اخبار


برد تاریخی واترپلوی ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی واترپلوی ایران در سومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا، موفق به بردی تاریخی برابر تیم قدرتمند قزاقستان شد. این دوره از مسابقات به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی واترپلو ایران بعد از برتری مقابل هند و کره، دست به کار بزرگی زد و برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ در قهرمانی آسیا از سد قزاقستان گذشت. بازیکنان ایران در این دیدار بازی پایاپایی با حریف داشتند. نمایش خوب امیرحسین رهبر، ارشیا الماسی، مهدی یزدان‌خواه، امین قوی‌دل و کاپیتان حامد ملک‌خانبانان و دروازه‌بانی تماشایی شایان قاسمی موجب شد تا دقایق پایانی نزدیک و نفسگیر دنبال شود. این بازی حساس در ثانیه‌های پایانی هم با تساوی 10-10 دنبال شد تا در دو ثانیه آخر حامد ملک‌خانبانان با شوتی تماشایی ایران را به برتری رساند. تیم ملی واترپلو ایران در نهایت با نتیجه ۱۱-۱۰ برابر قزاقستان به برتری رسید. گفتنی است شاگردان الکساندر چیریچ دیروز در چهارمین دیدار مقابل تایلند میزبان به برتری ۱۵- ۳ دست یافتند و با صدرنشینی از مرحله گروهی صعود کردند.

تکرار نهمی جهان برای والیبال نشسته زنان

تیم والیبال نشسته زنان ایران نهمی دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان را تکرار کرد. این تیم که دور مقدماتی و حذفی را با 4 باخت مشابه 3- 1 مقابل امریکا، کانادا، اسلوونی و اوکراین پشت سرگذاشت، در رقابت‌های کسب مقام نهم تا سیزدهم، طلسم باخت‌هایش را شکست. شاگردان مریم ایرانمنش در این مرحله با نتایج 3-0 از سد لهستان، فنلاند و مجارستان گذشتند و رده نهم جهان را از آن خود کردند. گفتنی است تیم ملی والیبال نشسته مردان هم با پیروزی 3- صفر مقابل برزیل و صعود به فینال، به هدف اولش یعنی کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس رسید.

طارمی بهترین بازیکن ماه پرتغال شد

مهدی طارمی مهاجم پورتو موفق شد هم عنوان بهترین مهاجم و هم عنوان بهترین بازیکن ماه سپتامبر فوتبال پرتغال را تصاحب کند. پورتو در دیدار قبل خود مقابل پاکوش‌دی‌فریرا با گلزنی طارمی به برتری 4 گله دست یافت. طارمی در آن دیدار گل خود را با قیچی برگردان به ثمر رساند و این موضوع باعث شد حساب کاربری باشگاه پورتو با انتشار عکسی زیبا از برگردان طارمی این گونه به قیچی برگردان مهاجم تیم ملی مقابل پاکوش‌دی‌فریرا واکنش نشان دهد: «این کار را با استایل خاص خودش انجام دهید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/17/632904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها