اخبار


فرمانده انتظامی رشت توضیح داد
ماجرای مجروح شدن دختر جوان در خیابان

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی رشت از زنده بودن دختر جوانی خبر داد که شایع شد در ناآرامی‌های پنجشنبه شب این شهر کشته شده است.
سرهنگ محمود حافظی ضمن تشریح وقایع پنجشنبه شب در مجموعه خیابان علم‌الهدی رشت گفت: حوالی ساعت ۱۹ عده‌ای با پخش آهنگ و تشویق مردم برای رقص و پایکوبی در خیابان علم‌الهدی رشت، باعث بر هم زدن نظم عمومی محل شدند. پس از ورود عوامل بسیج برای برقراری نظم خیابان علم‌الهدی، عده‌ای قصد آشوب و درگیری با مأموران را داشتند که سرانجام با هدایت عوامل بسیج و همکاری شهروندان، جمعیت متفرق شدند. وی با اشاره به جوسازی رسانه‌های معاند و دروغ‌پردازی کشتن شهروندان به دست مأموران خاطرنشان کرد: در ازدحام تجمع پیاده راه فرهنگی رشت،  دختری حدوداً ۲۰ ساله از ناحیه سر دچار آسیب می‌شود که بلافاصله عوامل اورژانس او را برای مداوا به بیمارستان منتقل می‌کنند. پس از انجام معاینات پزشکی و تهیه عکس رادیولوژی مشخص شد خوشبختانه موضوع صدمه وارده به وی چندان جدی نبوده است.
وی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین و عزم جدی پلیس و دستگاه قضایی در مقابله با مخلان نظم و امنیت گفت: نظر پزشک معالج و گفت‌و‌گوی این دختر جوان با کادر درمان و دوستان دانشگاهی‌اش در بیمارستان حکایت از خوب بودن وضع عمومی وی دارد.
لازم به ذکر است، هم‌اکنون برابر نظر پزشک معالج، این دختر جوان برای ادامه روند درمان در بخش اورژانس بستری است.


بازداشت 2 محیطبان به اتهام قتل شکارچی گراز

گروه حوادث/ دو محیطبان به اتهام قتل یک شکارچی گراز در شهرستان رابر کرمان بازداشت شدند.
منصور بلاغی‌اینالو رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر در جمع خبرنگاران  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ هفدهم آبان امسال  ساعت 6 عصر در محدوده روستای عشق‌آباد شهرستان رابر؛ یک مرد 36 ساله بر اثر اصابت گلوله مأمور محیط‌زیست شهرستان رابر کشته شد. 4 شکارچی پس از شکار یک گراز در مسیر برگشت با محیطبانان اداره محیط زیست رابر مواجه شدند که در این حین یکی از شکارچیان به قتل رسید.
وی با بیان اینکه برای شکارچیان و محیطبانان، پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: در ارتباط با این پرونده در حال حاضر دو محیطبان دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند. باتوجه به اینکه جرم ارتکابی توسط مأمورین محیطبانی صورت گرفته، رسیدگی به پرونده در صلاحیت دادسرای نظامی است و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت توسط دادگاه عمومی رابر به دادسرای نظامی کرمان ارسال شده است. این در حالی است که از سوی منابع مختلف محلی چند روایت درباره علت و چگونگی حادثه بیان شده است. شهروندان رابر روایت‌های مختلفی از این حادثه بیان می‌کنند از جمله اینکه، مقتول برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر باغ توسط گرازها، مجوز شکار گرفته بوده است؛ همچنین عده‌ای این روایت را رد می‌کنند و می‌گویند حتی اصلاً شکاری توسط مقتول اتفاق نیفتاده است.
 حسین آقاملایی فرماندار رابر با تأکید بر اینکه متهم پرونده محیطبان محیط زیست است و در بازداشت بسر می‌برد، به ایرنا گفت:  پرونده در دستگاه قضا باز، در حال بررسی و قاتل نیز بازداشت شده است.

مرگ 6 نفر با گاز مونوکسید کربن در خانه

گروه حوادث/ 4 زن و مرد و 2 کودک بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در خانه‌ای واقع در شهر اردبیل جان باختند.
سعید مهری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در تشریح این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۷ چهارشنبه 18 آبان، با اورژانس اردبیل تماس گرفتند و خبر از وقوع گازگرفتگی در یک خانه دادند. به‌ دنبال این تماس بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد در اثر وقوع این حادثه، ۶ نفر شامل ۲ کودک، ۲ مرد و ۲ زن قبل از رسیدن آمبولانس فوت کرده بودند. رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: علائم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسیدکربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود.
مهری گفت: در اثر تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب‌آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌‌دهد.
سیدعبدالله طباطبایی، دادستان مرکز استان اردبیل نیز در خصوص این حادثه اظهار کرد: در همان لحظات اولیه گزارش حادثه، عوامل مرتبط با حوادث غیرمترقبه قضایی و انتظامی اعم از بازپرس ویژه و... با قید فوریت در محل حضور یافتند و پس از بررسی و کارشناسی صحنه حادثه، مشخص شد این افراد بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن فوت کرده‌اند. قبل از اطلاع و حضور تیم‌های فوریت پزشکی اورژانس اردبیل، هر 6 نفر حاضر در منزل مسکونی فوت کرده بودند.
​​​​​​​
بخشش دایی بعد از 19 سال

گروه حوادث/ مرد میانسال که 19 سال قبل شوهر خواهرش را به قتل رسانده بود با رضایت خواهرزاده هایش به زندگی برگشت.
به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این مرد زندانی در سال ۱۳۸۲ در پی مشاجره لفظی، شوهرخواهر خود را به قتل رسانده بود. مقتول، ۲ کودک خردسال داشت و به همین علت اجرای حکم قصاص تا زمان رسیدن به سن بلوغ این کودکان به تعویق افتاد. وی بیان کرد: پارسال فرزندان مقتول با مراجعه به دادگستری مراوه‌تپه درخواست اجرای حکم را ارائه دادند و به این ترتیب پس از انجام تشریفات قانونی، قصاص در نوبت اجرا قرار گرفت. اما با تلاش رئیس حوزه قضایی مراوه‌تپه، همزمان تلاش‌ها برای رایزنی با اولیای دم آغاز شد و با پادرمیانی امام جمعه اهل سنت شهرستان، اعضای شورای حل اختلاف و جمعی از ریش سفیدان منطقه، فرزندان مقتول رضایت دادند و از اجرای حکم قصاص دایی خود منصرف شدند. وی گفت: با اجرای این حکم تعداد افرادی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده‌اند به ۱۵ نفر رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/16/632893/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها