لهستان - مکزیک ؛ گروه Cجام جهانی 2022

نبرد پر امیدها


گروه ورزشی/ از ساعت 19:30 در ورزشگاه 974 دیداری حساس از گروه C جام‌جهانی 2022 قطر برگزار خواهد شد. در نبردی که به نظر می‌آید برای صعود سرنوشت‌ساز باشد، مکزیک و لهستان به مصاف هم خواهند رفت.
مکزیک؛ بهتر از همان همیشگی
می‌توان گفت عجیب‌ترین نتایج را در جام‌جهانی مکزیک گرفته که در 7 دوره گذشته همیشه از مرحله گروهی صعود کرده و در مرحله یک‌هشتم نهایی شکست خورده تا با 4 بازی کنار برود. ‌ال‌تری حالا امیدوار است با خراردو مارتینو نتایج متفاوتی بگیرد، اگرچه مثل همیشه صدرنشین کونکاکاف هم نبوده‌اند و حتی سال گذشته در فینال گلدکاپ هم به امریکا باختند. شاید تغییر نسلی که در فوتبال مکزیک رخ داده دلیلی برای ناکامی‌های اخیرشان باشد. هرچه هست، مکزیک نسبت به دوره‌های قبلی تیم ضعیف‌تری است و چه بسا پس از 44 سال در مرحله گروهی کنار برود. با این حال رؤیای حضور در یک‌چهارم را دارند.
لهستان؛ عقاب‌ها بالاتر پرواز می‌کنند؟
عقاب‌ها در پی نزدیک شدن به تیم رؤیایی دهه 1970 و 1980 هستند. لهستان ستاره‌های بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرده، ولی سال‌هاست تیمی منسجم نبوده. از 36 سال اخیر فقط 3 مرتبه به جام‌جهانی راه پیدا کرده‌اند و همیشه در مرحله گروهی کنار رفته‌اند. همین عملکرد ضعیف باعث شده برای مثال ستاره‌ای مثل لواندوفسکی همچنان در حسرت یک گل در جام‌جهانی باشد. با این حال شاید در قطر امید بیشتری برای صعود داشته باشند. بسیاری بر این باورند که عقاب‌ها در شرایط فعلی از مکزیک تیم بهتری هستند، ولی باید آن را در مستطیل سبز ورزشگاه 974 نشان دهند.
آخرین جدال
نوامبر 2017 در دیداری دوستانه مکزیک مقابل لهستان با یک گل پیروز شد. خیمنس تنها گل مکزیک را در آن دیدار زد.
اخبار تیمی
رائول خیمنس، ستاره خط حمله مکزیک که 29 گل ملی دارد، در باخت 2 بر یک چهارشنبه برابر سوئد که آخرین بازی تدارکاتی تیمش بود، بعد از سه ماه بازی کرد. این بازیکن 31 ساله به‌دلیل مصدومیت کشاله ران از مرداد برای ولورهمپتون بازی نکرده و برای همین حضورش در ترکیب اصلی مکزیک مقابل لهستان جای سؤال دارد. اگر او فقط برای نشستن روی نیمکت آمادگی داشته باشد، رهبری خط حمله به هنری مارتین می‌رسد ضمن اینکه خسوس کرونا با مصدومیت قوزک پا به طور کلی تورنمنت قطر را از دست داده است. هیچ تیمی در مرحله سوم مقدماتی کونکاکاف به اندازه مکزیک، کلین‌شیت نداشت(هشت بازی) اما مشکل این تیم در گلزنی است که با شرایط مبهم خیمنس بدتر می‌شود اما ایروینگ لوسانو با فرم خوبی که در ناپولی داشته می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند، او در جام جهانی سابقه درخشش دارد و در سال 2018 گل پیروزی به آلمان را زد.
لهستان هم بارتلومی دراگوفسکی، یاسک گورالسکی و آدام بوکشا را به‌دلیل مصدومیت از ترکیب کنار گذاشته. لواندوفسکی در برد یک صفر تیم کشورش مقابل شیلی 90 دقیقه روی نیمکت بود چون مربی تیم می‌خواست او برای شروع جام جهانی در شرایط ایده‌آل بدنی باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/21/634220/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها