اخبـــــار


رئیس سازمان غذا و دارو:
کمبودهای دارویی در حال کاهش است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی در حال کاهش بوده و برای پایداری و ثبات در بازار دارویی کشور، به چند هفته زمان نیاز است تا با تأمین بموقع شرکت‌های تولیدکننده، واردات و کمک به اصلاح مصرف دارو، مشکلات کمبود دارویی به حداقل برسد.
سید حیدر محمدی افزود: با تشکیل ستاد رصد تأمین دارو و فعالیت شبانه‌روزی این ستاد، کمبودهای دارویی بررسی شدند که بخشی از این کمبودها که تعداد آنها کم است، سراسری بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد، اما کمبود برخی داروها، مقطعی بود که با جابه‌جایی موجودی بین استان‌ها، مشکل برطرف می‌شود. وی اظهار داشت: بخشی از کمبودهای دارویی مربوط به آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی بوده که با افزایش تولید و واردات محموله‌ها، این کمبودها رفع می‌شود.
محمدی اضافه کرد: در مورد برخی داروهای حمایتی مانند استامینوفن، بروفن، شربت دیفن هیدرامین و آنتی هیستامین‌ها، کمبودها در حدی نیست که نیاز به واردات این اقلام دارویی باشد و با افزایش ظرفیت تولید، وضعیت سامان می‌یابد. در بسیاری از استان‌ها مشکل کمبود این داروها برطرف شده و در برخی از استان‌ها که دسترسی آنها به دارو کمتر بوده یا شرکت‌های پخش سراسری به آن مناطق دسترسی نداشته‌اند نیز از طریق جابه‌جایی بین ذخیره‌های دارویی، مشکل برطرف می‌شود.
 محمدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف روزها و هفته‌های آینده، با افزایش ظرفیت تولید و توزیع منظم و مرتب، مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک به‌طور کامل برطرف شود. 


مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تشریح کرد
تولید رو به افزایش انسولین قلمی داخلی

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: انسولین قلمی تولید داخل در بازار موجود و طبق برنامه در حال افزایش است، اما با توجه به سیاست‌های سازمان غذا و دارو، واردات و تأمین برخی برندهای انسولین برای پوشش کامل نیاز بیماران، در کنار تولیدات داخلی نیز صورت می‌گیرد.
محمد پیکانپور به مهر گفت: با وجود اینکه تولید داخل برخی از انواع انسولین‌های قلمی در کشور طبق برنامه در حال افزایش است، لیکن جهت تأمین کامل نیاز بیماران، داروهای برند نیز به طور مستمر وارد می‌شود.
به گفته وی، مشکلی در تأمین انسولین چه در بخش تولید و چه واردات وجود ندارد و پیش‌بینی‌های لازم نیز برای تولید و واردات در زمان مقرر این محصولات انجام شده تا نیاز بیماران دیابتی تأمین شود.
وی گفت: خط قرمز سازمان غذا و دارو و دولت، افزایش پرداختی از جیب مردم است؛ در مورد هیچ دارویی به خصوص داروهای بیماران دیابتی نسبت به قبل افزایش قیمت برای بیمارانی که از مسیر نسخه الکترونیک داروی خود را تهیه می‌کنند، نداریم و بیمه‌ها در اجرای طرح دارویاری، مابه‌التفاوت نرخ دارو را پوشش می‌دهند.


وزیر آموزش و پرورش:
دشمن دنبال به تأخیر انداختن جریان آموزش در کشور است

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دیروز ۲۸ آبان‌ماه در همایش رؤسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش سراسر کشور در کرمان اظهار کرد: در بسیاری از برنامه‌هایی که می‌خواهیم اجرا کنیم، استان‌هایی مبدع هستند و کرمان یکی از این استان‌های مطرح کشور در این حوزه است.
وی با اشاره به ناکارآمدی نظام قانونگذاری در آموزش و پرورش، گفت: قوانین مغایر و مزاحم زیادی در کشور داریم و حتی در برخی موارد سند تحول قوانین نداریم و باید این قوانین درباره سند تحول در دولت و مجلس به تصویب برسد.
وی افزود: رشد آسیب‌های اجتماعی در این دوره جهشی بود و هیچ سازمان بین‌المللی اظهارنظر نکرد و به محض اینکه مدارس و دانشگاه‌های ما باز شدند، بهانه دیگری اتفاق افتاد و کل نظام را هدف قرار دادند و یکی از جاهایی که فکر می‌کنند به تأخیر بیندازند، جریان تعلیم و تربیت در آموزش عمومی و آموزش عالی است که باید مراقبت کنیم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رتبه‌بندی مدارس گفت: بعد از رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌بندی مدارس انجام می‎شود و با ایجاد یک جو رقابتی سالم، مدرسه صالح بر اساس سند تحول بنیادین مشخص و رتبه‌بندی می‎شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/4/633974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها