خبرخوان



الزام درج کد رهگیری و شناسه لوازم یدکی و قطعات در فاکتور

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به آگاهی تمامی واحدهای صنفی حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو رساند که در راستای مبارزه با عرضه کالای تقلبی و قاچاق، تمامی واحدهای صنفی فعال در حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو اعم از تولیدی و توزیعی‌های عمده و خرده‌فروش در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی، ملزم به درج کد رهگیری و شناسه کالا در فاکتورهای رسمی هستند.
همچنین تأکید شد: ساماندهی وضعیت توزیع روغن موتور (از تولید تا مصرف) به منظور دریافت کد رهگیری و شناسه کالا و استفاده از فاکتورهای رسمی برای مبادلات، از اولویت‌های همکاری اتاق اصناف ایران و دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

 
صادرات کاغذ بسته‌بندی آزاد شد

بنا به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ گمرک، انواع کاغذ بسته‌بندی از فهرست ممنوعیت صادرات خارج شد.

 
رشد ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی کشور در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۱۸ میلیون و ۲۶۸ هزار تن بوده که رشد ۱۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در ۷ ماهه نخست سال‌جاری، تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۱۹ درصدی داشته است.


شوینده‌ها گران نخواهد شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت محصولات شوینده در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود ندارد.
اخیراً هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده اعلام کرده بود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در سال‌ جاری، تولیدکنندگان درخواست افزایش 45درصدی قیمت شوینده‌ها را داشته‌اند ،اما در سال‌ جاری یک بار با 25 درصد افزایش قیمت موافقت شده است.اردیبهشت امسال هنوز مجوز افزایش باقیمانده درخواست تولیدکنندگان صادر نشده است و فعلاً از شرکت‌ها خواهش کرده‌ایم با همین شرایط به تولید ادامه دهند تا همزمان رایزنی‌ها برای تغییر قیمت‌ها انجام شود.
حسین فرهیدزاده، سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اظهارات این مقام مسئول در انجمن صنایع شوینده، با اعلام اینکه هنوز هیچ درخواستی برای افزایش قیمت به سازمان حمایت ارسال نشده است، افزود: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، ما برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید برای شوینده‌ها تصویب کرده‌ایم که مواد اولیه پودر شوینده 10 درصد کاهش قیمت پیدا کند. او افزود: با این مصوبه بعید است که شاهد افزایش قیمت شوینده‌ها باشیم.هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت محصولات شوینده در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/12/634194/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها