اخبار


بازداشت مزاحم تلفنی اورژانس اصفهان

گروه حوادث/ مرد میانسالی که مدت‌ها بود برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کرد با حکم جلب دادگاه بازداشت شد.
فرهاد حیدری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در خصوص شیوه مزاحمت متهم گفت: این مرد ۵۰ ساله‌ در سه ماهه اول امسال بیش از ۵۵ تماس تلفنی با ۱۱۵ اصفهان داشته که با حکم جلب دادگاه، دستگیر شد.
 وی ضمن اشغال کردن خطوط امدادی ۱۱۵، با دادن شرح حال کاذب و غلط به کارشناسان اتاق فرمان، آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را با شرح بیمار اورژانسی به در منزل خود می‌کشاند.
 در این مدت ۱۵ مرتبه نیروهای امدادی اورژانس پس از امدادخواهی کاذب وی برای امدادرسانی به بیمار، به آدرس ذکر شده رفتند و پس از تماس‌های مکرر با امدادخواه و اتلاف وقت اورژانس، فرد مزاحم در را باز می‌کرده و به محض ورود کارشناسان اورژانس برای کمک‌رسانی، در را روی آنها بسته و از در دیگر منزل متواری می‌شده است. 
با پیگیری‌های مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان، پس از استخراج گزارش‌ها و مدارک و طرح شکایت در دادگاه، روز سه‌شنبه حکم جلب متهم صادر و این فرد مزاحم بازداشت شد.
حیدری با بیان اینکه درمورد این پرونده، پیگیری‌های قضایی تا صدور حکم نهایی ادامه دارد، گفت: براساس قانون مجازات مزاحمان تلفنی، علاوه‌بر قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن، مجرمان به مجازات تعزیری نیز محکوم می‌شوند.

قربانی کیف‌قاپی بعد از 3 ماه جان باخت

گروه حوادث/ مرد میانسال که هنگام درگیری با سارقان خشن به کما رفته بود، پس از سه ماه تسلیم مرگ شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل مردادماه امسال زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از ناپدید شدن پدرش خبر داد. وی گفت: پدرم به نام سهراب همراه با کیف دستی‌اش که مدارک کاری داخل آن بود، برای رفتن به محل کار از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.
با شکایت زن جوان، کارآگاهان پلیس وارد عمل شده و مشخصات سهراب را از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استعلام کردند. در استعلامات صورت گرفته مشخص شد، مرد میانسالی با مشخصات سهراب به بیمارستانی منتقل شده است. از خانواده سهراب خواسته شد تا برای شناسایی او به بیمارستان بروند، چرا که مرد میانسال در کما بود و قادر به سخن گفتن نبود.
با شناسایی سهراب از سوی خانواده‌اش، تحقیقات ادامه یافت و در بررسی‌ها معلوم شد که سهراب به‌ دنبال تماس رهگذری با اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. 
بدین‌ترتیب تیم تحقیق سراغ رهگذری که با امدادگران تماس گرفته بود رفته و مرد جوان که شاهدی برای ماجرا بود، گفت: در حال عبور از خیابان بودم که متوجه سر و صدا شدم. 
چهار پسر جوان که سن آنها حدود 17 یا 18 سال بود به سمت مرد میانسال رفته و قصد گرفتن کیف دستی‌اش را داشتند اما وی مقاومت کرد و زورگیران با چاقو و قمه به او ضربه زدند. به‌قدری این اتفاق سریع رخ داد که تنها واکنشم این بود که از آن طرف خیابان فریاد بزنم رهایش کنید. با سر و صدای من، چند رهگذر و کسبه متوجه شدند و با هم به کمک مرد مجروح رفتیم. در همین حین سارقان خشن کیف را برداشته و متواری شدند.
با اظهارات شاهد جوان، بررسی‌ها برای شناسایی 4 پسر خشن ادامه یافت اما با گذشت سه ماه از این حادثه سهراب که در تمام این مدت در کما به سر می‌برد در بیمارستان تسلیم مرگ شد.
 با مرگ وی، خانواده‌اش از عاملان این سرقت مرگبار شکایت کردند. به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای دستگیری 4 سارق خشن ادامه دارد.

در عملیات ویژه پلیس فروشنده مواد مخدر به دانش آموزان دستگیر شد

گروه حوادث/ مرد جوانی که قصد داشت به دانش‌آموزان یک مدرسه در شرق تهران مواد مخدر بفروشد، با حضور بموقع پلیس دستگیر شد.
به گزارش تسنیم، اواسط آبان امسال مدیر یکی از دبیرستان‌های شهرک رضویه شرق تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و گفت: مرد جوانی در نزدیکی این مدرسه تردد می‌کند که به نظر می‌رسد موادفروش است و قصد اغفال دانش‌آموزان را دارد.
با اعلام این خبر، مأموران کلانتری 169 مشیریه برای تحقیقات ابتدایی راهی مکان موردنظر شدند این در حالی بود که مرد جوان قبل از رسیدن تیم پلیسی از مهلکه گریخته بود. ‌تحقیقات ابتدایی و بازبینی دوربین‌های مداربسته حکایت از آن داشت، مرد جوان سوداگر مرگ است و قصد داشته به دانش‌آموزان مواد مخدر بفروشد.بدین‌ترتیب اقدامات اطلاعاتی مأموران کلانتری 169 با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 24 کلید خورد و هویت متهم فاش شد که مأموران پلیس در ادامه با تحقیقات محلی مخفیگاه این سوداگر مرگ را ردیابی کردند اما پی بردند وی چند وقتی می‌شود به آنجا مراجعه نکرده است.
تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه گشت پنهان مأموران کلانتری 169 مشیریه متهم را در نزدیکی مدرسه موردنظر مشاهده کردند و بلافاصله وارد عمل شدند اما مرد جوان پس از مشاهده مأموران پلیس پا به فرار گذاشت. متهم در جریان تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای پشت یک خودرو پنهان شد و سلاحی که همراه خود داشت را مسلح کرد اما با فنون رزمی قبل از شلیک گلوله توسط مأموران دستگیر شد.
مأموران پلیس در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه کلت‌کمری، چاقو، موادمخدر، 15 تیرجنگی کشف و وی را به کلانتری 169 مشیریه منتقل کردند؛ مرد جوان بلافاصله در اتاق بازجویی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خرید و فروش مواد مخدر و حمل سلاح اعتراف کرد.متهم پس از اعترافاتش برای سیرمراحل قانونی به جرم فروش مواد مخدر به دادسرای ناحیه 24 منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/12/633611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها