یازدهمین اجلاس شورای‌ عالی استان‌ها برگزار شد

تأکید رئیس جمهور بر ارتقای جایگاه شوراها


گروه سیاسی/ رئیس‌جمهور روز گذشته در یازدهمین اجلاس شورای‌ عالی استان‌ها بر ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی در نظام تصمیم‌گیری و قوانین موضوعه تأکید کرد، امری که می‌توان آن را پاسخی به مطالبات اعضای شوراها در این اجلاس برشمرد. آیت‌الله رئیسی در عین حال، ضمن توصیه به شوراها برای توجه به اخلاق و عدالت در حوزه‌های مأموریتی خود، به تلاش دشمن برای کند یا متوقف کردن دولت اشاره و تصریح کرد که دولت هم نگاهش به دست خارجی‌ها نیست و معطل لبخند و اخم آنها نمی‌ماند و کشور را با اتکا بر توانایی جوانان و نیروی انسانی کارآمد به پیش می‌برد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر نقش مهم شوراها در قانون اساسی، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم کارگروهی از سوی شورای‌عالی استان‌ها با مشارکت وزارت کشور برای بررسی مسائل و مشکلات امروز شوراها تشکیل شود.  رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اینکه این روزها فصل تنظیم بودجه و در عین حال تدوین لایحه برنامه هفتم است، بسیار خوب است که حداکثر ظرف یک ماه و حتی کمتر‌، این کارگروه تشکیل شده و نظرات اعضا را برای رفع مشکلات و کارآمدتر شدن شوراها جمع‌آوری، جمع‌بندی و ارائه کنند تا در لایحه بودجه و بویژه برنامه هفتم لحاظ شود.
نمایندگان شورا، مشاوران دولت
رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: بنده همچنین کاملاً موافقم که شوراها در شوراهای اداری و برنامه‌ریزی استان‌ها نماینده داشته باشند. حتی در جاهایی که قانون به شما حق رأی نداده اصل حضور و ارائه نظر و دیدگاه شما که برگرفته از نگاه توأمان به مسائل منطقه‌ای و ملی است، می‌تواند برای رفع تبعیض و اجرای عدالت مفید باشد.
ارتقای جایگاه شورا در قوانین موضوعه 
رئیسی ادامه داد: ممکن است جایگاه قانونی شوراها در قوانین موضوعه درست تعریف نشده یا درست تعریف شده باشد اما در اجرا دچار مشکل باشد. ما باید با همکاری دوستان در شوراها تلاش‌مان این باشد که شورا بتواند جایگاه تعریف شده خود را داشته باشد. بنده آمادگی دارم در استان‌ها یا در دفتر ریاست‌جمهوری خدمت شما باشم تا این مسائل به شکل شایسته مورد رسیدگی قرار گیرد و شوراها بیش از پیش فعال شوند.
ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی
سران قوا در نشست عصر دیروز که در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد،  بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی مطرح در دادگستری و اطلاع‌رسانی بهنگام در این زمینه برای آگاهی افکارعمومی تأکید کردند. دراین نشست همچنین با توجه به اهمیت موضوع امنیت جامعه به عنوان یک اولویت، لزوم برخورد با اغتشاشگران مورد تأکید قرارگرفت. سران سه قوه، از همه مسئولان کشور در رده‌ها و سطوح مختلف قوای سه‌گانه خواستند با اقدامات عملی و تلاش بی‌وقفه در جهت بر طرف کردن مشکلات، تقویت امید در جامعه را سرلوحه کار و انجام وظیفه بدانند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/2/633962/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها