گسسته بود، درست کردم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/6/632859/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها