روی خط بازار


عرضه 396 تن فرآورده در بورس انرژی

امروز شنبه، ۲۱ آبان‌ماه ۸ هزار و ۳۹۶ تن فرآورده هیدروکربوری در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود. به گزارش «ایران» به نقل از روابط عمومی بورس انرژی ایران امروز، ۵ هزار تن برش پنتان پتروپالایش کنگان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهد شد.
در رینگ داخلی نیز قرار است فرآورده‌های اکسیژن صنعتی شرکت ذوب‌آهن آریان بویین‌زهرا، آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، بنزین پیرولیز پتروشیمی ایلام و حلال ۵۰۲ پتروشیمی بیستون عرضه شود.


پذیرش ۶ کالا از سوی ۷ شرکت در بورس کالای ایران

بورس کالای ایران از پذیرش ۶ کالا و محصول متعلق به ۷ شرکت در بازار اصلی و فرعی بورس کالا خبر داد. براساس اطلاعیه مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، پلی استایرن انبساطی، آهن اسفنجی، دو اتیل هگزانول و سیمان ۵ شرکت برای عرضه در بازار اصلی پذیرش شد. پذیرش کالاها و محصول‌ مذکور پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و شصتمین و سیصد و شصت و یکمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۷ و ۱۸ آبان به تصویب رسید. به این ترتیب، ۳۹۶ تن پلی‌استایرن انبساطی شرکت Pak Petrochemical Industries (Pvt.) Ltd پاکستان که عرضه‌کننده آن شرکت توسعه پتروشیمی هزاره سوم است، راهی بازار اصلی بورس کالای ایران می‌شود. همچنین ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که عرضه‌کننده آن شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد است، در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد. علاوه بر این، ۴ هزار و ۳۲۰ تن دو اتیل هگزانول شرکت LUXI GROUP CO.LTD کشور چین و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن دو اتیل هگزانول پتروشیمی شازند که عرضه‌کننده هر یک کالای راما فیدار راد شیمی است، برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد. همچنین سیمان شرکت سیمان تیس چابهار برای عرضه در بازار اصلی بورس پذیرش شد. مدیریت پذیرش بورس کالای ایران در اطلاعیه جداگانه دیگری از پذیرش تسمه فولادی و ضایعات فلزی ۲ شرکت در بازار فرعی بورس کالا خبر داد. به این ترتیب، ۵ هزار تن تسمه فولادی شرکت صنایع فولاد کوهپایه را که عرضه‌کننده آن شرکت اعتماد سرمایه پرتوآ است، راهی بازار فرعی بورس کالا می‌شود. همچنین ۸۵۰ تن ضایعات فلزی نفت ستاره خلیج فارس در بازار فرعی پذیرش شد
.

اختیار آتی زعفران امروز در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود

قرارداد اختیار معامله مبتنی بر قرارداد آتی زعفران نگین در راستای متنوع‌سازی ابزارهای مدیریت ریسک با سررسید دی ماه سال‌جاری از امروز، شنبه ۲۱ آبان در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود.
براساس اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، تاریخ سررسید این قرارداد، ۲۰ دی ۱۴۰۱ اعلام شده و دارایی پایه آن زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) و اندازه هر قرارداد معادل یک قرارداد آتی زعفران نگین است. سقف موقعیت‌های باز در هر نماد معاملاتی برای مشتریان حقیقی و حقوقی دارای موقعیت باز هزار قرارداد و برای بازارگردان‌ها بدون سقف است. ساعت و روزهای معاملاتی نیز از شنبه تا پنجشنبه ۱۰ تا ۱۵ و حداکثر حجم هر سفارش، ۲۵ قرارداد است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/10/632871/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها