اخبار


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
شرکت‌های تابعه وزارت کار متحول می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تدوین چشم‌انداز و راهبردهای وزارت کار توجه به ارتقای بهره‌وری شرکت‌های زیرمجموعه از مهم‌ترین راهبردهای ما خواهد بود.
به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در بازدید از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران مستقر در شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) و در دیدار با هیأت مدیره و کارکنان این مجموعه، با تأکید بر لزوم طراحی سیستم‌های نو برای بهبود عملکرد در شرکت‌های زیرمجموعه، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در خدمت‌رسانی بهتر به مردم و نوآوری در ارتقای بهره‌وری از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه است.
وی با اشاره به نقش این شرکت در توسعه تجارت خارجی جمهوری‌اسلامی‌ایران، گفت:‌ توسعه کمی و کیفی در کنار توجه به شکوفایی منابع انسانی به تحول و سودآوری بیشتر کمک می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ در تدوین سند آمایش سرزمینی و در شورای برنامه‌ریزی وزارت کار توجه به ارتقای بهره‌وری شرکت‌های زیرمجموعه سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه یکی از مهم‌ترین راهبردهای ما خواهد بود.
مرتضوی استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مهم و اثربخش عنوان کرد و گفت: تسهیل تجارت برای فعالان بخش خصوصی و ایجاد بستر برای آنان به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.
 تأکید بر لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های‌‌ نو
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید از شرکت «ایران یاسا تایر و رابر» گسترش تولید و اشتغال را مهم‌ترین بستر برای شکست تحریم‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: اشتغال‌آفرینی مهم‌ترین مطالبه بحق جوان ایرانی است.
وی افزود: اراده لازم برای توسعه کشور در بدنه دولت‌مردمی وجود دارد و تلاش می‌کنیم با رفع موانع به تولید اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان کمک کنیم.
وزیر کار با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های‌‌ نو در شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه، گفت:‌ غفلت از ظرفیت‌ها و منابع داخلی و کم‌کاری در توسعه اقتصادی نابخشودنی است.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت درآمد و تلاش برای تولید بیشتر در شرکت‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی، افزود:‌ تخصص و مهارت جوانان نخبه ایرانی با حمایت و هدایتگری می‌تواند شاخص‌های توسعه کشور را ارتقا دهد.
 لزوم اصلاح ساختار منابع انسانی برای ارتقای بهره‎ وری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی، روز پنجشنبه از شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد بازدید کرد.
سیدصولت مرتضوی در بازدید از شرکت هواپیمایی آسمان مستقر در فرودگاه مهرآباد از بخش‌های مختلف اداری، نگهداری و تعمیرات آن بازدید کرد. وزیر کار در این بازدید و در نشست با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره آسمان که معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به نقش پررنگ حمل‌و‌نقل هوایی در آینده ترانزیت جهان، توسعه بیش از پیش دانش فنی و مهندسی کشور در حوزه هواپیمایی ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع مالی و تلاش برای ارتقای خدمات و تولید در شرکت‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی، افزود:‌ تخصص و مهارت جوانان نخبه ایرانی با حمایت و هدایتگری می‌تواند شاخص‌های توسعه کشور را ارتقا دهد.
مرتضوی بر اصلاح ساختار منابع انسانی برای ارتقای بهره‎ وری تأکید کرد و گفت: تجربه شرکت‌های همسو و شرکای جمهوری‌اسلامی‌ایران در منطقه می‌تواند به این تحول در شرکت هواپیمایی آسمان کمک کند.
 تأکید بر لزوم توسعه ناوگان خودرویی اورژانس اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی و ایجاد آن در شهرستان‌های فاقد این امکان مورد توجه باشد.
«مرتضوی» در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی دولت‌آباد در شهر ری، در جمع کارکنان این مجموعه با تأکید بر اینکه ارتقا و بهبود فرایندهای اورژانس اجتماعی موجب ارتقای سلامت اجتماعی می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اورژانس اجتماعی حساس‌سازی مستمر مردم و مسئولان در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
وزیر رفاه با بیان اینکه در مواقع بحرانی خدمات‌رسانی به گروه‌های خاص و مددجویان وظیفه این مجموعه را سنگین‌تر از قبل می‌کند، اظهار داشت:‌ بهزیستی برای حفظ امنیت و ایمنی فرایندهای ارائه‌دهنده ملزم است که اصول مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را در همه خدمات خود لحاظ کند.
مرتضوی با تأکید بر لزوم توسعه ناوگان خودرویی اورژانس اجتماعی و توجه به عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان بهزیستی گفت: لازم است تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی و ایجاد آن در شهرستان‌های فاقد این امکان نیز مورد توجه باشد.
وی به دستور ریاست محترم جمهوری برای اجرای عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان این مهم در ساختار مالی بهزیستی کشور اجرایی شود.

کارمندان و بازنشستگان دولت، معوقه مهر را آخر آبان دریافت می‌کنند

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری ماه گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شد اما اجرای آن معطل تأمین اعتبار ماند. از قرار معلوم این ماه یعنی آبان‌ماه، مشمولان افزایش حقوق را دریافت خواهند کرد ضمن اینکه مابه‌التفاوت مهر نیز همراه با حقوق همین ماه پرداخت خواهد شد.
سید مسعود میرکاظمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه با توجه به ابلاغ افزایش حقوق کارمندان آیا بودجه آن‌هم برای پرداخت تأمین شده است، پاسخ مثبت داد و گفت: از آبان‌ماه اصلاحات انجام می‌شود و مابه‌التفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می‌شود. میزان این افزایش بین 10 تا 20 درصد است و مزایای مزدی نیز مشمول افزایش خواهد شد. در عین حال برای بازنشستگان فرهنگی بعد از شهریور 1400، احکام رتبه‌بندی در ماه جاری صادر خواهد شد و این بازنشستگان مزایای رتبه‌بندی را از آذر دریافت خواهند کرد.
احکام ترمیم حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح بارگذاری شد
همچنین خبر می‌رسد  احکام ترمیم حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در سامانه‌ ساتا بارگذاری شده است. از ساعات ابتدایی صبح دیروز، احکام ترمیم حقوق این بازنشستگان در سامانه بارگذاری شده و قابل دریافت است.
بازنشستگان نیروهای مسلح از مهرماه مشمول افزایش حقوق شده‌اند اما پرداخت‌ها از این ماه آغاز می‌شود. این بازنشستگان در آبان، مابه‌التفاوت مهر را نیز دریافت خواهند کرد. ظاهراً حقوق آبان این بازنشستگان طی سه روز آینده پرداخت خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/13/633935/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها