اخبار


نظارت بر اجرای الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نظارت بر اجرای الگوی کشت و جلسات توجیهی مربوط به آن در سطح استان‌ها و ستاد وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات و کمبود‌های احتمالی به‌صورت منظم برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدقربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در میز اقتصاد گفت: در الگوی کشت ما دو سطح نظارت و جلسات توجیهی داریم که یک سطح در استان‌ها و یک سطح هم در ستاد وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر برگزار می‌شود. قربانی گفت: در شش ماهه نخست سال زراعی جاری یارانه الگوی کشت از محل بودجه ۱۴۰۱ تأمین شد که برای محصولات اساسی و راهبردی که در بند «ت» ماده ۳۵ قانون سیاست‌های کلی برنامه ششم تصریح شده است که ما کود و بذر یارانه‌ای را برای کشاورزان داریم. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای سال ۱۴۰۲ پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه ارائه کرد که بر اساس آن ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه در اختیار وزارت قرار بگیرد تا بتواند با این یارانه‌ها در صورت کاهش درآمدی کشاورزان از محل اجرای الگوی کشت جبران شود تا امنیت معیشتی کشاورزان و درآمدشان تحت تأثیر قرار نگیرد که گویا سازمان برنامه و بودجه بر ایجاد ردیف در تبصره ۱۴ موافقت کرده است. قربانی با بیان اینکه در استان‌های سردسیر و گرمسیر بر اساس تقویم زمانی کشت به اندازه کافی کود و بذر تأمین شده است، گفت: ما بیشتر یارانه‌ای را که پرداخت کردیم در قالب کود‌های فسفاته و پتاسه یارانه‌ای است که برای محصولات راهبردی کلزا، چغندر قند، گندم و جو کود‌های پتاسه و فسفاته با یک‌سوم قیمت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

لبنیات با قیمت مصوب در حال عرضه است

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایط کنونی تمامی محصولات لبنی مشمول تنظیم بازار با نرخ مصوب در حال عرضه است.
مسعود امراللهی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در آستانه یکسالگی واگذاری قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی هستیم که با همکاری سازمان‌های مختلف که نظارت بر کالاهای اساسی را بر عهده داشتند، توانستیم تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در سراسر کشور انجام دهیم که براین اساس بیش از ۸۲ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کردیم.
به گفته وی، در این ایام با تشدید بحث نظارت‌ها و دستوری که مقام عالی نظارت صادر کردند، بازرسان مجدد به مأموریت خود مبنی بر تشدید نظارت بر بازار تخم مرغ ادامه دادند، بر این اساس واحدهایی که قیمت مصوب را رعایت نکرده بودند به سازمان تعزیرات معرفی شدند. همچنین تشدید نظارت بر بازار دیگر کالاهای اساسی هم در حال انجام است.
امراللهی می‌گوید: در شرایط کنونی مشکلی در بحث تولید و بازار لبنیات نداریم به‌ طوری‌که تمامی کالاهای اساسی و تنظیم بازار با نرخ مصوب عرضه می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/9/633917/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها