اخبار


افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت جاده‌ای در نیمه نخست ۱۴۰۱

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در نیمه نخست امسال ۵.۷ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شده که سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به ترتیب ۲۱ درصد رشد و ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است. در نیمه نخست امسال 5 میلیون و 761 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.4 درصد افزایش یافته است. از این میزان ترانزیت، 5 میلیون و 17 هزار تن از طریق جاده و 744 هزار تن از طریق ریل جابه‌جا شده که در بخش جاده‌ای رشد 50.8 درصدی و در بخش ریلی کاهش 15.56 درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین از مجموع ترانزیت زمینی 4 میلیون و 100 هزار تن محمولات عبوری غیرنفتی (با رشد 17 درصد نسبت به سال گذشته) و یک میلیون و 66 هزار تن محموله‌های عبوری نفتی با افزایش 8.4 درصدی بوده است.
تخلیه و بارگیری کالای ترانزیتی در بنادر کشور نیز طی نیمه نخست امسال 4.2 میلیون تن بوده که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته 15.6 درصد رشد داشته است.


راهکار دولت و بانک مرکزی برای کاهش زیان انباشته بانک‌ها

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی راهکار دولت برای رسیدگی به زیان انباشته بانک‌ها را تشریح کرد.
سیدعباس حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم بحث اصلاح ساختار مالی بانک‌ها، چه بانک‌های دولتی و چه سایر بانک‌ها، به همراه بانک مرکزی درحال پیگیری است، اظهار کرد: از جمله کارهایی که در این راستا درحال انجام است، پیگیری‌های مکرری است که در خصوص اموال مازاد صورت گرفته است تا بانک‌ها دارایی‌های مازاد خود را به فروش برسانند.
وی ادامه داد: دومین اقدام افزایش سرمایه بانک‌ها است که از این طریق بتوان نسبت کفایت سرمایه آنها را افزایش داد. سومین اقدام نیز پیگیری و نظارت بیشتر در تسهیلات پرداختی است تا در جای مناسب هزینه شود که منجر به عدم بازپرداخت اقساط شود. در کنار همه این اقدامات پیگیر مطالبات بانک‌ها از دولت نیز هستیم.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با بیان اینکه مجموع اقدامات مذکور کمک می‌کند توان مالی بانک‌ها و زیان انباشته آنها اصلاح شود، گفت: همچنین در ساختار مدیریتی اقداماتی انجام می‌شود و اصلاح ساختار مالی نیز در اصلاح ترازنامه‌ای و سود و زیان کمک می‌کند.
حسینی تأکید کرد: این اقدامات با هماهنگی بانک مرکزی در حال انجام است و تا پایان سال قطعاً اتفاق خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/11/632874/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها