اخبار


 ایران تحت‌تأثیر تنش آبی قرار دارد

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: ایران در منطقه‌ای از دنیا قرار گرفته که بشدت تحت‌تأثیر تنش آبی بوده و پیامدهای آن خشکسالی‌های ممتد و افزایش مخاطرات جوی، از جمله افزایش خزنده طوفان‌های گردوخاک است که باید راهکارهایی برای آن داشته باشیم.
سحر تاجبخش خاطرنشان کرد: مدیریت کشور در شرایط فعلی مدیریتی جهادی است. شرایط کشور، هم از لحاظ سیاسی، اقتصادی و تحریم‌ها و هم از لحاظ بحران‌های جوی که حوزه فعالیت ما است شرایط پیچیده‌ای دارد و آن چیزی که از مدیران انتظار داریم مدیریت جهادی است.

 
آزادراه اصفهان-شیراز ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه برای تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: با تأمین این اعتبار، تا پایان سال این آزادراه‌ به بهره‌برداری می‌رسد.
خیرالله خادمی درباره آزادراه اصفهان-شیراز توضیح داد: برای اجرای آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۲۵ کیلومتر، تاکنون حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ارزش روز آن‌هم بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و برآورد ما این است که حداقل ۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش امروز پروژه باشد.
وی با بیان اینکه اکنون پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان-شیراز در حدود ۹۴ درصد است، افزود: برای اتمام اولیه عملیات این پروژه و به بهره‌برداری رساندن آن، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای تکمیل آن از ساختمان‌های جنبی و کلیه تأسیسات بین‌راهی و اقدامات روشنایی، نزدیک به ۲۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبار را دولت و ۵۰ درصد را سرمایه‌گذار تأمین می‌کند، گفت: برنامه زمان‌بندی ما این است که تا پایان سال این آزادراه‌ را به بهره‌برداری برسانیم و زیر ترافیک قرار دهیم. البته برای تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، سرمایه‌گذار که بنیاد تعاون وزارت دفاع است باید سرمایه‌گذاری را انجام دهد و درصورت تأمین اعتبار، امکان بهره‌برداری وجود دارد و برنامه اجرایی آن انجام شده است.


افزایش کرایه‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی

طرح آمارگیری از کرایه‎‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی از سال ١٣٦٥ به‌ صورت 6ماهه در سطح استـان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به کرایه‎ ساعتی انواع ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی (٦٠ قلم)، با ارسال پرسشنامه‌ها‌ی مربوطه از طریق رایانامه به پیمانکاری‏‌های مجری طرح‌های عمرانی در استان تهران، جمع‌آوری می‏‌شود. این طرح در شهریورماه سال ١٤٠١ برای جمع‏‌آوری اطلاعات مربوط به نیمه‎‌ اول همان سال اجرا شده است.
در نیمه اول سال 1401، بیشترین افزایش کرایه‎ ساعتی مربوط به «تانکر آب‌پاش ٥٠٠٠ لیتری با راننده» با 185.27 درصد و کمترین افزایش کرایه‎ ساعتی مربوط به«ماشین سواری جیپ، لندرور یا مشابه با راننده» با ٢٢.١٤ درصد، نسبت به دوره مشابه در سال قبل می­‌باشد. در مقایسه‌ تمامی ٦٠ قلم مورد آمارگیری این دوره، بیشترین افزایش کرایه‌ ساعتی نسبت به دوره قبل با 155.39 درصد مربوط به «جرثقیل کامیونی دوکابینه حدود٥٠ تن با راننده» و کمترین افزایش کرایه‌‌ ساعتی مربوط به «ماشین‌ سواری استیشن چهار در با راننده» با 18.33 درصد نسبت به دوره‌ قبل می‌باشد. همچنین مقایسه‌ متوسط کرایه‎ ساعتی در این دوره با دوره‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد بیشترین افزایش کرایه‎ ساعتی مربوط به «تانکر آب‌پاش ٥٠٠٠ لیتری با راننده» با 185.27درصد و کمترین افزایش کرایه‎ ساعتی مربوط به «ماشین سواری جیپ، لندرور یا مشابه با راننده» با 22.14 درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل می‌­باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/11/634192/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها