فرانسه – استرالیا؛ گروه Dجام جهانی 2022 قطر

قهرمان وارد می‌شود


گروه ورزشی/ امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه الجنوب در شهر الوکره قطر، دومین دیدار از گروه D جام‌جهانی 2022 بین تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا برگزار خواهد شد. تیم پر از مصدوم فرانسه دفاع از عنوان قهرمانی جهان را با بازی مقابل استرالیا در آخرین بازی امشب آغاز می‌کند. آبی‌ها 4 سال قبل تا پایان درخشیدند اما ساکروز به‌دنبال پایان دادن به سه خروج پیاپی از مرحله گروهی است. فرانسه بعد از پیروزی مقابل کرواسی در شب بارانی مسکو، یک جام دیگر به دست آورده و آن لیگ ملت‌های اروپا بود اما بعد از آن نکات منفی تیم دیدیه دشان بر نکات مثبت سنگینی می‌کرده. آنها در یک‌هشتم‌نهایی یورو 2020 حذف شدند و با عملکرد ضعیفی که در فصل 2023-2022 لیگ ملت‌ها داشتند، نه تنها از تکرار عنوان خود بازماندند بلکه به لیگ B سقوط کردند. حواشی و مصدومیت‌های بی‌شمار هم روی این تیم فرانسه اثر گذاشته که پیش از این رکورد نامطلوبی به نامش ثبت شده است؛ آنها در سال 2002 بدترین مدافع عنوان قهرمانی جهان شدند که بدون حتی یک پیروزی از دور مسابقات حذف شدند. اگرچه فرانسه به خاطر نامش همچنان قابل احترام است اما تاریخ با این تیم که در شش بازی آخرش تنها یک پیروزی 2 بر صفر مقابل اتریش داشته، همراه نیست تا بتواند سومین تیم بعد از ایتالیا و برزیل شود که دو جام قهرمانی پیاپی جهان به دست می‌آورد. در واقع، سه مدافع عنوان قهرمانی قبل از فرانسه-آلمان، اسپانیا و ایتالیا- در مرحله گروهی جام بعدی حذف شده‌اند و بعد از برزیل 2006 هیچ مدافع عنوان قهرمانی بازی اول خود را با پیروزی به پایان نرسانده است. یک قانون نانوشته در جام‌جهانی وجود دارد و آن‌هم این است که قهرمان دوره قبل شانسی برای تکرار عنوانش نخواهد داشت. فقط در سال 1938 ایتالیا موفق شده قهرمانی‌اش را تکرار کند. آیا برای فرانسه خط کشیدن روی این قانون ممکن می‌شود. برای دشان و شاگردانش روزهای سختی را پیش‌بینی می‌کنیم. اگرچه فرانسه را بین مدعیان قهرمانی قرار می‌دهند، اما نتایجی که در یورو 2020 گرفتند و نتایج اخیر که با فقط یک برد در 6 بازی لیگ ملت‌ها به جام‌جهانی آمده‌اند باعث می‌شود تا روی موفقیت‌شان با تردید نگاه کنیم.
معمولاً کانگوروها یکی از حذف‌شده‌های مرحله گروهی هستند. سال‌های اخیر هم فوتبال استرالیا کمی افت کرده و کمتر شاهد ظهور یک ستاره در حد بازی کردن در تیم‌های تراز اول اروپایی بوده‌ایم. استرالیا به‌سختی و با شکست پرو در پلی‌آف به جام‌جهانی رسیده و حتی در انتخابی آسیا هم در گروهش بعد از عربستان و ژاپن سوم شد. حالا در گروهش در جام‌جهانی جایگاهی بهتر از سومی خواهد داشت؟ با این حال فراموش نکرده‌ایم که دوره قبلی فرانسه به‌سختی این رقیب اقیانوسیه‌ای را شکست داد و از دانمارک هم امتیاز گرفتند.
آخرین جدال
ژوئن 2018 در جام‌جهانی گذشته، فرانسه که در نهایت قهرمان هم شد مقابل استرالیا با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید. گریزمن و بهیچ (گل‌به‌خودی) برای فرانسه و جدیناک برای استرالیا گل زدند.
مصدومان و محرومان
فرانسه یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های جام‌جهانی بوده، چرا که قبل از شروع رقابت‌ها 3 ستاره یعنی کریم بنزما، کریستوفر انکونکو و پرسنل کیمپمبه را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است. استرالیا هم با مصدومیت مارتین بویل این بازیکن را در اختیار ندارد، اما در تلاش هستند هری سوتار را به بازی نخست برسانند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/21/634222/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها