اخبـــــار


صولت مرتضوی: 
تولید داروهای آنتی‌بیوتیک ۸ برابر شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید داروهای آنتی‌بیوتیک در کارخانجات داروسازی ما نسبت به سال گذشته ۸ برابر شده است. سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام شده است. وی ادامه داد: تولید داروهای آنتی‌بیوتیکی در شرکت داروسازی فارابی به ۳ میلیون در ماه افزایش یافته است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۳۲ تُن مواد اولیه برای تولید آنتی‌بیوتیک از گمرکات در حال ترخیص است، تصریح کرد: این میزان مواد اولیه بخش قابل توجهی از پیش‌ساز داروهای کشور در حوزه آنتی‌بیوتیک را تأمین می‌کند. مرتضوی خاطرنشان کرد: با ایجاد خط تولید تمام اتوماتیک سرم در کارخانجات داروپخش، ظرفیت تولید سرم نیز از ۳ میلیون عدد به ۶ میلیون عدد در ماه افزایش یافته است.


رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
ادامه روند واردات دارو تا زمان اشباع بازار

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه حمایت از تولید یک اصل است و تا زمانی که نیاز کشور تأمین شود، این حمایت ادامه خواهد داشت، در عین حال گفت: یک محموله دارویی روز جمعه وارد کشور می‌شود و طی هفته آینده نیز بتدریج واردات محموله‌های دیگر ادامه خواهد داشت تا نیاز بازار رفع شود.
دکتر سیدحیدر محمدی در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: باتوجه به تحریم و شرایط خاص کشور همواره به واردات به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنیم، بنابراین برای تأمین پایدار فرآورده‌های سلامت‌محور باید به تولید داخلی متکی بوده و خودکفا باشیم. وی افزود: در حوزه صنایع غذایی، کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد، البته برخی ارگان‌های موازی در وظایف سازمان غذا و دارو دخالت می‌کنند که این موضوع خط قرمز ما است و قطعاً مورد پیگیری قرار می‌گیرد. معاون وزیر بهداشت با اشاره به خودکفایی در تولید انواع مکمل‌ها در کشور، تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور، کل مکمل‌های بازار کشور از مسیر واردات تأمین می‌شد که در حال حاضر این عدد به صفر رسیده و تمامی مکمل‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، فقط در بخش کوچکی از شیرخشک‌های بیماران متابولیک واردات داریم.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص ارز ترجیحی مفسده‌هایی وجود داشت که برای حل این مسأله در بالاترین سطح نظام، تصمیم بر اصلاح آن گرفته شد و طرح دارویاری در تفاهمنامه‌ای با ۴۲ بند به امضای چندین ارگان و سازمان از جمله بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت بهداشت و… رسید.


وزیر آموزش و پرورش خبر داد
برخورد با اخلالگران در نظم مدرسه
براساس قانون رسیدگی به تخلفات

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیرامون آنچه به اختلال در نظم مدرسه برگردد، قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد و مطابق با آن رسیدگی و برخورد می‌شود، گفت: اعتقاد دارم باید قانون در مدرسه رعایت شود و معلمان هم الحمدلله خوب رعایت کردند. یوسف نوری در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره بی‌نظمی‌ها و برخی اقدامات هنجارشکنانه در مدارس اظهار کرد: پیرامون آنچه به اختلال در نظم مدرسه برگردد، قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد. وی افزود: اعتقاد دارم باید قانون در مدرسه رعایت شود و معلمان هم الحمدلله خوب رعایت کردند. وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اینکه بعضاً دیده شده است معلمان مدارس غیردولتی دست به اقدامات هنجارشکنانه زده‌اند، عنوان کرد: هر کجا باشد قانون وجود دارد و تعیین‌کننده است و طبق آن برخورد می‌شود.


مدیرکل درمان غیرمستقیم تأمین اجتماعی اعلام کرد
پرداخت مطالبات داروخانه‌های سرپایی 
و مستقل تا شهریور

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، مطالبات داروخانه‌های سرپایی و مستقل را تا مرداد و شهریور که بیش از 2هزار و ۲۰۰ میلیارد بوده، در روزهای اخیر پرداخت کرده است.
شهرام غفاری در این خصوص به ایسنا گفت: در حال حاضر تنها مطالبات معوق داروخانه‌های سرپایی و مستقل، مربوط به مهرماه و حدود یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت می‌شود.
وی از تأمین اجتماعی به عنوان یکی از شرکای قدیمی داروخانه‌ها یاد کرد و افزود: عمده درآمد داروخانه‌ها از محل تأمین اجتماعی است و نگرانی داروخانه‌ها از پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی نیز بجا است.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در یکی دو بند از تفاهمنامه ۴۲ بندی طرح دارویار، قرار بود اتفاقاتی رخ دهد که این نگرانی برطرف شود. یکی از بندها، این بود که سازمان برنامه و بودجه، منابعی را برای پرداخت معوقات در اختیار بیمه‌ها قرار دهد که اگر آن منابع، پرداخت می‌شد دیگر جای نگرانی نبود. 
غفاری با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی هیچ قصدی برای عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها ندارد و تمام تلاش ما پرداخت بموقع مطالبات است، گفت: اما زمانی که جریان نقدینگی به هر دلیلی، دچار مشکل شود، سازمان تأمین اجتماعی نیز دچار مشکل می‌شود. داروخانه‌ها بابت پرداخت مطالبات‌شان نگرانی نداشته باشند. اگر سازمان‌های مختلف در طرح دارویار به تعهدات خود عمل کنند، تأمین اجتماعی مطالبات را بموقع پرداخت می‌کند.

 زاکانی عنوان کرد 
آسیب 500 میلیارد تومانی اغتشاشگران به پایتخت

شهردار تهران گفت: ما امسال کسری بودجه نداریم و سال گذشته هم ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد که در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود.
علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ دستگاه با یکدیگر تفاهم کردند که همه ساختمان‌های بالای شش طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای هر ساختمان شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به سه دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که‌ ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به بازسازی دارند و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند. شهردار تهران با بیان اینکه باید برای هر کدام از این سازه‌ها برنامه خاصی داشت، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش نشانی است، نه همه بخش‌های مرتبط. وی در پاسخ به اینکه در حوادث اخیر چقدر به اموال عمومی آسیب وارد شده، اعلام کرد: این رقم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است. شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، تصریح کرد: سطل‌های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ نجات در راستگویی است، سطل‌های زباله ۷ میلیون تومان قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/14/633623/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها