همزمان با اطلاعیه سپاه مبنی بر آغاز عملیات دستگیری عوامل مزدور گروهک‌های تروریستی رقم خورد

استقبال مردم شمالغرب کشور از حضور نیروهای مدافع امنیت


گروه سیاسی/ مردم در برخی شهرهای کردنشین و غربی کشور که در روزهای اخیر تحرکات گروهک‌های تجزیه‌طلب را به خود دیده‌اند بشدت خواهان استقرار امنیت و بازگشت آرامش به این شهرها هستند. به همین دلیل مردم در این شهرها مانند مهاباد به استقبال از حضور نیروهای انتظامی در سطح شهر رفته‌اند و با فریاد «زنده باد زنده باد» همدلی و همراهی خود را با آنها نشان دادند.در روزهای اخیر تروریست‌های پ‌ک‌ک، کومله و دموکرات در هدایت شرارت‌ها در شهرهای بوکان، مهاباد، سنندج، جوانرود و پیرانشهر نقش جدی داشته‌اند. برخی کانال‌های نزدیک به گروه تروریستی پژاک حتی خبر از کشته شدن یکی از اعضای پژاک در کامیاران داده که همرزم تروریست‌های کشته شده در ترکیه در سال 2016 بوده است.
نگرانی «اعتماد» از برخورد با گروهک‌ها
نکته عجیب آنکه برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب بر جنگ روانی دشمن دمیده و اخبار و تحلیل‌های گمراه‌کننده منتشر می‌کنند. روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم مهدی بیک‌اوغلی تیتر «همه نگران مهاباد» را انتخاب کرد و مدعی شد اعتراضات مردمی در این شهر با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شده است. روزنامه هم‌میهن هم در گزارشی بدون اشاره به تحرکات دشمن مدعی شد شهر مهاباد امنیتی شده است. این صحبت‌ها در حالی است که تجزیه‌طلبان با تمام نیروی خود برای ایجاد ناامنی در مناطق مستعد و فعال‌سازی شکاف‌های مذهبی و قومی به میدان آمده‌اند.
مردم خواهان استقرار آرامش
به دنبال اوضاع ناآرام در برخی شهرهای جنوبی آذربایجان‌ غربی نظیر مهاباد، بوکان و پیرانشهر طی هفته گذشته و ورود عوامل گروهک‌های ضدانقلاب به این شهرها برای ایجاد ناامنی، از شامگاه جمعه پاک‌سازی عوامل این گروهک‌ها توسط نیروهای امنیتی آغاز شده است.
خبرگزاری تسنیم در این خصوص خبر داد انجام اقدامات شناسایی برخی منازل و مخفیگاه‌های تروریست‌ها و سران اغتشاشگران در محله‌های مختلف شهرها و دستگیری این افراد توسط یگان‌های سپاه و فراجا، موجب برقراری آرامش کامل در شهرهای مهاباد، بوکان، پیرانشهر، اشنویه و دیگر شهرهای کردنشین شده که با حمایت و همراهی مردم نیز همراه شده است.
اما از آنجا که ضدانقلاب خواستار برهم زدن آرامش عمومی و از بین بردن امنیت شهری بوده، رسانه‌های مزدور و وابسته، با آغاز عملیات پاک‌سازی، برای ملتهب و ناامن جلوه دادن این شهرها تلاش کردند تا اهداف شوم خود را دست‌یافتنی جلوه دهند.نمایش تصاویری از روزهای گذشته با تاریخ دروغین، ارائه آمار غلط از عملیات پاک‌سازی با نمایش تصاویری از رزمایش‌های بسیجیان در سال‌های گذشته، دعوت از مردم برای تجمع و اغتشاش در ساعات پایانی شب و نیز ناامن جلوه دادن نقاط مختلف شهرها به واسطه حضور نیروهای امنیتی از جمله اقدامات ضدانقلاب بود که البته بدون توجه خاصی از سوی عموم مواجه شد.
ارعاب کسبه برای اعتصاب
بر اساس گزارشات رسیده از مهاباد و پیرانشهر، از عصر روز یکشنبه و با کاهش بار روانی آشوبگران، اندک اندک مغازه‌های مختلف اقدام به بازگشایی و فعالیت می‌کردند که با تهدید و ارعاب عده‌ای مواجه شده و مجبور به تعطیلی شدند. از ساعات پایانی دیشب، بار دیگر مردم شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر شاهد شروع دومین شب از عملیات پاک‌سازی بودند که با تیراندازی متقابل و درگیری میان نیروهای امنیتی و عوامل ضدانقلاب در مخفیگاه‌های آنها همراه بود. در جریان این پاک‌سازی‌ها چندین نفر از عوامل گروهک‌ها دستگیر شده‌اند. این عملیات بر اساس اطلاعیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در مناطق شمالغرب ادامه دارد و عوامل گروهک‌ها «تا نفر آخر» تحت تعقیب و رصد هستند.
برخورد قاطع با آشوبگران در پیرانشهر
از صبح دیروز و به دنبال خاکسپاری یکی از اهالی پیرانشهر که به ادعای ضدانقلاب در ماجرای اغتشاشات اخیر کشته شده، برخی حواشی در این شهر رخ داده و موجب شده تا شبکه‌های اجتماعی ضدانقلاب این شهرستان را در کانون توجهات خود قرار دهند.
پس از چند روز آرامش نسبی در این شهر و ناکامی ضدانقلاب و معاندان در برهم زدن امنیت عمومی، دیروز و در جریان تشییع و خاکسپاری یکی از اهالی جوان پیرانشهر، برخی اتفاقات و اقدامات مشکوک از سوی عده‌ای با پوشش غیرمعمول موجب شد تا حاضران به منظور همدردی با خانواده متوفی به همراهی با آنها بپردازند.
در این جمع، شعارهای ساختارشکنانه و همصدایی با ضدانقلاب در پیاده کردن نقشه‌های آنها انجام شد تا اینکه پس از پایان خاکسپاری حاضران به سوی شهر و معابر اطراف حرکت کردند.
پس از حضور کوتاه این اغتشاشگران در سطح شهر و اعتراض مردمی و حضور نیروهای امنیتی به منظور آرام کردن وضعیت، با متفرق شدن افراد، نوبت به حضور در معابر و جاده‌های مواصلاتی پیرانشهر رسید که نقشه‌های خود را در آن مسیرها پیاده کنند.
در این خصوص، اغتشاشگران نسبت به مسدودسازی مسیر مرز تمرچین و انسداد معابر منتهی به این مرز اقدام کردند. شکستن تابلوهای راهنمایی مسافران، تخریب تعدادی از خودروهای عبوری و نیز تلاش برای همراه‌سازی سرنشینان خودروهای عبوری از جمله اقدامات ضدانقلاب و اغتشاشگران در این مسیر بود که با توجه به انسداد کامل مسیر و تخریب جاده در این مورد پیش رفتند.
اما در آن سوی ماجرا، نیروهای امنیتی که از یک روز قبل در شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی مشغول پاکسازی عوامل ضدانقلاب و نیروهای تحت امر گروهک‌های تروریستی هستند، در عملیات‌های موفقیت‌آمیز نسبت به برخورد سخت و عبرت آموز با این عوامل اقدامات جدی انجام داده‌اند که شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر و بوکان در این میان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
هرچند رسانه‌های ضدانقلاب در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این عملیات‌ها سعی در القای این امر دارند که نیروهای امنیتی و بویژه رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر مردم قرار گرفته‌اند و نسبت به تیراندازی به سوی مردم عادی اقدام کرده‌اند، اما با اندکی تمرکز روی فیلم‌های منتشر شده به خوبی مشخص می‌شود که این عملیات در مقابل عوامل مسلح و وابستگان گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب است که در محلات مختلف شهرها مستقر شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/2/634261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها