هنرمندان در فضای مجازی

خبر خوب اینکه پردیسی به پردیس‌های سینمایی ایران اضافه شد و با این حساب ظرفیت اکران به اندازه یک پردیس تازه بالاتر رفت و خبر بد اینکه متأسفانه ناصر تکمیل‌همایون جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار دیروز بر اثر ایست قلبی درگذشت.

 یاد
ناصر تکمیل‌همایون (جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار) در پی ایست قلبی و در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت. دیروز فرزند ناصر تکمیل‌همایون با تأیید این خبر به ایسنا، گفت: احتمالاً مراسم خاکسپاری او روز جمعه ۲۷ آبان‌ماه در قزوین برگزار می‌شود. تکمیل‌همایون متولد ۱۳۱۵ در قزوین بود. او دوره کارشناسی فلسفه و علوم‌ تربیتی و کارشناسی‌ارشد علوم اجتماعی را در دانشگاه تهران گذراند و دوره دکترای تاریخ و دکترای جامعه‌شناسی را در دانشگاه پاریس به پایان برد. از جمله آثار او می‌توان به «تاریخ ایران در یک نگاه»، «آموزش و پرورش در ایران»، «آبسکون یا جزیره آشوراده»، «سلطانیه»، «دانشگاه گندی‌شاپور»، «تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران»، «از آغاز تا دارالخلافه ناصری» «مشروطه‌خواهی ایرانیان (مجموعه مقالات)» و «جاده ابریشم» اشاره کرد.
 سینما
سازنده مجموعه «غیررسمی» با اشاره به قسمت جدید این مجموعه که درباره دیدار رهبر انقلاب با فعالان گروه‌های جهادی است، بیان کرد: علاوه‌ بر این جلسه، این مستند بخش‌های دیده نشده دیگری هم دارد. علی صدری‌نیا که پخش تازه‌ترین قسمت از مجموعه تازه‌اش برای جمعه ۲۷ آبان‌ماه تدارک دیده شده در گفت‌وگو با مهر، گفت: مجموعه مستند «غیررسمی» از قسمت ابتدایی تا چهار قسمتی که تا حالا پخش شده، همیشه سعی بر نمایش موضوعات جدید داشته است. تلاش کردیم سراغ زاویه‌ای برای بیان روایت‌های تازه برویم و این مجموعه به تکرار نیفتد و به این ترتیب، هم ابعاد تازه‌ای از پنجشنبه‌های رهبر انقلاب با نخبگان حوزه‌های مختلف مطرح کنیم و هم زاویه جدیدی از شخصیت یا فعالیت‌های ایشان باشد. صدری‌نیا درباره موضوع قسمت جدید عنوان کرد: در قسمت پنجم هم این تلاش را داشتیم که سراغ موضوع و روایت متفاوتی برویم و به بهانه دیدار برخی از فعالان جهادی و گروه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب، سراغ موضوع اهمیت خدمت‌رسانی به مناطق محروم نیز رفتیم. در این قسمت روایت جلسه، هم بخش‌ها و نکات مهمی دارد و هم بخش‌های دیده نشده‌ای دارد که برای اولین‌بار به پخش می‌رسد.
 
پردیس سینمایی مهر شاهد تهران پس از بازسازی، ۲۹ آبان‌ماه با برگزاری برنامه ویژه انیمیشن «لوپتو» به شکل رسمی به چرخه اکران افزوده می‌شود. سینما مهر شاهد در این طرح بازسازی به پردیسی مجهز با ظرفیت ۶۵۷ صندلی و ۶ سالن با کیفیت تصاویر 4k    و صدای دالبی‌ دیجیتال در همه سالن‌ها با درجه مدرن سینمایی تبدیل شده است. سالن اصلی این سینما با نام سبلان با ظرفیت ۳۸۰ صندلی، سالن شقایق ۱۰۴ صندلی، سالن شیدا ۹۰ صندلی، سالن رنگین‌کمان ۲۹ صندلی، کافه سکانس ۴۴ صندلی و در نهایت سالن موناکو با ظرفیت ۱۰ نفر به شکل صندلی میهمان و مجموع ۶۵۷ صندلی در خدمت علاقه‌مندان به سینما قرار می‌گیرد.
رسانه
«دیدی‌نو» برنامه‌ای ترکیبی در حوزه کتاب است که شبکه نسیم همزمان با هفته کتاب این برنامه را روی آنتن می‌برد، اما مجری برنامه برخلاف آنچه پیش‌تر اعلام شده بود، حمید گلی نیست و شهرام شکیبا آن را اجرا می‌کند؛ برنامه‌ای که به‌ نظر قرار است جای برنامه‌ پرمخاطب «کتاب‌باز» را پرکند. مهران میرصالحی ـ تهیه‌کننده برنامه «دیدی‌نو» ـ در گفت‌و‌گویی با ایسنا، درباره انتخاب مجری گفته است: «مجری‌ای که برای این کار مد‌نظرمان بود، اولین خصیصه‌اش باید اهل کتاب بودن می‌بود که آقای گلی این خصیصه را داشتند و بسیار اهل مطالعه هستند. ضمن اینکه ایشان اجرای خارج از برنامه کودکان هم در شبکه‌های مختلف داشتند. بر این اساس قرار شد آقای گلی در برنامه حضور داشته باشند اما به دلیل تعویق در آماده‌سازی دکور و پیش نرفتن برنامه، از نظر زمانبندی به مشکل برخوردیم و در نتیجه برای اجرای این پروژه و پروژه‌ای که قبلاً آقای گلی به آن تعهد داده بود، تداخل پیش آمد. بنابراین ایشان امکان همکاری با ما را نداشتند  و آقای شکیبا قبول زحمت کردند و ما در خدمت ایشان هستیم.»
کتاب
مراسم رونمایی از کتاب «روزهای پیام‌بری» به قلم روح‌الله شریفی شرح خاطرات غلامحسن حدادزادگان، پیام‌رسان و راننده پیکر شهدا با حضور مسئولان استان قزوین، حوزه هنری انقلاب اسلامی، انتشارات سوره مهر، جمعی از خانواده‌های شهدا و دوستداران کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد. در بخشی از این مراسم محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی پشت تریبون رفت و از «روزهای پیام‌بری» به‌عنوان کتابی ناب و درجه یک یاد کرد. دادمان ابراز امیدواری کرد با انتشار «روزهای پیام‌بری» فصل جدیدی در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی ایران اسلامی با همت دلبستگان این حوزه آغاز شود. مرتضی سرهنگی، مسئول دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری انقلاب اسلامی در این نشست با تأکید بر اینکه لازم است تمامی خاطرات جنگ مکتوب و نگهداری شود، گفت: ریش‌سفیدانی که امروز تجربه حضور در جنگ را دارند باید دست به قلم شوند و خاطراتشان را بنویسند؛ خاطراتی که نوشته نشوند گویی رخ نداده‌اند. کتاب «روزهای پیام‌بری» در چهار فصل «ماشین داماد»، «در برابر امواج»، «روزهای پیام‌بری» و «شهر باران» و ۴۳ بخش نوشته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/16/633633/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها