با تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری و قدس، پلیس رژیم‌صهیونیستی فشارها بر فلسطینیان را بیشتر کرد

یورش شهرک‌نشینان افراطی به مسجدالاقصی


گروه جهان/ ده‌ها شهرک‌نشین افراطی در اسکورت ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده و مسجد ابراهیمی را روی فلسطینی‌ها بستند. این در حالی است که درگیری‌ها در جنین شدت گرفته و یک جوان فلسطینی نیز به شهادت رسیده است.
شبکه خبری العالم به نقل از فلسطین‌الیوم نوشت اداره اوقاف اسلامی قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد این شهرک‌نشینان تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر قدس از دروازه المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند و با انجام اقدامات تحریک‌آمیز در صحن مسجد بویژه در بخش شرقی این مسجد، آیین تلمودی را بجا آوردند. این در حالی بود که پلیس رژیم‌صهیونیستی مانع از نزدیک شدن نگهبانان و نمازگزاران فلسطینی به تجمع آنها شد. هتک‌حرمت صهیونیست‌ها به مسجد ابراهیمی با واکنش سازمان همکاری‌های اسلامی نیز روبه‌رو شد و این نهاد در بیانیه‌ای اقدام رژیم‌صهیونیستی در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجد‌الاقصی و پخش اذان در این مسجد را محکوم کرد. در این بیانیه با تأکید بر اینکه مقامات اسرائیلی مسئول پیامدهای استمرار این حملات وحشیانه به فلسطینی‌ها و هتک‌حرمت مکرر اماکن مقدس هستند، از جامعه جهانی خواستند  به فوریت برای پایان دادن به خشونت صهیونیست‌ها و بی‌ثباتی در منطقه وارد عمل شوند.
تشدید درگیری‌ها در جنین
ساعاتی پیش از حمله شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، نیروهای رژیم‌صهیونیستی با یورش به اردوگاه‌های فلسطینیان در جنین، درگیری‌های شدیدی رقم زدند که تا صبح دیروز تنش‌های بسیاری در منطقه ایجاد کرد و جوان فلسطینی به نام محمود السعدی نیز با گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید. به نوشته ایسنا، همزمان با این درگیری‌ها، شماری از سربازان اسرائیلی با حمله به منطقه الهدف، خانه شهروند فلسطینی به نام راتب البالی را محاصره و با تهدید تخریب خانه‌اش، او را بازداشت کردند. در همین حال سرایاالقدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد گردان جنین وابسته به سرایا‌القدس چند بمب در محل تمرکز خودروهای ارتش اشغالگر منفجر و شماری از نظامیان صهیونیستی را با تیراندازی‌های گسترده کشته و مجروح کرده‌اند.
تخریب گسترده خانه‌های فلسطینیان
 براساس آنچه رسانه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند مقامات رژیم‌صهیونیستی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بیش از 150 خانوار فلسطینی در قدس و کرانه باختری، با هشدار تخریب خانه‌هایشان از سوی مقامات رژیم‌صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. به گزارش خبرگزاری تقریب، این اقدامات در راستای گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین مورد‌نظر تل‌آویو در دستور اجرا قرار گرفته و صدها فلسطینی را در معرض کوچ اجباری و بی‌خانمانی قرار داده است. تل‌آویو در نظر دارد علاوه بر ساخت سه شهرک صهیونیستی دیگر، 420 واحد مسکونی نیز برای شهرک‌نشینان در اراضی تحت مالکیت فلسطینی‌ها ایجاد کند.
درخواست حماس از سازمان ملل
براساس آمار سازمان زندانیان فلسطینی، شمار کودکان بازداشت شده توسط ارتش اشغالگر قدس از آغاز سال به بیش از 750 نفر رسیده است. همین آمار سبب شده در روز جهانی کودک، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای خطاب به سازمان ملل درخواست کند رژیم‌صهیونیستی را به خاطر اعمال خشونت علیه کودکان فلسطینی، به فهرست ننگ بیفزاید. در بیانیه حماس آمده است: «شمار کودکان کشته شده فلسطینی حدود سه برابر شده است و تنها در سال‌ جاری نزدیک به 160 کودک فلسطینی تحت شکنجه‌های روانی و فیزیکی در زندان‌های این رژیم هستند.»
در همین حال ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز خواستار پذیرش عضویت فلسطین در این نهاد در قالب یک کشور شده است. وی در این نشست گفت: «این حق قانونی و طبیعی فلسطین برای کسب عضویت به‌عنوان یک کشور است و این می‌تواند فرایند پیشرفت راهکار دو دولتی را نیز تسهیل کند.» این در حالی است که سخنگوی دبیر مجمع عمومی تنها راهکار تحقق این خواسته را درخواست شورای امنیت خوانده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/3/634156/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها