اخبــــار


حفاظت از امنیت در کنار شنیدن خواسته‌های قانونی

رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به فرا رسیدن فصول سرد سال و احتمال افزایش آلاینده‌های جوی بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌های مربوط برای مقابله مؤثر با این پدیده و کاهش آثار مخرب آن تأکید کرد.آیت‌الله رئیسی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را از جمله اقدامات لازم در این زمینه دانست و با تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی اظهارکرد: اولویت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری، حمایت از صنایع داخلی و تأمین اتوبوس از محل تولیدات داخلی است، اما این موضوع نباید باعث تأخیر در تأمین خودروهای مورد نیاز این ناوگان شده و نیازهای ضروری باید از محل واردات تأمین شوند.انجام بموقع طرح‌های دولت در استان‌ها بویژه عملیاتی شدن مصوبات دور اول سفرهای استانی و برطرف شدن موانع احتمالی در این زمینه از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت بود که مقرر شد با ارتباط نزدیک‌تر و بیشتر وزرا با استانداران به عنوان بالاترین مقام اجرایی در استان، اقدامات مؤثرتری در این زمینه انجام شود.
آیت‌الله رئیسی یکبار دیگر بر ضرورت حفظ امنیت به‌عنوان بستر تداوم همه فعالیت‌های جامعه تأکید کرد و گفت: شنیدن و ترتیب اثر دادن به خواسته‌های قانونی وظیفه همه ما است، اما همه ما به همین اندازه در زمینه حفاظت از امنیت و آرامش جامعه مسئولیم.وی با تأکید دوباره بر حمایت از کسب و کارهای دیجیتال اظهارکرد: حال که دشمن با استفاده از بستر فضای مجازی در صدد ایجاد و گسترش ناامنی در کشور است، مسئولان مربوط با تقویت پلتفرم‌های داخلی و تسهیل شرایط استفاده از آنها و حتی در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی، زمینه استفاده بهتر و بیشتر را برای فعالان کسب و کار دیجیتال فراهم کنند.آیت‌الله رئیسی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به ۲۵ آبان، سالروز تشییع باشکوه همزمان ۳۷۰ شهید اصفهانی، روز اصفهان را نیز تبریک گفت.
مأموریت بانک مرکزی  برای ثبات‌بخشی به بازار ارز
همچنین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه سه‌شنبه شب تحولات بازار ارز را در هفته اخیر مورد بررسی قرار داد. در این جلسه با توجه به ذخایر ارزی و مازاد قابل توجه تراز تجاری کشور، با احتساب صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی، مقرر شد بانک مرکزی با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها برای ثبات‌بخشی به بازار ارز اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مقرر شد با تسهیل مقررات صادرات و بازگشت ارز صادرکنندگان خرد، عرضه ارز به صورت اسکناس و حواله شتاب گیرد. همچنین موضوع راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار خرید از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مطرح و مقرر شد بهره‌برداری از این شبکه به صورت تدریجی و آزمایشی آغاز شود.

نماینده اعزامی رهبر انقلاب به سراوان رفت

هیأت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در چهارمین روز این مأموریت و پس از حضور در زاهدان، زابل و خاش با جمعی از علما، معتمدین و نخبگان شهرستان سراوان دیدار و گفت‌‌وگو کرد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس این هیأت اعزامی طی سخنانی در این نشست با اشاره به علاقه و توجه ویژه مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان و حوادثی که  رخ داد و زمینه‌ سوء استفاده دشمن و نفوذی‌ها را  فراهم ساخت، گفت: تصمیم رهبر معظم انقلاب بر اعزام هیأت ویژه به این استان ناظر بر دو مسأله است؛ ابتدا محبت و علاقه قدیمی ایشان به سیستان و بلوچستان و دوم اینکه این استان هم به اعتبار جایگاه مرزی و هم به مناسبت تنوع قومیتی و مذهبی و استعدادهای انسانی و طبیعی بر کل کشور تأثیر دارد و کلید وحدت و امنیت ملی شناخته می‌شود.رئیس هیأت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما برای شنیدن حرف و مطالبات عزیزان و انتقال آنها به رهبر معظم انقلاب به استان آمدیم؛ بنابراین حتی به صورت مکتوب هم شده موارد و مطالبات خود را به ما برسانید.
 تجزیه‌طلبی در سیستان و بلوچستان جایگاهی ندارد
رئیس هیأت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب همچنین عصر روز سه‌شنبه با علما، معتمدین و اقشار مختلف مردم شهرستان خاش گفت: تجزیه‌طلبی در این استان جایگاهی ندارد و مردم سیستان و بلوچستان مظهر وحدت هستند. وی در این باره اظهار داشت: اگر کسی به شما مردمان باوفای سیستان و بلوچستان تجزیه‌طلب گفته غلط کرده. چرا که مردم این استان مظهر وحدت هستند و هزاران شهید داده‌اند برای حفظ کشورشان و اگر کسی بحث تجزیه‌طلبی را مطرح کرده مقصود او نفوذی‌ها بوده و کسانی که از بیرون آمده و پول گرفته‌اند و شناسنامه ندارند و تلاش کرده‌اند وحدت و امنیت مردم ما را بگیرند. شما مردم سیستان و بلوچستان مظهر غیرت و جوانمردی هستید. وی گفت: اتفاقات اخیر رهبر معظم انقلاب را رنجاند و ایشان خواستار بررسی شدند؛ برای ما مرزبندی مذهبی وجود ندارد، وقتی جوان شیعه را آنگونه می‌سوزانند ناراحت می‌شوید و ما هم وقتی به یک بلوچ آسیب وارد می‌شود نگران می‌شویم.
 انتقاد نماینده ولی‌فقیه از بداخلاقی‌ها
آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در ارزیابی  حضور هیأت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری که با هدف درمیان گذاشتن تدابیر عالی ایشان برای حل مشکلات و دلجویی از گروه‌های مختلف آسیب‌دیده انجام شده بود، گفت: اعزام هیأتی ویژه به استان تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب و براساس همان عقل، انصاف و منطق زمامداری اسلامی است. وی این تدبیر قابل تقدیر و حکیمانه را فرصتی برای مردم استان برای شنیده شدن مطالب‌شان و رسیدن آن به رهبر معظم انقلاب دانست و افزود:  برخی در استان بداخلاقی کرده و از این فرصت استفاده نکردند و به عبارتی فرصت‌سوزی کردند. رهبر معظم انقلاب تأکید داشته‌اند اعضای هیأت اعزامی پای حرف دل مردم بنشیند و امیدواریم حضور این هیأت برای استان ما مایه خیر و برکت باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/2/633642/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها