خبرخوان


اقتصاد روسیه و ایران مکمل هم هستند


رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هیأت 120 نفری از تجار و مسئولان حوزه تجاری روسیه در ایران حضور پیدا کردند که اتفاقی بی سابقه در 20 سال اخیر است.
غلامحسین شافعی افزود: اکثر روئسای اتاق‌های بازرگانی روسیه به همراه رئیس کنفدراسیون اتاق‌های روسیه در ایران حضور پیدا کرده‌اند. اقتصاد ایران و روسیه مکمل هم هستند و این حضور می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک کند.


40 درصد محصولات فولادی ایران صادر شد

​​​​​​​ایمیدرو اعلام‌ کرد: ایران در ماه سپتامبر امسال (شهریور- مهرماه) توانست در «نسبت تولید به صادرات فولاد» جایگاهی بالاتر از بزرگان جهانی فولاد کسب کند. کشورمان در این ماه ۴۰ درصد تولیدات این بخش را روانه بازارهای صادراتی کرد.
ایران در مدت مورد بررسی ۱.۱ میلیون تن فولاد به بازارهای هدف صادر کرد، به طوری که نسبت تولید به صادرات به عدد ۴۰ درصد رسید. تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر به بیش از ۲.۷ میلیون تن رسیده بود. برپایه این گزارش، چین که مقام نخست تولید جهانی فولاد را در اختیار دارد، در ماه سپتامبر نزدیک به ۶.۲ میلیون تن فولاد صادر کرد که نسبت به تولید (۸۶.۹ میلیون تن) معادل 7 درصد است. هند به عنوان دومین تولیدکننده فولاد دنیا، در ماه سپتامبر امسال نزدیک به ۸۰۰ هزار تن فولاد صادر کرد که نسبت به تولید (۹.۹ میلیون تن) معادل 8 درصد تولید این کشور است. ژاپن به عنوان سومین تولیدکننده فولاد، در ماه یاد شده ۲.۴ میلیون تن فولاد صادر و ۷.۲ میلیون تن فولاد تولید داشته است. این عملکرد معادل ۳۳ درصد تولید است. تولید سالانه فولاد ایران به مرز ۲۸ میلیون تن رسیده که این امر سبب شده، رتبه دهم تولید فولاد در جهان در اختیار کشورمان قرار گیرد. لازم به یادآوری است که ایران در افق ۱۴۰۱، برنامه دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد را هدفگذاری کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/12/633930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها