اخبار


اجرایی شدن دستورالعمل‌های ابلاغی برای راهداری زمستانی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به مشکلات و موانع موجود و فرسودگی ناوگان راهداری، اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی برای راهداری زمستانی ضروری است.
رضا اکبری گفت: تشریح و اجرای دستورالعمل‌های راهداری زمستانی که از سوی ستاد مرکزی به رؤسای ادارات استان‌ها ابلاغ شده ضروری و لازم‌الاجرا است. وی گفت: در نشست‌های منطقه‌ای، دستورالعمل‌های لازم به رؤسای ادارات شهرستان‌ها منتقل شده و همچنین آموزش‌های لازم برای اپراتورها از طریق فیلم‌های آموزشی تهیه و به نمایش گذاشته شده است.
اکبری عنوان کرد: با توجه به حضور رؤسای راهداری چند استان برفگیر در نشست تخصصی رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های منطقه ۶ کشور در استان کرمانشاه، ضروری است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تهیه سند برنامه راهداری زمستانی استان خود با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها، نقشه راه‌ها و برنامه‌های اجرایی، محورهای دارای بارش و مسئولان عملیات هر محور اقدام و این سند را هرچه سریع‌تر به ستاد مرکزی ارسال کنند. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این نشست مقرر شد، برنامه‌ریزی و تعامل سریع با استان‌های مجاور در امتداد توده در حال بارش انجام شود تا نسبت به اعزام ماشین‌آلات راهداری به استان مجاور اقدام شود تا همراه با موج بارش برف و باران مشغول فعالیت باشند. این در حالی است که ارتباط و همکاری نیروهای راهداری استان‌های مجاور و همیاری آنها، نقش مؤثری در پوشش فعالیت‌های کاری و عملیاتی موفق و بموقع راهداری زمستانی خواهد داشت. وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست‌های  تخصصی بیان داشت: برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی، نشست‌هایی با حضور اساتید مجرب، مدیران ارشد سازمان و کارشناسان حوزه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در سطح کشور برای رؤسای ادارات شهرستان‌ها برگزار شده است.

 
برقراری پرواز در مسیر ساری- چابهار و بالعکس

مدیرکل فرودگاه‌‎های استان مازندران گفت: برای نخستین بار مسیر پروازی ساری- چابهار- ساری از فرودگاه شهدای ساری برقرار شد.
سعدالله وطن‌خواه اظهار کرد: با توجه به تقاضای مردم و پیگیری مسئولان ارشد استان و با همکاری شرکت هواپیمایی وارش، مسیر پروازی ساری- چابهار- ساری از تاریخ ۳۰ آبان‌ماه از فرودگاه ساری برقرار خواهد شد. وی با بیان اینکه از ۲۲ آبان‌ماه مقدمات فروش بلیت روی سامانه‌های مجازی فراهم شده است، گفت: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر توسعه صنعت گردشگری و بومگردی، پیگیری‌های لازم درخصوص مطالعه میدانی و بازاریابی مسیرهای مختلف پروازی انجام شد و با توجه به نبود ارتباط هوایی بین حوزه شمال و جنوب شرق کشور، مسیر پروازی ساری به چابهار و بالعکس برقرار شد. مدیرکل فرودگاه‌‎های مازندران با اشاره به ساعت پروازهای جدید فرودگاه ساری به مقصد چابهار و بالعکس گفت: این پروازها در روزهای دوشنبه ساعت ۰۸:۴۵ از فرودگاه چابهار و ساعت ۱۱:۴۵ از فرودگاه ساری، روز‌های جمعه ساعت ۱۱:۳۰ از فرودگاه ساری و ساعت ۱۴:۳۰ از فرودگاه چابهار به مقصد ساری انجام می‌شود. وطن‌خواه با بیان اینکه به صورت هفتگی پروازهای مختلف از مسیر فرودگاه شهدای ساری به شهرهای تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه برقرار است، گفت: در حال رایزنی هستیم تا در آینده نزدیک در مسیرهای دیگر نیز خطوط پروازی دایر شود. این درحالی است که در طول هفته سه پرواز رفت و برگشت در مسیر ساری – بغداد (نجف)- ساری خدمات پروازی زیارتی به زائران عتبات عالیات ارائه می‌شود.

 
احداث ۲۴ بیمارستان در 3 استان شمالی

سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی در سه استان شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی احداث کرد. بخشی از مسئولیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مهم و دولتی در اقصی نقاط کشور است. احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی در ایام کرونا در مناطق مختلف کشور از جمله مناطقی که سرانه بهداشتی و درمانی آنها پایین است، بخش مهم اقدامات سازمان مجری طی سالیان گذشته تاکنون به شمار می‌رود. سازمان مجری در دوران فعالیت خود ساخت ساختمان‌های مهم از جمله ساختمان دیوان محاسبات، سالن سران اجلاس، فرهنگستان، کتابخانه ملی و بخش دیگری از ساختمان‌ها را در برنامه قرار داده است. در همین راستا سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی در سه استان شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی احداث کرد.

 
رشد ۲۸ درصدی جابه‌جایی مسافر

طبق آمار، حمل و نقل جاده ای کشور در هفت‌ماهه سال‌جاری بخش جابه‌جایی مسافر ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. عملکرد هفت‌ماهه حمل و نقل جاده‌ای در بخش جابه‌جایی مسافر نشان می‌دهد، در هفت‌ماهه سال‌جاری در بخش جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش ثبت شده است. آمارها در بخش جابه‌جایی مسافر حاکی است که تعداد مسافر جابه‌جا شده (با صورت‌ وضعیت) طی هفت‌ماهه سال‌جاری ۷۴ میلیون نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۵۸ میلیون نفر) ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 
سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوا 
در شهرهای پرجمعیت هشدار داد

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خبر داد.
سامانه پایداری هوا از دیروز (شنبه) تا روز سه‌شنبه (اول آذرماه) سبب سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای اراک، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرج و تهران می‌شود. این سامانه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و افزایش شاخص‌های آلودگی هوا موجب کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها می‌شود. سازمان هواشناسی کشور به مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی  توصیه کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/11/633926/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها