در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد

داروهای ممنوعه برای سفر به قطر


گروه اجتماعی/ قطر در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ فهرستی از داروهای ممنوعه در هنگام ورود و سفر به این کشور را اعلام کرد. قطر پیش‌بینی کرده است همزمان با جام جهانی ۲۰۲۲ حدود یک‌ونیم میلیون نفر از سراسر جهان به این کشور سفر کنند، از همین رو در اعمال برخی مقررات از جمله صدور ویزا تجدیدنظر کرده و تسهیلاتی را قائل شده است، ولی همچنان بر اجرا و تداوم برخی قوانین در این کشور اسلامی تأکید دارد، از جمله اینکه ورود برخی اقلام به این کشور، از جمله مشروبات الکلی و فرآورده‌های گوشت خوک به روال گذشته ممنوع است.
قطر همچنین فهرستی از داروهای ممنوعه را اعلام کرده که ورود آنها به این کشور در طول جام جهانی ۲۰۲۲ ممنوع است. این داروها در سه فهرست جداگانه که بیشتر شامل داروهای حاوی مقداری از مواد مخدر، خطرناک و روان‌گردان است، برای آگاهی مسافران در اختیار شرکت‌های خدمات گردشگری و هواپیمایی در ایران قرار داده شده است. حمل برخی از داروها که حاوی مواد مخدر هستند، در کشورهای عربی عملی مجرمانه محسوب شده و احکام سنگینی دارد. از جمله داروهای محرک کانابیس و مشتقات آن و دزومورفین‌ها هستند. همچنین اسامی برخی از داروهای روانپزشکی نیز در فهرست داروهای ممنوعه به قطر قرار دارد از جمله این داروهای معمول می‌توان به «اموباربیتال»، «بوپرونورفین»، «آلپرازولام»، «کلرودیازپوکساید»، «کلونازپام»، «لورازپام» و «ترامادول» و... است. علاوه بر این حمل هرگونه داروهای حاوی آمفتامین به این کشور ممنوع اعلام شده است. قطر از مسافران خارجی درخواست کرده پیش از سفر به این کشور فهرست داروهای ممنوعه را که در اختیار آژانس‌های گردشگری قرار دارد تهیه کنند.
دولت قطر همچنین اعلام کرده است که به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، الزام بازدیدکنندگان برای ارائه آزمایش منفی کووید ۱۹ قبل از عزیمت به این کشور را لغو کرده است. پیش از این، قطر از هواداران جام جهانی خواسته بود قبل از سفر، مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید ۱۹ بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود نشان دهند. مقامات وزارت بهداشت این کشور گفته‌اند: تصمیم برای حذف آزمایش کرونا برای بازدیدکنندگان و تماشاچیان جام جهانی به دلیل آن بوده که تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در حال کاهش است. هرچند ما همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داریم. قطر به تازگی قوانین مربوط به الزام استفاده از ماسک را لغو کرده و اکنون فقط افرادی که به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه می‌کنند به ماسک نیاز دارند.
با این حال وزارت بهداشت ایران به دلیل حجم بالای ورود مسافران از نقاط مختلف جهان به این کشور محدودیت‌هایی را برای مسافران جام جهانی 2022 قطر در نظر گرفته است. رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفته است؛ محدودیت‌های ایران برای بازگشت مسافران هنوز پابرجاست. در واقع افراد هنگام ورود به ایران یا باید واکسیناسیون کامل خود را انجام داده باشند یا اگر واکسیناسیون انجام ندادند باید تست PCR منفی حداقل ۷۲ ساعت قبل از پرواز را در فرودگاه ارائه کنند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/14/633622/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها