ایران زمین


شکستگی لوله دلیل قطعی آب مرکز کردستان آب شرب سنندج وصل شد 

ایران زمین-  آب برخی مناطق و محلات شهر سنندج بامداد پنجشنبه به دلیل شکستگی لوله ۸۰۰ میلیمتری در میدان انقلاب این شهر قطع شد که با تلاش نیروهای امدادی مشکل قطعی آب برطرف شد. 
شهریار یاسینی  مدیر روابط عمومی استانداری کردستان به «ایران» گفت: بامداد پنجشنبه به دلیل اشتباه کارگران یکی از پیمانکاران طرح‌های عمرانی، خط لوله اصلی توزیع آب شهر واقع در میدان انقلاب این شهر دچار شکستگی شد و  باتوجه به اهمیت موضوع همه نیروهای امدادی برای رفع این مشکل بسیج شدند.
وی افزود: از ساعت 16  روز پنجشنبه همه محلات سنندج از آب شرب برخوردار شدند و در هیچ منطقه‌ای قطعی آب مشاهده نشد. 
از سوی دیگر مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کردستان هم گفت: آب شرب خیابان‌های شهدا، ۱۷ شهریور، استانداری، کشاورز، مردوخ، اردلان، بلوار کردستان و جانبازان، کانی کوزله، شهرک اندیشه، تپه حنیفه، توحید، گریاشان، دگایران، شهرک شهرداری، باغ ژاله، بلوار پاسداران، خیابان حسن آباد، شهید تعریف، ادب، حافظ، غفور، قسمتی از تکیه و چمن، شهرک نور، جامی، جام جم، شالمان، شهرک ساحلی، شهرک علوم پزشکی، شهرک پیام، گریزه، قسمتی از قرادیان و شهرک صلاح‌الدین قطع شد.
حسن عسکری فرماندار سنندج هم در گفت‌وگو با تسنیم از ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شرب سنندج خبر داد و گفت:  ازصبح پنجشنبه تا زمان وصل شدن آب، برای خبازی‌ها و محل‌هایی همچون بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خوابگاه‌های دانشجویی به‌وسیله تانکرهای سیار نهادهای نظامی سپاه و ارتش و همچنین آبفا، آبرسانی صورت گرفت تا خدای ناکرده مردم با چالش جدی مواجه نشوند.
عسکری ضمن عذرخواهی و قدردانی از صبوری مردم تصریح کرد: تمام تلاش‌مان خدمت بی‌منت به مردم  است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

صدور یک‌ماهه مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران


ساری - مازندران با افزون بر سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره‌گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب در جهت توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری جدید برای دولت سیزدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، استاندار مازندران در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران گفت: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان با راه‌اندازی پنجره واحد با همراهی دستگاه‌های اجرایی به یک ماه کاهش یافت.
سیدمحمود حسینی‌پور با بیان اینکه، در سال‌های گذشته بسیاری از فعالان اقتصادی برای دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری مدت‌ها در پشت در [اتاق] مدیران معطل می‌ماندند، افزود: این خبر خوش را به شما می‌دهم که با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کمتر از یک ماه بعد از ثبت درخواست، فعال اقتصادی حتی بدون آنکه یک بار به اداره‌ای مراجعه کند، مجوز فعالیت آن صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران باید از سوی مسئولان و بخش خصوصی به گفتمان تبدیل شود و برای شکوفایی اقتصاد این دیار برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.
نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان این که، برخی از مدیران استانی اعتقادی به توسعه ندارند، تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این مسئولان ناکارآمد سر کار باشند و بشدت با شخصیت‌های اداری بی‌توجه به رونق اشتغال مازندران برخورد خواهیم کرد.
حسینی‌پور افزود: گروه فاسد اداری که به دنبال منافع شخصی و رانت خود هستند مانع توسعه اقتصادی مازندران هستند اما دستان این مدیران ناکارآمد را از بدنه اجرایی استان قطع خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تنها راه مقابله با فساد اداری صدور الکترونیکی مجوزهای سرمایه‌گذاری است و در این بین پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان راه‌اندازی شد. استاندار مازندران گفت: بانک‌های استان، خدمات بسیار خوبی در یکسال گذشته ارائه دادند که به‌طور حتم این رویه در سال‌های آینده هم برای توسعه استان ادامه می‌یابد.
حسینی‌پور افزود: بانک‌های عامل استان برای رونق بازار مرکبات و گوشت مرغ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که به‌طور حتم در آینده نزدیک تأثیر آن را روی اقتصاد استان شاهد خواهیم بود. وی تصریح کرد: بزرگترین مولدسازی در طول تاریخ مازندران اکنون در دست اجرا است و اماکن دولتی مستقر در سواحل استان با همراهی وزارتخانه‌ها بزودی به بخش خصوصی واگذار می شود.


شهر یزد به طور کامل در برابر سیل ایمن نیست


یزد - شهردار یزد با بیان اینکه مهم‌ترین تهدید این شهر سیل است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده هنوز هم یزد در برابر سیل ایمن نیست و با اقداماتی که صورت گرفته مسیرهای هدایت سیلاب مشخص و باز شده است.
ابوالقاسم محی‌الدین در بازدید خبرنگاران از سیل‌بندهای شهر یزد، افزود: در صورتی که بارش‌های مرداد ماه تکرار شود، بخشی از اتفاقات سیل قبلی را در شهر یزد شاهد خواهیم بود و برای ایمنی کامل شهر در برابر این تهدید باید همه دستگاه‌های مسئول وارد عمل شوند.
چهار سیل‌بند احتیاطی برای ذخیره آب و کنترل سیل توسط شهرداری یزد در دست ساخت است که هرکدام سه میلیارد تومان هزینه دارد. وی اظهار کرد: شهرداری یزد بعد از سیل مردادماه مرمت و استحکام‌بخشی سیل‌بندها و ساخت سیل‌بندهای احتیاطی را آغاز کرد تا ضمن ذخیره بخشی از آب، از ورود سیل به داخل شهر جلوگیری شود.
محی‌الدین با بیان اینکه اکنون چهار سیل‌بند احتیاطی و گوراب‌های پشت آنها برای ذخیره آب و کنترل سرعت سیل برای جلوگیری از ورود به داخل شهر در دست ساخت است که ساخت هر کدام از آنها سه میلیارد تومان هزینه دارد.

عملکرد تولید زعفران در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری
 
بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملکرد تولید زعفران از سطح کشتزارهای این استان با ۵.۵ کیلوگرم در هر هکتار بیش از میانگین کشور است.
محمد محمد‌زاده اظهار داشت: میانگین برداشت زعفران در کشور بیش از چهار کیلوگرم در هر یک هکتار است.
وی افزود: خراسان شمالی با چهار هزار و ۶۳ هکتار سطح زیر کشت زعفران بعد از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی مقام سوم در کشور دارد که از این میزان ۶۱ هکتار غیربارور است.
محمد‌زاده تصریح کرد: بیشترین میزان زعفران در شهرستان فاروج با سطح زیرکشت حدود سه هزار و ۱۸ هکتار است که بعد از آن شهرستان‌های شیروان و اسفراین در مقام دوم و سوم قرار دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: استان دارای ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت سالیانه ۹.۲ تن است که هفت واحد به صورت تخصصی روی زعفران فعال است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/15/632888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها