دانمارک – تونس؛ گروه Dجام جهانی 2022

تونسی‌ها به فکر شگفتی سازی


گروه ورزشی/ دانمارک تیم شگفت انگیز یورو 2020 بود و در پایان مرحله گروهی، تیم دوم همه هواداران فوتبال به حساب می‌آمد. بخشی از آن به خاطر بازی‌های خوب تیم بود که به نیمه‌نهایی راه یافت. دانمارک در نیمه‌نهایی به انگلیس باخت اما یک دلیل دیگر هم وجود داشت برای اینکه دیگران از این تیم حمایت می‌کردند؛ صحنه‌های هولناک بازی اول مقابل فنلاند که تیم پزشکی سعی در احیای کریستین اریکسن داشت. خوشبختانه آن تلاش‌ها نتیجه داد و اریکسن نه تنها سلامت خود را باز یافته بلکه به بالاترین سطح فوتبال برگشته است. در بازی ماه مارس در میان تشویق ایستاده هواداران حاضر در دیدار با هلند به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد و دو دقیقه بعد گل زد. حالا حضور هافبک منچستریونایتد در قطر برای تیم ملی دانمارک الهام‌بخش است هرچند مربی تیم کاسپر هیولماند تردیدی ندارد که برای موفقیت به چیزهایی بیشتر از حس خوب نیاز است:«در جام جهانی همه کیفیت دارند و ما هم با ارائه فوتبالی باکیفیت آماده هستیم.» البته دانمارک ثابت کرده شگفت انگیز یک دوره‌ای نیست و با قدرت به جام جهانی صعود کرد. این تیم 9 بازی اولش را در مرحله مقدماتی  برد و در هشت تای اول کلین‌شیت کرد که بیش از هر تیم دیگری بود. بازی اصلی دانمارک در این گروه برابر فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان است که در لیگ ملت‌های اروپای اخیر دو بار شکستش داد هرچند قبل از آن باید از پیروزی برابر تونس مطمئن شوند.
در سمت مقابل تونسی‌ها ملقب به عقاب‌های کارتاژ خوب به جام‌جهانی می‌رسند ولی هیچ‌وقت تدارک خوبی برای این مسابقات ندارند. تونس هم چند ماه قبل در پی ناکامی در جام ملت‌های آفریقا سرمربی‌اش را تغییر داد و حالا با القادری به قطر آمده. روی تونس نمی‌شود حسابی باز کرد و در گروه D کاندیدای قعرنشینی هستند. با این حال باید مسابقات شروع شود تا ببینیم دقیقاً چه شرایطی ندارند. شاید همین که چندان به عقاب‌ها توجه نمی‌شود اتفاق بدی نباشد و فشارها روی این تیم شمال آفریقایی هم کمتر شود. به نظر می‌آید اگر از بازی نخست امتیاز بگیرند، شرایط تغییر کند. تونسی‌ها در پی اولین صعود به مرحله حذفی هستند که کار سختی‌ است. 
آخرین جدال
مه 2002 در دیداری دوستانه دانمارک موفق شد تونس را با نتیجه 2-1 شکست دهد. ساند و گرونکیائر برای دانمارک و جزیری برای تونس گل زدند.
مصدومان و محرومان
دانمارکی‌ها و تونسی‌ها همه بازیکنان حاضر در قطر را به دیدار اول‌شان در جام‌جهانی رسانده‌اند. نکته ویژه رسیدن کریستین اریکسن با آمادگی به این دیدار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/21/634221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها