اخبـــار


کشف پیکر محیطبان ملایری در  «لشگر در»

گروه حوادث/ فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست نحوه جان باختن محیطبان ملایری را تشریح کرد.
سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر کشف پیکر «یاسین یاری» محیطبان ۲۷ ساله ملایری به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: این محیطبان همراه ۳ محیطبان دیگر در منطقه  حفاظت شده لشگردر در حال گشتزنی بودند که در اثر سرخوردگی و سقوط به پرتگاه جان خود را از دست داد.
وی اظهار کرد: ارتباط «یاسین یاری» محیطبان ۲۷ ساله ملایری با مرکز و همکاران از ساعت ۱۷ پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه پس از سقوط در منطقه حفاظت شده لشگردر قطع شد و به همین دلیل عملیات جست‌وجو در اسرع وقت از سوی محیطبانان و نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.
محبت‌خانی از پیدا شدن پیکر این محیطبان در ساعت ۷:۳۰ صبح شنبه ۲۸ آبان‌ماه در منطقه حفاظت شده لشگردر خبر داد و  اظهار کرد: به رغم جست‌وجو و تلاش مأموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست استان، هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروهای انتظامی و امنیتی و با وجود استفاده از سگ‌های زنده‌یاب؛ طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ آبان ماه، اثری از مرحوم محیطبان یاری پیدا نشد تا اینکه صبح شنبه ۲۸ آبان ماه، یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست استان و محیطبانان توانستند پیکر مرحوم را پیدا کرده و با کمک هلال احمر و آتش‌نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند. برای پیدا کردن این محیطبان جوان، یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیرکل، یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، تیم آنست با ۲ قلاده سگ و تیم امداد و نجات کوهستان ملایر و گروه‌های مردمی به صورت شبانه‌روزی طی دو روز اقدام به جست‌وجو در منطقه حفاظت شده کردند. 
 انتقال پیکر این محیطبان به پایین کوهستان حدود ۳ ساعت به طول انجامیده و از ابتدای روند جست‌وجو، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در محل حادثه حضور داشته است.

 راز سقوط دختر تبریزی 
در دوربین های مداربسته برج شهران

گروه حوادث/ دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی جزئیات پرونده فوت دختر دانشجوی پزشکی در تبریز را تشریح کرد.
به گزارش میزان، بابک محبوب علیلو با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی آذربایجان شرقی در پرونده فوت آیلار حقی بیان کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه، دستورات ویژه‌ای برای بررسی علل و عوامل و همچنین مسببین احتمالی آن از سوی دادستانی عمومی و انقلاب تبریز صادر شد و ضابطان دادگستری، تحقیقات خود را آغاز کردند که در نهایت با استفاده از یافته‌های فنی و پلیسی توانستند سه نفر از افرادی را که به نوعی مرتبط با این حادثه بودند  شناسایی و دستگیر کنند. علیلو بیان کرد: پس از دستگیری این سه نفر تحقیقات لازم از آنها صورت گرفت و در نهایت این افراد اعلام کردند که قبل از سقوط این خانم به گودبرداری ایجاد شده در مجاورت برج شهران، به همراه این خانم در منزل شخصی یکی از آنها حضور داشتند.
وی با بیان اینکه متوفی با این افراد هیچ نسبتی نداشته است، گفت: یکی از افراد دستگیر شده، خانم حقی را به قصد رساندن به منزلش سوار خودرو کرده و در نهایت او را نزدیکی برج شهران پیاده می‌کند. این خانم هنگام رد شدن از محل گودبرداری ایجاد شده پروژه برج شهران به داخل گودال می‌افتد.
این مقام ارشد قضایی ادامه داد: بعد از مدتی نگهبان پروژه متوجه می‌شود سر و صدایی از داخل گودال به گوش می‌رسد و فردی به داخل گودال افتاده و ناله می‌کند. نگهبان ساختمان با اورژانس تماس می‌گیرد و آیلار حقی را به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل می‌کنند.
با وجود تلاش‌هایی که کادر پزشکی بیمارستان انجام دادند متأسفانه این خانم فوت می‌کند. در حال حاضر پرونده حادثه در مرحله تحقیقات است و دستگاه قضایی با سرعت و جدیت و براساس مقررات به این پرونده رسیدگی و تصمیم شایسته قانونی را اتخاذ خواهد کرد.
دادستان تبریز تأکید کرد: زمانی که مرحومه، از پژو ۲۰۶ فرد مذکور پیاده می‌شود، هم نگهبان او را مشاهده کرده است و هم دوربین مدار بسته برج شهران تصاویر را ضبط کرده است. بررسی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد، این خانم زمانی که از خودرو خارج می‌شود تعادل ندارد و حتی به آیینه خودرو برخورد می‌کند.

قاتل 2 جوان بوکانی دستگیر شد

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی شهرستان بوکان از دستگیری عامل قتل دو جوان در این شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی، سرهنگ حیدری در تشریح این خبر اظهار داشت: به‌دنبال وقوع یک فقره نزاع و درگیری بین چند جوان در روزهای  گذشته که منجر به قتل «محمد حسن‌زاده» و مجروح شدن پسر دیگری  در یکی از محلات این شهرستان شده بود، روز جمعه  یکی دیگر از عوامل این نزاع و درگیری به‌نام «شهریار محمدی» که بشدت مجروح شده بود نیز فوت کرد.
بنابراین  شناسایی قاتل این جوانان در دستور کار بود که با تلاش مأموران این فرد شناسایی شد.
فرمانده انتظامی بوکان، با اشاره به دستگیری قاتل در عملیات ضربتی پلیس، اظهار داشت: تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8057/15/633986/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها