اخبار


عذرخواهی مدیر شبکه کودک 

مدیر شبکه کودک بابت پخش گزارش حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) از این شبکه، عذرخواهی کرد و درباره جزئیات ماجرا به ارائه توضیحاتی پرداخت. محمدصادق باطنی در صفحه شخصی خود نوشت: «بعد از حادثه تلخ شاهچراغ و گزارش کوتاهی که از شبکه کودک پخش شد، مترصد فرصتی بودم تا با مخاطبان عزیز شبکه کودک بویژه پدر و مادرهای محترم چند کلامی صحبت کنم که این فرصت در شبکه ۲ فراهم شد. شبکه کودک رسانه‌ای امن برای تمام کودکان ایران عزیزمان بوده، هست و خواهد بود. در تمام مدتی که رسانه‌های مختلف مشغول نشان دادن تصاویر دلخراش حادثه شاهچراغ بودند، ما نه تنها یک قطره خون، صدای شلیک گلوله و حتی تصویر آرتین روی تخت بیمارستان را به مخاطبان شبکه کودک نشان ندادیم، بلکه در شبکه کودک تلاش می‌کنیم در عین حراست از امنیت کودکی کودکان‌مان، به آنها بیاموزیم که نسبت به جامعه و وقایع پیرامون‌‌شان حساس باشند. 
از تمام دوستانی که در این ایام بنده و شبکه کودک را با نقدها، توصیه‌ها و حتی توهین‌ها خطاب قرار دادند، ممنونم. همه را خواندم و بر دو دیده نهادم؛ حتی آنهایی که بی‌انصافی کردند و یک‌سویه نگریستند و ره به خطا رفتند. شبکه کودک رسانه‌ای امن برای تمام کودکان ایران عزیزمان بوده، هست و خواهد بود.»

 
راهیابی ۵۲۰۰ اثر در جشنواره فیلم مدرسه

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این دوره از جشنواره در مقطع ابتدایی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. امیرحسین اخوین، دبیر این جشنواره در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: شروع فراخوان این جشنواره از اسفند سال ۱۴۰۰ بود که با دریافت 5 هزار و 200 اثر در سطح‌ کشوری همراه بود و ۲۷ کشور در بخش بین‌الملل در آن شرکت کردند. از روز شنبه ۲۱ آبان در سینما فلسطین اکران آثار برگزیده جشنواره را شاهد خواهیم بود که تا ۲۵ آبان‌ماه ادامه دارد و در روز ۲۶ آبان نیز مراسم اهدای جوایز بخش نوجوان جشنواره را خواهیم داشت. در ادامه این رویداد سجاد عباسی، معاون حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: امیدوارم این مسیر که تمام هنرمندان طی کردند تا سخنرانی خود را در آثارشان نشان دهند برای کودکان و نوجوانان سرشار از شوق باشد. شیرین مهرابیان، نماینده خانه خلاق تم نیز در این مراسم اظهار کرد: رسالتی در خانه تم تعریف شده که مبتنی بر آن، بچه‌های ایرانی باید شخصیت‌ها و قهرمانان ایرانی داشته باشند. او افزود: بخش بزرگی از فرهنگ در شخصیت‌هایی است که هر کشوری در قصه‌های خود خلق می‌‌کند. ما با رؤیاهایمان زنده هستیم و هر چه شخصیت‌های قصه برای ما باشند و از دل ادبیات و فرهنگ ما بیرون آمده باشند، می‌‌توانند فرهنگ ایرانی - اسلامی را منتقل کنند.

 
یادبودی برای زنده‌یاد خسرو بامداد

مراسم یادبود هنرمند پیشکسوت تئاتر زنده‌یاد خسرو بامداد، امروز ساعت 16 با حضور هنرمندان و دانشجویان این هنرمند در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد. زنده‌یاد خسرو بامداد متولد 1317 سمنان بود که  طی سال‌های فعالیت خود در عرصه تئاتر آثار بی‌شماری از او به یادگار مانده است. این هنرمند پیشکسوت روز چهارشنبه 18 آبان‌ماه در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت. پیکر زنده‌یاد خسرو بامداد صبح دیروز جمعه 20 آبان با حضور خانواده، هنرمندان و جمعی از دانشجویانش از سالن تطهیر بهشت‌زهرا تشییع شد و در قطعه هنرمندان آرام گرفت.

 
اعلام راه‌یافتگان به «رادیو تئاتر» جشنواره فجر

بخش «رادیو تئاتر» در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، در شیراز و با معرفی و قدردانی از برگزیدگان برگزار شد و در بخش مهمی از این مراسم  با حضور مسئولان جشنواره تئاتر مقاومت و مسئولان استان فارس، از آرتین حجازی قدردانی به عمل آمد. در بخشی از بیانیه هیأت داوران این بخش آمده است: «رادیو تئاتر به‌عنوان حوزه‌ای میان‌رشته‌ای با تلفیق دو زمینه‌ نمایش رادیویی و اجرای زنده روی صحنه، با حدود یک دهه قدمت، عرصه‌ نوظهوری در هنرهای نمایشی محسوب می‌شود که در برخی کشورها صاحب اجرای حرفه‌ای و گیشه شده، اما هنوز ظرفیت‌ها و امکاناتش در ایران مورد شناخت دقیق هنرمندان قرار نگرفته است.» گفتنی‌ است در پایان، چهار گروه نمایشی «در دل خاک»، «پل حمید»، «روایت ناتمام زیبای خط خطی» و «زنده عشق» مستقیم به بخش رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند. هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در هفته‌های آتی، بخش صحنه‌ای خود را در مشهد مقدس برگزار می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8050/19/632913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها