سخنگوی دستگاه قضا خبر داد

بازداشت ۴۰ تبعه خارجی دخیل در اغتشاشات


گروه سیاسی/ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز گذشته‌اش با تسلیت به ملت داغدار ایران در اثر جنایات تروریست‌های مسلح، گفت: عَلَم خونخواهی خون‌های به ناحق ریخته شده در دستان قوه قضائیه است و نمی‌گذارد خون شهدا پایمال شود. 
برخورد قاطع با تروریسم
به گزارش میزان، ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه برخورد قوه قضائیه با عناصر خارجی دستگیر شده در اغتشاشات اخیر بیان کرد: ۴۰ نفر از اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر دخیل بودند و بعضاً در کف خیابان هم حضور داشتند، دستگیر شدند که تحقیقات درباره پرونده آنها در دست انجام است سخنگوی قوه قضائیه در عین حال از صدور کیفرخواست برای ۱۱۱۸ نفر درباره اغتشاشات اخیر و صادر شدن رأی بدوی برای ۲۴۳۲ نفر در کل کشور خبر داد.
افکاری مرتبط با رسانه‌های تروریستی
ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده الهام افکاری که به اتهام ارتباط با شبکه‌های معاند دستگیر شده است، گفت: خانم افکاری ارتباط گسترده‌ای با عناصر فعال رسانه‌ای و شاخص برانداز داخل و خارج داشته است و در ارتباط با شبکه تروریستی اینترنشنال اقدام به انتشار اخبار کذب و جعلی کرده و در اغتشاشات اخیر و خصوصاً اغتشاشاتی که در استان فارس بوده نقش‌آفرینی فعال داشته است.
رسیدگی به پرونده شهادت شهرستان صحنه
سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده شهادت سردار نادر بیرامی فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه شهرستان صحنه استان کرمانشاه، اظهار کرد: ۳ نفر از ضاربین شناسایی شدند که یک نفر از آنها دستگیر شده و اقرار کرده و ۲ نفر دیگر به محض اینکه دستگیر شوند فوراً اطلاع‌رسانی می‌شود.
برخورد قضایی با دروغ‌پراکنی چهره‌ها
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره اتمام حجت و واکنش دستگاه قضایی به منظور جلوگیری از دروغ پراکنی افراد معروف و سلبریتی‌ها ازجمله نسبت به موضع‌گیری بی‌شرمانه‌ای که درخصوص کودک کشته شده در ایذه داشته‌اند، با تأکید بر اینکه همه در مقابل قانون یکسان هستند و تعامل، توجه، کمک، نصیحت، تذکر و ارشاد نیز میزانی دارد و بیش از این را مردم از دستگاه قضا نمی‌پذیرند، افزود: بر اساس همین مطالبات و پیگیری‌ها احضار‌هایی مطابق موازین قانونی به عمل آمد و توجه‌هایی داده شده حتی کسانی نیز برای پاره‌ای از توضیحات احضار شدند ولی حضور پیدا نکردند که مطابق مقررات دستور جلب این اشخاص صادر شد.
ستایشی با بیان اینکه مطابق قانون اساسی آزادی بیان وجود دارد اما نه برای خبر و کلام کذبی که التهاب ایجاد می‌کند، افزود: برخی افراد به اصطلاح شاخص حرف‌هایی می‌زنند که جامعه را ملتهب می‌کند و موجب می‌شوند جوانان این مملکت و عده‌ای از افراد به سمت خیابان بیایند. بنابراین قطعاً در جهت حفظ امنیت روانی مردم با کسانی که سخن کذب و غیر مستند بگویند و مدارکی برای ارائه اثبات اطلاعاتشان ارائه نکنند برخورد می‌شود.
آزادی ۱۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان
سخنگوی عدلیه در ادامه، ضمن اشاره به سفر نماینده رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که از باب رأفت اسلامی ۴۲ نفر از متهمان پشیمان از آنجا که درک کردند به خطا رفتند، آزاد شدند. وی افزود: بنا بود ۱۰۰ نفر دیگر نیز بزودی تعیین تکلیف شوند که این امر انجام شده است و هم‌اکنون آزاد شده‌اند که آزادی برخی از متهمان با قرارهای تأمینی است.
ستایشی درباره برخورد قانونی با مأمورانی که در این حوادث دچار خطایی شده‌اند، نیز گفت: دستگاه قضا ملجأ همه مردم است و اگر کسی شکایتی درباره یکی از مأموران در این حوادث دارد، قوه قضائیه با تمسک به مقررات و موازین شرعی و با بیطرفی این موضوعات را مدنظر قرار می‌دهد.
دستگیری 57 نفر پس از حمله تروریستی ایذه
سخنگوی قوه قضائیه درباره تیراندازی ایذه که منجر به شهادت 6 نفر از جمله یک کودک شد، گفت: تخریب عمدی دوربین‌ها از سوی تروریست‌ها در شب قبل جنایت با هدف اصلی اغتشاش بوده تا شناسایی نشوند و کشته‌سازی موجب می‌شود که نیت شوم آنها نشان داده شود. وی با اشاره به دستگیری 57 نفر در ارتباط با این حمله تروریستی گفت که تحقیقات علمی و فنی انجام شده توسط مرجع قضایی برای کشف جرم دلالت بر این دارد که فتنه اصلی این حادثه، در حوزه اراذل و اوباش بوده و همچنین کسانی که مبادرت در ناامنی این قضیه کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8060/1/634428/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها