در پرسش و پاسخ خبرنگاران با اعضای هیأت دولت چه گذشت؟

حمایت از کسب و کارهای اینترنتی تا تراز تجاری مثبت


جلسه‌های چهارشنبه هیأت وزیران همیشه برای مردم پرخبر است. روز گذشته نیز پس از پایان این جلسه، اعضای دولت در میان خبرنگاران حاضر شده و به پرسش‌های آنان پاسخ گفتند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی خانگی گفت و سخنگوی دولت هم با اشاره به تصویب آیین‌نامه‌های حمایت از صادرکنندگان، از مثبت شدن تراز تجاری کشور سخن گفت. آنچه می‌خوانید، گزارشی است از حیاط پاستور در روز گذشته.
زارع پور: 30 نوع حمایت دولت از کسب و کارهای اینترنتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی خانگی خبرداد که در آن 30 نوع حمایت تعریف شده است.عیسی زارع‌پور با بیان اینکه با تسهیل فرایندها دیگر برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی نیازی به اخذ مجوز نیست و ثبت‌نام در پلتفرم‌ها به منزله گرفتن مجوز است، گفت: طی ۱۰ روز آیین‌نامه‌ای را برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی یا پلتفرم‌هایی که میزبان این نوع کسب‌وکارها در داخل کشور هستند در دولت تصویب کردیم و ۳۰ نوع حمایت و قابلیت جدید برای آنها در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است. وی درباره عملیاتی شدن پلتفرم‌های داخلی اظهارکرد: در حال عملیاتی شدن هستند و با وجود اینکه پلتفرم‌های میلیونی در کشور داریم، اما حمایت‌هایی که عنوان کردم به این شکل است که متقاضیان و داوطلبان باید تقاضای خود را به ما ارائه دهند.
بهادری جهرمی: تراز تجاری بشدت مثبت است
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته هیأت وزیران، آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید، اظهار کرد: قرار شد کارگروه مربوطه در دبیرخانه بانک مرکزی تشکیل شود. اما، امروز با احتساب صادرات در حوزه‌های انرژی، نفت و گمرک، تراز تجاری ما بشدت مثبت است و بسیار بیشتر از واردات، صادرات داریم.علی بهادری جهرمی همچنین با اشاره به اینکه در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور بویژه در بخش خصوصی و غیر دولتی، آیین‌نامه‌ای درباره مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌المللی به تصویب رسید، گفت: براساس این آیین‌نامه وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط مکلف شدند تولیدکنندگانی که محصولات را براساس استانداردهای روز جهان تولید می‌کنند، مورد حمایت قرار دهند.وی درباره بازتاب حضورش در دانشگاه‌ها و گفت‌وگو با دانشجویان هم تصریح کرد: حضور در دانشگاه‌ها و سایر مکان‌هایی که مردم بویژه جوانان هستند، تکلیفی بوده که رئیس‌جمهور از ابتدای دولت بر عهده همه دولتمردان قرار دادند و خودشان هم در این عرصه پیشگام بوده‌اند.
بهادری جهرمی گفت که حدود ۶۰ دانشگاه برای سخنرانی و پرسش و پاسخ‌های دانشجویی دعوت کرده‌اند که وی تلاش می‌کند هر یک یا دو هفته در یکی از دانشگاه‌ها حضور یابد و تاکنون هم علاوه بر حضور در دانشگاه، به چند مدرسه نیز رفته که این حضور و گفت‌وگوی صمیمانه با دانشجویان و دانش‌آموزان تداوم خواهد داشت.
محرابیان: شرایط سخت آب تهران
وزیر نیرو نیز در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت آبی کشور و تهران، با بیان اینکه امیدواریم در آینده شاهد بارش‌های خوبی باشیم و ذخیره سدها بهتر باشد، گفت: اما در شرایط موجود بویژه در تهران شرایط سختی را سپری می‌کنیم.
علی اکبر محرابیان اضافه کرد: در بخش برق با مدیریت درست مردم تابستان را بدون خاموشی پشت‌سر گذاشتیم و در بخش خانگی هیچ‌گونه مشکلی نبود و در بخش‌های دیگر هم مدیریت خوبی بود؛ ان‌شاءالله در بخش آب هم این‌گونه باشد. وی گفت: مردم شرایط را می‌دانند و امیدواریم کمک کنند تا مشکلی در حوزه آبی هم نداشته باشیم.
جبلی: تحریم پرس‌تی‌وی خلاف ادعای آزادی بیان
پیمان جبلی رئیس صداوسیما نیز روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت، در واکنش به تحریم پرس‌تی‌وی از سوی اتحادیه اروپا، تأکید کرد: بار اول نیست که غرب ادعای آزادی بیان دارد و آن را به عنوان یک امتیاز مطرح می‌کند، اما خلاف آن عمل می‌کند.وی اضافه کرد: با وجود اینکه رقبای شبکه پرس‌تی‌وی بسیار قدرتمند بوده و از پشتیبانی بسیاری برخوردارند و در یک عرصه نابرابر رقابت می‌کنند، اما همین حضور حداقلی را به لحاظ امکاناتی هم نمی‌توانند تحمل کنند.جبلی ادامه داد: شبکه‌های برون مرزی ایران چون تجربه و آمادگی لازم را دارند، حتماً از این وضعیت و چالش عبور خواهند کرد و صدای جمهوری اسلامی به مردم جهان رسیده و خواهد رسید. رئیس سازمان صدا و سیما همچنین اعلام کرد که ۲۳ سریال را در مرحله نگارش فیلمنامه و پایان نگارش فیلمنامه و پیش تولید داریم که به تدریج آماده می‌شود. مجموعه‌های تلویزیونی جدیدی هم در مرحله پخش است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/2/633640/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها