روی خط بازار


مهرتأیید مجدد شورایعالی بورس به عملکرد عشقی

رئیس روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام‌ کرد که اعضای شورای عالی بورس با استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مخالفت کردند، بنابراین وی در ریاست این سازمان ماندگار شد.
«هادی سلیمی زاده» افزود: با مخالفت اکثریت قاطع اعضای شورای عالی بورس، پذیرش استعفای عشقی مورد قبول واقع نشد.
پیشتر، مجید عشقی از سمت ریاست سازمان بورس استعفا داده بود.
گفته می‌شود که این کناره‌گیری مورد موافقت وزیر اقتصاد هم قرار گرفته بود، هرچند که با مخالفت اکثریت اعضای شورای عالی بورس با استعفای عشقی، وی در بورس ماندگار شد.
در جلسه اخیر شورای عالی بورس، «محمد رضوانی‌فر» که گزینه اصلی تصدی ریاست بورس بود نیزحاضر شده بود.


پژو ۲۰۷ در بورس کالا ۵۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار فروخته شد

پس از سال‌ها قیمت‌گذاری‌های مختلف دستوری و نیمه‌دستوری برای خودروهای پرتیراژ و عمومی، دیروز یک هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در یک فرایند شفاف و بر پایه عدالت معامله شد تا دولت نشان دهد عزمی جدی برای احقاق حقوق تولیدکننده، مصرف‌کننده و سهامدار دارد.
معاملات روز گذشته برای همیشه در ذهن دلالان خودرو نیز خواهد ماند؛ چراکه معامله پژو ۲۰۷ در بورس، نقطه آغازی برای پایان دوران سودهای بادآورده و رانت‌های کلان در معاملات خودرو خواهد بود.
یک هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با میانگین قیمتی ۳۴۲ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان پس از ۶۰ دقیقه رقابت مورد معامله قرار گرفت که به احتساب هزینه‌های جانبی قیمت تمام شده ۲۰۷ در بورس به ۳۹۱ میلیون تومان می‌رسد؛ قیمت ۲۰۷ در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی حدود ۴۴۰ میلیون تومان است و به این ترتیب خرید این خودرو در بورس حدود ۵۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار انجام شد.
تیرماه امسال طرح عرضه خودرو در بورس کالای ایران در شورای‌عالی بورس مورد تصویب قرار گرفت.
بررسی آمار معاملات بورس کالای ایران نشان می‌دهد عرضه خودرو در بورس کالا که با خودروی کارا دوکابین و تک‌کابین آغاز شد، تا قبل از معاملات دیروز در مجموع به حجم معامله ۳ هزار و ۸۰ دستگاه خودرو در بورس کالا رسید.
در این مدت ۷۴۲ دستگاه فیدلیتی گروه بهمن موتور، ۷۳۱ دستگاه هایما S7 گروه صنعتی ایران خودرو، ۵۹۴ دستگاه دیگنیتی بهمن موتور، ۳۱۶ دستگاه کارا دوکابین بهمن موتور، ۱۴۰ دستگاه کارا تک کابین، ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، ۱۲۱ دستگاه کامیون کشنده امپاور بهمن دیزل، ۶۹ دستگاه کی ‌ام‌سی  T8 کرمان موتور، ۶۸ دستگاه جک  S5 کرمان موتور، ۶۴ دستگاه شاهین سایپا و ۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW معامله شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/10/634184/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها