اهدای تابلوی ششمین حضور در جام جهانی به حاج صفی


گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال کشورمان، دیروز در آخرین بازی دوستانه‌اش پیش از شروع جام جهانی مقابل تونس قرار گرفت و 2-0  شکست خورد. این دیدار، از ساعت ١۶ به وقت محلی در کمپ تیم ملی ایران و پشت درهای بسته برگزار ‌شد. ایران در این بازی برابر تونسی به میدان رفت که طبق اعلام سایت «ترانسفرمارکت»، با ارزش 65 میلیون یورو و پس از مراکش که 235 میلیون یورو قیمت دارد، دومین تیم عربی گرانقیمت جام جهانی است. اما پیش از بازی ایران و تونس، جلسه فنی این مسابقه، صبح دیروز با حضور بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی، برگزار شد و کارلوس کی‌روش نکات مختلف را به ملی‌پوشان گوشزد کرد. سه‌شنبه شب هم بازیکنان و اعضای کادر فنی پس از پایان تمرین عصر و صرف شام، در جلسه توجیهی فیفا با موضوعات مختلف شرکت کردند که موضوعات مربوط به داوری یکی از بخش‌های اصلی این جلسه بود. همچنین در این جلسه، تابلوی حضور ششمین حضور ایران در ادوار جام جهانی، از سوی نماینده فیفا به احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی اهدا شد.
2 ایرانی در ترکیب ارزشمندترین آسیایی‌های جام جهانی
سایت ترانسفر مارکت به معرفی ترکیب با ارزش‌ترین بازیکنان 5 قاره پرداخت که در ترکیب آسیایی‌های ارزشمند جام جهانی نام مهدی طارمی با ارزش ۲۰ میلیون یورو در نوک خط حمله و میلاد محمدی با ارزش ۲ میلیون یورو در سمت چپ خط دفاعی دیده می‌شود. در این ترکیب ۶ بازیکن ژاپنی، ۲ بازیکن کره‌ای و یک بازیکن استرالیایی نیز حضور دارند.
نقل قول مجله ورلدساکر از دو ملی پوش سابق ایران
نشریه جهانی ورلدساکر در گزارشی وضعیت تیم‌ ملی فوتبال در جام جهانی را از نگاه دو ملی پوش سابق مورد بررسی قرار داد و مسعود شجاعی و جواد نکونام هرکدام در یک پاراگراف در خصوص وضعیت تیم‌ملی در جام جهانی صحبت کردند. مسعود شجاعی در این خصوص گفت: «در تیم فعلی بازیکنانی هستند که یا در حال حاضر در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و یا سابقه بازی در لیگ‌های اروپایی را دارند. فکر می‌کنم که این مسأله از نظر ذهنی به بازی‌های سخت پیش‌رو، به شانس صعود ما کمک می‌‌کند. فکر می‌کنم تیم ایران می‌تواند بدون هیچ ترسی وارد رقابت‌های پیش رو بشود و این یک امتیاز بزرگ در مقایسه با رقابت‌های گذشته که ایران در آن حضور داشته، خواهد بود.» نکونام نیز اظهار داشت: «بیشتر بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم حضور داشتند و هدایت تیم هم برعهده مربی‌ای است که 4 بار در جام جهانی بوده است. ایران در فاز هجومی پیشرفت کرده و این بهترین نسل فوتبال ایران از نظر کیفیت هجومی است و این می‌تواند یک اسلحه قدرتمند برای ایران در جام جهانی باشد.»
طارمی؛ 4 سال بزرگ‌تر و عاقل‌تر
مهدی طارمی ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی 2022 به سوژه اصلی رسانه‌های خارجی تبدیل شده است. در همین رابطه سایت «theasiangame» در گزارشی از روند روبه رشد نوشت: «طارمی در جام جهانی 2018 روسیه قلب ایرانیان را شکست. با مساوی شدن امتیازات ایران و پرتغال، سردار آزمون با ضربه‌ای بلند به سمت سامان قدوس به جلو حرکت کرد که شوت او به سمت طارمی منحرف شد و بیرون رفت تا ایران از صعود بازبماند. ستاره ایرانی پس از جدایی از الغرافه و در اولین فصل حضورش در لیگ پرتغال با زدن 18 گل به عنوان بهترین گلزن لیگ شناخته شد و ریوآوه پنجم شد. سرجیو کریتیناس، نویسنده برجسته فوتبال پرتغال، می‌گوید: «وقتی طارمی ابتدا به پرتغال آمد، همه ما تحت تأثیر قرار گرفتیم که چگونه چنین بازیکنی در ریوآوه وجود دارد. ما انتظار نداشتیم که آنها چنین بازیکن خوبی داشته باشند، مخصوصاً به این دلیل که او یک بازیکن جوان نبود بلکه بازیکنی درجه یک و باتجربه بود. جذب طارمی برای پورتو بهترین معامله تاریخ باشگاه بود، آنها حدود 4 میلیون یورو برای او پرداخت کردند. مثل این بود که پورتو طارمی را دزدیده باشد. پورتو بازیکن شگفت‌انگیزی دارد که در محوطه جریمه بسیار باهوش است اما می‌تواند در عرض و عمق زمین بازی کند. او بازیکن تیمی بسیار خوبی است و به حریفان فشار می‌آورد. 
این فشار نه تنها روی بازیکنان حریف اعمال می‌شود، بلکه توانایی طارمی باعث می‌شود که داوران را مجبور به تصمیم‌گیری در مورد اینکه پنالتی‌ها اعلام کنند یا نه، قضاوت کنند تا او به شخصیتی تفرقه‌انگیز در فوتبال پرتغال تبدیل شود. در طول 3 فصل گذشته او 18 پنالتی گرفته است. رقبا مدام او را «غواص» و «متقلب» خطاب می‌کنند. او باعث می‌شود خیلی چیزها در زمین اتفاق بیفتد. شما نمی‌توانید بگویید که او یک غواص است، اما می‌دانید که او به دنبال خطا گرفتن خواهد بود.» 
کریتیناس در ادامه صحبت‌هایش گفته است: «از انتقال طارمی به ورزشگاه دراگائو نزدیک به 3 سال می‌گذرد و در عین حال به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.
 طارمی خارج از محوطه جریمه به بازیکن بسیار بهتری تبدیل شده است. به این معنا که اگر گل نزند، باز هم می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در حال حاضر او بازی‌های زیادی دارد که گل نمی‌زند اما یکی از بهترین بازیکنان تیم می‌شود.» جام جهانی این ماه در قطر فرصتی برای رستگاری طارمی و شکستن طلسم گذشته است. 4 سال بزرگ‌تر، عاقل‌تر و در نهایت پس از بیش از 3 فصل بازی در پرتغال، پتانسیل‌هایش را بالا برده است.» گفتنی است سایت «هواسکورد» با انتشار آمار فوق‌العاده طارمی قبل از جام جهانی از این ستاره ایرانی تمجید کرد و درباره آمارهای او نوشت: «طارمی با زدن 6 گل در این فصل از لیگ پرتغال در رده چهارم بهترین گلزنان لیگ قرار دارد. ستاره ایرانی با 5 پاس گل بهترین پاسور لیگ پرتغال است و با 38 شوت موفق به دروازه رقبا در رده سوم بهترین شوتزنان لیگ قرار دارد. او همچنین با کسب امتیاز 7.56 از مجموع تمام بازی‌های فصل لیگ پرتغال در رده سوم بهترین بازیکنان فصل ایستاده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/13/633613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها