پس از یک سال تنش و چند بار استیضاح شهردار در شورای شهر مرکز مازندران

شهردار ساری عزل شد


ایران زمین - جواد طالبی شهردار ساری پس از حدود یک سال چالش و تنش در شورای شهر و چند بار استیضاح روز دوشنبه در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با ۶ رأی اعضای شورا، استیضاح و عزل شد.
به گزارش «ایران» اعضای شورای اسلامی شهر مرکز استان مازندران پس از استیضاح جواد طالبی، سید مصطفی احمدی  فولادی را برای سرپرستی شهرداری ساری انتخاب کرده‌اند و به دنبال جایگزین مناسب برای شهردار جدید این شهر هستند.
بیشتر از یک ماه است که موضوع عدم احراز شهردار ساری به دلیل بیماری و شرایط جسمی بویژه پس از عمل قلب باز وی، مورد توجه تعدادی از اعضای شورای شهر ساری بود که در نهایت منجر به برکناری طالبی گردید. جلسات پر تنش شورای شهر ساری البته محدود به یک ماه اخیر نبوده است و در بازه زمانی یک سال اخیر کمتر جلسه شورای شهر مرکز استان مازندران بوده است که بدون تنش، مشاجره و موضعگیری علیه شهردار به اتمام رسیده باشد. از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون که جواد طالبی پس از فراز و نشیب بسیار در مدیریت شهری ساری به‌عنوان شهردار منصوب شده بود، چند بار استیضاح شد. ماجرای برکناری جواد طالبی از شهرداری ساری پاییز و زمستان پارسال نیز به دلیل دوری چهار ماهه او از شهرداری پس از انجام عمل جراحی قلب باز به‌طور جدی به جریان افتاده بود، حتی دوم اسفند سال گذشته هم در بیست‌وسومین جلسه این شورا که در غیاب رئیس شورا و با ریاست سبحان بخشی برگزار شده بود، جواد طالبی برکنار و مصطفی احمدی‌فولادی به عنوان سرپرست معرفی شده بود، اما این انتخاب کمتر از ۲۴ ساعت دوام آورد. سوم اسفند رئیس شورای اسلامی شهر ساری حکم سرپرستی مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری را کان‌لم یکن اعلام کرد و از جواد طالبی که با رأی پنج عضو شورا برکنار شده بود خواست تا در جایگاه شهردار حضور داشته باشد.
افزون بر وضعیت جسمی شهردار سابق ساری به دلیل عمل قلب، کم‌توجهی به توسعه فعالیت شهری، عدم اجرای طرح‌های عمرانی، اجرای ناقص چندین پروژه عمرانی در سطح شهر و در نهایت تأخیر طولانی‌مدت در پرداخت حقوق کارکنان شهری و نداشتن برنامه مدون و مناسب برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ازجمله دلایل اعضای موافق برکناری شهردار ساری مطرح شد.
اعضای شورای اسلامی مرکز استان مازندران در این جلسه تصریح کردند که شورای اسلامی شهر ساری تحت فشار و گلایه‌های زیادی از سوی افکار عمومی نسبت به عملکرد ضعیف شهردار، بوده است.
جواد طالبی۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست شهرداری ساری از سوی استاندار وقت مازندران منصوب شده‌بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/16/634212/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها