دیگه چه خبر؟


پدر شهید عجمیان: 
من بدهکار انقلاب هستم

 خبر اول اینکه، طی روزهای اخیر با انتشار اظهارات پدر شهید عجمیان، نقطه‌نظرات و ساده زیستی او مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. پدر شهید سیدروح‌الله عجمیان، شهید مظلوم پنجشنبه سیاه کرج در گفت‌و‌گویی، اظهار می‌کند باوجود اینکه 30 ماه سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را دارد و فرزندش نیز در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده است، همچنان خود را بدهکار انقلاب می‌داند.  وی در واکنش به اینکه شما در کمالشهر، محروم‌ترین منطقه استان البرز زندگی کرده و حتی مستأجر هم هستید، اظهارکرد: من 30 ماه منطقه بودم و در آنجا بچه‌هایی را دیدم که خیلی‌ها از روح‌الله بهتر بودند و این بچه‌ها کنار دست من شهید شدند. روح‌الله هم، نه آخرین شهید است نه اولین آنها. وی با تأکید بر اینکه ما بدهکار به انقلاب هستیم، افزود: ما برای کشور خودمان رفتیم، چون اگر نمی‌رفتیم، مانند سوریه و عراق و افغانستان کشور ما اشغال می‌شد. پدر شهید عجمیان که خود کارگر ساده فصلی است و کار ساختمانی می‌کند، اضافه کرد صبح روز شهادت روح‌الله، او از خانه خارج شده بود تا زیر دست گچ‌کار، کار کند، اما چون به سپاه و بسیج علقه داشت، دائم کارهای جهادی را نیز دنبال می‌کرد. به او می‌گفتیم باید دنبال کار ثابت هم باشی که می‌گفت بسیج به درد من می‌خورد که در نهایت هم دیدیم به دردش خورد و به آرزوی شهادت خودش رسید. وی تأکید کرد: آقاروح‌الله فدای رهبر و فدای کشور شد و برای امنیت مملکت رفت.

امریکا مدیران صدا و سیما را تحریم کرد

 خبر دیگر اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا اسامی ۶ فعال رسانه‌ای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. مطابق این بیانیه، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه‌ ملی، احمد نوروزی معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی از خبرنگاران فعال تلویزیون در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
صنایع هوایی ایران؛ موضوع تحریم‌های جدید امریکا
وزارت خزانه‌داری امریکا به اتهام ارسال پهپاد به روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و به طور مشخص مرکز تحقیقات صنایع هوایی «شاهد» اعمال کرد. به گزارش ایسنا، در این بیانیه ادعا شده است که مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد، مسئول  طراحی‌ و تولید پهپادهایی است که توسط نیروهای روسی در اوکراین استفاده می‌شوند. «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری امریکا در این‌باره مدعی شد: همان‌طور که بارها نشان داده‌ایم، ایالات متحده علیه هر شخص یا نهادی که از حمله غیرقابل توجیه روسیه به اوکراین حمایت کند، تحریم اعمال خواهد کرد. در این سری از تحریم‌های  امریکا  گروه‌ واگنر، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی قدس نیز هدف قرار گرفته‌اند. 

حمله به قطار باری با کوکتل مولوتف!

 شنیدیم که، شامگاه سه‌شنبه عده‌ای از آشوبگران با پرتاب کوکتل مولوتف به سمت یک قطار باری در محدوده استان اصفهان منجر به سوختن کابین لکوموتیورانی و صدمه به لکوموتیوران و همکار او شدند. برخی کاربران ضدانقلاب در فضای مجازی از این اقدام تمجید کردند!‍

بیل کلینتون هم از دختران ایران حمایت کرد!

 با خبر شدیم که، بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین امریکا که سابقه رسوایی جنسی در کارنامه خود دارد، در پیامی ویدیویی که در صفحه توئیترش منتشر شد، با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران گفت: من از شجاعتی که مردم ایران به ویژه، زنان و دختران شجاع در مبارزه‌شان برای آزادی نشان داده‌اند، در حیرت بوده‌ام. کلینتون مدعی شد: این مبارزه برای چیزی فراتر از روسری است. این مبارزه برای حقوق اساسی است، حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات، آزادی حضور بدون روسری، حضور در دادگاه مبنی بر قانون، تحقق رؤیاهایی که برای خود و کودکانشان بسیار عزیز می‌دارند و درباره حق برخورداری از آینده‌ای که بتوانند آن را ترسیم کنند، است. پیش از این نیز چهره‌های ارشد دولت امریکا در کنار سران تروئیکای اروپا از جریان آشوب و ناامنی در ایران حمایت کرده بودند. 

مدیرعامل پتروشیمی شیراز بازداشت شد

 دست آخر اینکه،    رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که مدیرعامل پتروشیمی شیراز  و دو نفر از معاونین این مجموعه  ۲۴ آبان ماه بازداشت شدند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین موسوی شامگاه چهارشنبه با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای نیابت قضایی دادسرای کارکنان دولت انجام شد گفت: وی و دو نفر از معاونین پتروشیمی شیراز با هماهنگی قضایی در دادسرای انقلاب شیراز بازداشت و به تهران منتقل شدند. وی افزود: اتهامات بازداشت‌شدگان مالی است و مراحل دادرسی در تهران انجام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/5/633650/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها