رویارویی ایران با چینی‌ها در ژاپن

ارمغانی: می‌خواهیم بدون حرف و حدیث صاحب سهمیه شویم


پریسا غفاری/ تیم ملی بسکتبال پیش از آغاز پنجره ششم انتخابی جام جهانی برای برپایی اردو به ژاپن می‌رود. ژاپن کشور مورد نظر سعید ارمغانی برای برگزاری تمرینات و چند دیدار دوستانه است، بویژه اینکه ژاپنی‌ها یکی از دو حریف تیم ملی در پنجره ششم هستند. ضمن اینکه دیدار با چینی‌ها به دلیل ادامه اعمال قوانین قرنطینه شدید در کشورشان به ژاپن منتقل خواهد شد. این درخواست سرمربی تیم ملی بسکتبال به فدراسیون ارائه شده است. هر چند کار تیم ملی برای دستیابی به حضور در جام جهانی 2023 با توجه به امتیاز کامل بازی برگشت مقابل استرالیا آسان‌تر شده است ولی همچنان امتیاز هر دو دیدار پنجره پایانی برابر ژاپن و چین تعیین‌کننده است. البته نتیجه دیدارهای قزاقستان نیز می‌تواند در سرنوشت تیم ایران تعیین‌کننده باشد، ولی سرمربی تیم ملی تأکید دارد به‌گونه‌ای تیمش را در دیدارهای پیش رو هدایت ‌کند که وابسته به قزاقستان و عملکردش نباشد: «با اتفاقاتی که در دیدارهای پنجره پنجم رقم خورد، شرایط برای تیم ملی بسکتبال تا حدی مساعدتر شد اگرچه هنوز اطمینانی نسبت به کسب سهمیه نیست. ما باید از هر دو دیدار پنجره پایانی امتیاز کامل به دست بیاوریم تا بدون هیچ حرف و حدیثی صاحب سهمیه شویم.»
او با اشاره به وضعیت قزاقستان که با یک برد و یک امتیاز کمتر از ایران در رده پنجم قرار دارد، یادآوری می‌کند: «عملکرد و در کل برد و باخت قزاق‌ها هم در پنجره ششم می‌تواند روی سرنوشت ایران تأثیر داشته باشد. ما نباید در یکی از دو دیدار خود یا هر دو دیدار امتیازی را از دست بدهیم و اجازه بدهیم کار به اینجا کشیده شود. در کل باید به‌گونه‌ای پیش برویم که وابسته به قزاق‌ها و نتایج آنها نباشیم. یعنی روی تلاش خودمان و نتایجی که از دیدارهایمان کسب می‌کنیم، تمرکز داشته باشیم.»
ارمغانی به ژاپن و چین حریفان تیم ملی ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی نیز اشاره می‌کند: «در ماه‌های اخیر دو بازی خوب با ژاپن داشتیم و همین مسأله ما را نسبت به کسب نتیجه مقابل این تیم در پنجره پایانی خیلی امیدوار کرده است. در مورد چین هم امید داریم. درست است که در تهران برابر این تیم باختیم اما عملکرد بازیکنان خیلی خوب بود. در خیلی از دقایق ملی‌پوشان رقابتی نزدیک با چینی‌ها داشتند اما دو شوت آنها در دقایق پایانی برگ برنده را از ما گرفت. بنابراین باید به گونه‌ای پیش برویم که این اتفاقات در دیدار برگشت به شکل دیگری رقم بخورد.»
ارمغانی در پایان هم می‌گوید: «احتمالاً نیمه بهمن ماه به تهران برمی‌گردم تا مجدد اردوها را برای حضور در پنجره ششم انتخابی جام جهانی تشکیل دهیم. در مجارستان نیز پیگیر لیگ برتر هستم و با بازگشت به تهران دو، سه هفته‌ای از لیگ را از نزدیک تماشا می‌کنم تا ارزیابی دقیق‌تری از بازیکنان داشته باشم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/22/634240/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها