در آخرین اقدامات عناصر ضدانقلاب در آشوب‌ها، 3 نفر دیگر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند

مشهد، بوکان و کامیاران شهیدان خود را بدرقه کردند


گروه سیاسی/ طی روزهای گذشته، مدافعان امنیت، باز هم شهدای دیگری را تقدیم مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران کردند؛ حجت‌الاسلام محمد مؤیدی، طلبه شیرازی نیز شامگاه سه‌شنبه گذشته به‌واسطه پرتاب کوکتل مولوتف از سوی آشوبگران، براثر سوختگی به شهادت رسید. سرهنگ پاسدار رضا الماسی، دومین شهید مدافع امنیت شهرستان بوکان بود که سه‌شنبه شب در جریان اغتشاش‌ها به شهادت رسید و دیروز در زادگاهش در شاهین‌دژ به خاک سپرده شد. رضا آذربارنیز شهید مدافع امنیت کامیاران است که پیکرش روز گذشته در زادگاهش آرام گرفت. این در حالی است که پیکر شهید حسن براتی که 22 مهرماه در مشهد از سوی سرنشنیان یک خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفت، روز گذشته تشییع شد. از این‌رو، روز گذشته شهرهای مختلف کشور، اعم از مشهد و بوکان و کامیاران، شاهد تشییع پیکر پاک این شهیدان بود.
حجت‌الاسلام مؤیدی، طلبه جهادی
از میان شهدای مدافع امنیت، سرگذشت و نحوه شهادت حجت‌الاسلام محمد مؤیدی، درس‌آموز و تأثربرانگیز است. این شهید، سه‌شنبه گذشته در جریان اغتشاشات شیراز، با کوکتل مولوتف هدف گرفته شد و به شهادت رسید.
عبدالرحیم مؤیدی برادر شهید مؤیدی در گفت‌و‌گو با ایرنا، روایتی از زندگی این شهید دهه شصتی ارائه کرد. وی با بیان اینکه شهید مؤیدی ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۴ در خانواده مذهبی در منطقه بیضا استان فارس متولد و پس از طی کردن دوران مدرسه وارد حوزه علمیه شد، افزود: برادرم بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در امور جهادی و مردمی گذراند؛ همواره در موکب‌های اربعین به صورت خود جوش حضور می‌یافت و خدمتگزار زائران اربعین و دوستداران خاندان عصمت و طهارت و محبان اهل‌بیت بود. وی از حضور این شهید مدافع امنیت در جریان سیل خوزستان، زلزله‌های بم و سرپل ذهاب و در سیل و حوادث استان فارس خبرداد و گفت: از این شهید بزرگوار دو فرزند پسر ۹ و ۱۲ ساله به یادگار مانده، همچنین از همسر بزرگوار این شهید روایت شده است که شهید مؤیدی با علم به شهادت و جانفشانی در این عرصه پا نهاد و حیات و ممات او برای حیات طیبه مصداق آیه شریفه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ‌الله أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاء عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» است.
تشییع پیکر شهید امنیت «حسن براتی» در مشهد
شهید حسن براتی اهل کاشمر و متولد ۱۳۶۷ بود. این بسیجی شهید، ۲۲ مهرماه امسال پس از مشکوک شدن به یک خودروی سواری پراید با پلاک غیربومی، قصد بررسی آن را داشت که با شلیک یکی از سرنشینان خودرو مجروح شد. این بسیجی شهید که دارای یک فرزند دختر بود، دوشنبه گذشته بر اثر شدت جراحات در بیمارستان قائم مشهد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر شهید براتی روز گذشته در حرم امام رضا(ع) تشییع شد و امروز (پنجشنبه) در روستای «فدافن» شهر کاشمر به خاک سپرده می‌شود.
سردار الماسی، دومین شهید مدافع امنیت بوکان
در اغتشاشات اخیر استان آذربایجان غربی 2 شهید در راه دفاع از امنیت تقدیم کرده است. سردار پاسدار رضا الماسی، دومین شهید مدافع امنیت است که سه‌شنبه شب در جریان اغتشاشات در شهرستان بوکان از سوی عوامل ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید، روز گذشته باحضور گسترده مردم در بوکان تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شاهین‌دژ اعزام شد.
تشییع پیکر شهید آذربار در کامیاران
شهرستان کامیاران هم تاکنون سه شهید مدافع امنیت داشته است که اغلب به شیوه ترور ضدانقلاب به شهادت رسیدند. شهید آذربار، سومین شهید مدافع امنیت این شهرستان است که سه‌شنبه گذشته با شلیک گلوله افراد ناشناس در کامیاران به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر پاک این شهید حافظ امنیت، روز گذشته با استقبال باشکوه مردم از میدان امام خمینی(ره) به طرف مزار شهدا واقع در مزارستان شهرستان کامیاران تشییع و سپس به خاک سپرده شد.
محکومیت سه اغتشاشگر به اعدام
در سویی دیگر برخورد قضایی با اغتشاشگران و محاکمه متهمان آشوب‌های اخیر، به عنوان شیوه دیگر مقابله با بی‌ثبات‌سازی کشور، از سوی قوه قضائیه دنبال می‌شود. در همین رابطه، قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای سه نفر از برهم زنندگان امنیت خبرداد، هرچند اعلام کرد که این حکم قابل واخواهی است.
به گزارش میزان، در یکی از احکام صادر شده از سوی دادگاه انقلاب تهران، فردی که در اقدامی تروریستی، به صورت عمد و با قصد جان مأمورین نیروی انتظامی، با خودرو سواری خود به مأمورین هجوم برده، یک پلیس را به شهادت رسانده و تعدادی را نیز مجروح کرده بود، به افساد فی‌الارض متهم و به اعدام محکوم شد.
براساس دادنامه دیگر صادر شده از سوی دادگاه انقلاب تهران، متهمی که با به کارگیری سلاح سرد و حمله مسلحانه از طریق جرح عمدی با چاقو به یکی از مأموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن به اتهام محاربه محاکمه شده بود، با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد. در حکم صادر شده دیگر، فردی که اقدام به بستن خیابان، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه و ایجاد رعب و وحشت و همچنین آسیب زدن به اموال عمومی کرده بود و نقش هدایتگری در آشوب را داشت به اتهامات محاربه به مجازات اعدام محکوم شد.
اعتصاب زورکی با تهدید آشوبگران
در پی ناکامی‌های گسترده آشوبگران و طراحان داخلی و خارجی آنها برای ناامنی در کشور و نیز القای اعتصاب بازارها در ایران، عوامل اغتشاشگر به تهدید و ارعاب برخی از کسبه برای تعطیلی مغازه‌های آنها روی آورده‌اند. نمونه بارز این روند روز گذشته در بازار آهن تهران روی داد. حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اعلام کرد که برخی افراد به صورت سازمان یافته وارد بازار آهن شده و کسبه را تهدید به بسته شدن مغازه‌ها کردند. وی اضافه کرد که با مقاومت کسبه تعدادی از این اغتشاشگران با آتش زدن لاستیک وضعیت بازار را ناامن کردند به نحوی که برخی کسبه مجبور به بسته شدن مغازه‌های خود شدند. در کنار اظهارات رستگار، گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از خودداری کسبه و اهالی بازار آهن برای پیوستن به اعتصاب ادعایی، آشوبگران به خودروهای پارک شده در محل حمله و شیشه‌های آنها را شکستند.
دستگیری عوامل حمله به بازار آهن
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ عصر چهارشنبه اعلام کرد: ساعت ۱۳ روز چهارشنبه تعدادی از عناصر اغتشاشگر به تحریک معاندین، در بازار آهن شاد آباد تهران حاضر و اقدام به تهدید و تحریک کسبه و بازاریان مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی کرده بودند که در مقابل اقدام هنجارشکنانه آنان کسبه و متصدیان صنفی از هر نوع همراهی با آنان خودداری کردند.
به دنبال عدم همکاری بازاریان با این افراد چند نفر از آنان با استفاده از سلاح اقدام به تیراندازی و زخمی کردن پنج نفر از شهروندان کرده و بی درنگ قصد متواری شدن از محل وقوع جرم را داشتند که با حضور عوامل انتظامی تعداد ۲۰ نفر از عناصر مظنون به این اقدام مجرمانه شناسایی و دستگیر شدند. همچنین اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری دیگر مرتبطین احتمالی ادامه و در دستور کار پلیس قرار دارد.
بازداشت و اعتراف 11 نفر از  تهدید‌کنندگان کسبه بازار تهران
همچنین سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا اعلام کرد ۱۱ نفر از تهدیدکنندگان کسبه تهران در روز سه‌شنبه، دستگیر شدند و در اعترافات اولیه خود به گرفتن پول از سرویس‌های خارجی برای ایجاد آشوب در بازار اعتراف کردند.
بازار تهران باز است
شواهد و قرائن حاکی است حتی تهدید و ارعاب اغتشاشگران هم نتوانسته است مانع بسته شدن مغازه‌ها یا پیوستن کسبه به اعتراضات شود. به گزارش ایسنا، روز گذشته اکثر کسبه در مرکز تهران از جمله در خیابان‌های جمهوری، بهارستان و فردوسی به روال روزهای معمول مغازه‌های خود را باز کرده و فعالیت روزانه خود را دنبال کردند. حضور نیروهای حافظ امنیت در خیابان‌ها و مراکز تجاری مرکز شهر پررنگ بود و عملاً مانع شکل‌گیری هر نوع حرکتی در جهت ایجاد ارعاب برای کسبه که مغازه‌های خود را باز کرده بودند، می‌شد. البته برخی مغازه‌ها در محدوده میدان انقلاب تعطیل کرده بودند که به علت نگرانی از پیامدهای آشوب‌ها بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/5/633649/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها