نفتکش یک میلیاردر اسرائیلی در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفت

کشتی صهیونیستی طعمه پهپاد ناشناس


خبرگزاری‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا و مالکیت اصلی یک میلیاردر اسرائیلی در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. مدیریت نفتکش پاسیفیک زیرکن در بیانیه‌ای اعلام کرد «همه خدمه در امنیت کامل هستند» و بر اثر «اصابت یک پرتابه»، متحمل آسیب شده است. فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد از این حادثه مطلع است. این نفتکش متعلق به کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی است که ...

​​​​​​​خبرگزاری‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا و مالکیت اصلی یک میلیاردر اسرائیلی در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. مدیریت نفتکش پاسیفیک زیرکن در بیانیه‌ای اعلام کرد «همه خدمه در امنیت کامل هستند» و بر اثر «اصابت یک پرتابه»، متحمل آسیب شده است. فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد از این حادثه مطلع است. این نفتکش متعلق به کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی است که مرکز آن در سنگاپور است اما آسوشیتدپرس می‌گوید مالک اصلی میلیاردری اسرائیلی به نام عیدان عوفر است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام مسئول که نخواست نامش شود، گزارش داد که یک نفتکش در سواحل عمان مورد اصابت یک فروند پهپاد انتحاری قرار گرفته است. آسوشیتدپرس گزارش داده که یک مقام مسئول مستقر در غرب آسیا گفته که این حمله سه‌شنبه شب در سواحل عمان رخ داد. این خبرگزاری امریکایی به نقل از یک سازمان نظامی انگلیسی ناظر بر تجارت دریایی در منطقه، نوشت: «ما از یک حادثه که در حال حاضر در دست بررسی است، مطلع هستیم.» بر پایه این گزارش، این کشتی مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی است. آسوشیتدپرس نام نفتکش را «پاسیفیک زیرکن» با پرچم لیبریا عنوان کرد و گزارش داد که این نفتکش متعلق به شرکت «استرن پاسیفیک شیبینگ» با مالکیت «عیدان عوفر»، تاجر اسرائیلی است. شبکه رویدادهای روسیه نیز اعلام کرد که نام این میلیاردر اسرائیلی «عیدان عوفر» است و نفتکش با پرچم لیبریا در حرکت بوده است.
برخی منابع خبری می‌گویند که ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین نظاره‌گر حمله به این کشتی تجاری صهیونیستی در خلیج عمان بوده است. شبکه اخبار السعودیه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که نفتکش متعلق به شرکتی است که مقرش در سنگاپور است. براساس برخی گزارش‌ها، نام این شرکت سنگاپوری «Eastern Pacific Shipping» اعلام شده است. شبکه خبری «مبحث» هم با اعلام این خبر گزارش داد که خسارت‌های محدودی به نفتکش وارد شده است.
اطلاعات بیشتر درباره مالک نفتکش منهدم شده
به گزارش ایران آنلاین، نفتکشی که سه‌شنبه شب با حمله پهپادهای ناشناس در سواحل عمان مورد اصابت قرار گرفت، متعلق به شرکت کشتیرانی اسرائیلی زیم تحت مدیریت الی گلیکمن است و بزرگترین سهامدار آن عیدان عوفر از طریق شرکت کانن است.
عیدان عوفر که یک میلیاردر صهیونیست است، برادر کوچک‌تر ایال عوفر و پسر سامی عوفر، تقریباً خانوادگی در زمینه کشتیرانی فعال هستند و طبق اعتراف یکی از رؤسای موساد، همکاری تنگاتنگی با موساد داشته و دارند. او دارای ۳۳ درصد از سهام باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید و ۸۵ درصد از سهام باشگاه FC Famalicão پرتغال است. عوفر دارای نیمی از سهام شرکت اسرائیلی است که در بخش‌های شیمیایی و پالایشگاهی فعالیت می‌کند که بخشی از آن ارزشی حدود ۷۵۰ میلیون دلار دارد.
شرکت‌های تحت کنترل او عبارتند از Bazan که نفت را پالایش و در زمینه تولید برق نیز فعالیت می‌کند، OPC که دارای یک نیروگاه ۴۴۰ مگاواتی در دشت روتم است و مالک طرحی برای ساخت نیروگاه دیگری در نقب است.
علاوه بر این، او مالک ۵۸ درصد از سهام هلدینگ کانن است که مالک برخی فعالیت‌ها در زمینه کشتیرانی، تراشه و خودرو است. کانن در شرکت خودروسازهای چینی هم سرمایه‌گذاری دارد. گفتنی است عوفر مدتی صاحب امتیاز تلویزیون Reshet نیز بوده است.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که امریکا می‌گوید حمله پهپادی به نفتکش تاجر اسرائیلی در سواحل عمان با پهپاد شاهد صورت گرفته است. به گزارش الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که ارتش امریکا به ارتش اسرائیل اعلام کرده که پهپاد استفاده شده برای حمله به نفتکش تاجر اسرائیلی از پهپادهای شاهد ایران بوده است. پیش از این روزنامه هاآرتص اسرائیل به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل نوشته بود که حمله به نفتکش تاجر اسرائیلی خطای استراتژیک ایران است. خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از یک منبع آگاه از حمله پهپادی به یک نفتکش متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان خبر داده است. نورنیوز در رد ادعاهایی که به منظور جنجال‌سازی علیه ایران در فضای رسانه‌ای صورت می‌گیرند، نوشت: «شرارت‌های سابقه‌دار رژیم صهیونیستی در ایام جام جهانی این‌بار زودتر آغاز شد. رقابت‌های منطقه‌ای و انتقال بحران تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی به خارج، محور عبری-عربی را برای حمله به نفتکش در دریای عمان فعال کرده تا به کمک جوسازی رسانه‌ای، همزمان قطر و ایران را درگیر حاشیه کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8055/1/633655/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها