اقدامات بی‌ثمر غربی‌ها برای وارونه جلوه دادن حقایق

ظلم آشکار آلمان به فلسطینی‌ها و هواداران آنان


جاناتان کوک
تحلیلگر سیاسی – اجتماعی
مترجم: وصال روحانی
مسائل مبنی بر تبعیض نژادی در اروپای غربی چنان شدت گرفته که باید به حال کل این قاره تأسف خورد. یکی از سرآمدان روند تبعیض آلمان بوده است. نشانه و نمونه آشکار این تبعیض در پس گرفتن جایزه خدمات تمام عمری بود که جامعه هنری آلمان در ماه آوریل (فروردین) امسال به کریل چرچیل نمایشنامه‌نویس زن بریتانیایی اعطا کرد. پس گرفتن این جایزه از چرچیل فقط به این دلیل صورت گرفت که وی بسیار واضح از مواضع بر حق فلسطینی‌ها طی تعارضات خاورمیانه دفاع کرده و آنها را مردمانی عادل و شریف خوانده است. پترا اولچوفسکی، مدیر کل فرهنگ و هنر ایالت بادن و ورتمبرگ آلمان در توضیح دلایل پس گرفتن جایزه چرچیل گفته است: «ما همیشه تأکید کرده‌ایم که هیچ فرایند ضد یهودی را نمی‌پذیریم و از گرامیداشت افراد صاحب اینگونه رویکردها معذوریم. از همین رو اعطای این جایزه به خانم چرچیل از ابتدا هم اشتباه بود.»
چرچیل در سال‌های اخیر در حمایت از مردم فلسطین، از اقدامات جنبش بایکوت محصولات شهرک‌نشینان صهیونیست با نام اختصاری «BDS» دفاع کرده و همسو با این نهاد از تمامی جوامع جهانی خواسته است رژیم‌صهیونیستی را به‌ خاطر سال‌ها سرکوب فلسطینی‌های مظلوم بایکوت و هر گونه تجارت با این رژیم را متوقف کنند. مقام‌های آلمانی «پس‌گیرنده» جایزه چرچیل مدعی‌اند حتی یکی از نمایشنامه‌های وی که 13 سال پیش منتشر شد، ضد یهودی و دربردارنده اعتراضاتی آشکار به رژیم غاصب صهیونیستی است.
این کجا و آن کجا؟
معلوم نیست چرا از نگاه برخی، مانیفست سازمان BDS در لزوم مقابله با فرهنگ اشغالگری صهیونیست‌ها و حمایت چرچیل از آن، حمل بر اقدام علیه یهودیان دنیا و نه صهیونیست‌ها شده است. این در حالی است که همه گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس بارها تأکید کرده‌اند که اقدامات آنان، نه علیه یهودیت بلکه در نفی صهیونیسم است که با وقاحت هر چه بیشتر اقدام به تصرف سرزمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه‌ باختری و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در آن سازمان کرده است. جابه‌جا کردن این معانی و وارونه جلوه دادن عملیات بر حق گروه‌های مقاومت برای برچیدن بساط ظلم صهیونیست‌ها رویکردی ریاکارانه از سوی نژادپرستان اسرائیل است و هر اقدام توسط فلسطینی‌ها، با هدف استقرار عنصر عدالت در نوار غزه و سایر سرزمین‌های اشغالی صورت می‌پذیرد و نه در جهت نفی یهودیت. مشکل اینجا است که تحریف حقایق و برعکس جلوه دادن عملیات ظلم‌ستیزانه گروه‌های مقاومت نه‌ فقط مأموریت آلمانی‌ها بلکه آیین مورد تأیید فرانسه و البته امریکا هم بوده است و آنها نیز به‌پاخیزی رزمنده‌های فلسطینی را نه اقداماتی جبرانی و به قصد مهار جنایات وسیع دولت تل‌آویو، بلکه تحرکاتی با هدف کوبیدن یهودیت توصیف کرده و از این طریق کوشیده‌اند مردم را در غرب به باورهای غلطی درخصوص ملت شریف فلسطین برسانند؛ کوششی که البته ثمر چندانی نداده و برعکس، بسیاری از مردم را با فرهنگ و ندای بر حق فلسطینی‌ها همسو کرده و بر شمار هواداران آنها در سطح جهان افزوده است.
هدف؛ رژیم اشغالگر قدس
حتی «مایک لی» فیلمساز با تجربه و معروف بریتانیایی که یهودی است، به حمایت از کریل چرچیل برخاسته و اقدام اخیر وزارت فرهنگ و هنر آلمان در ستاندن جایزه اعطا شده به این زن هنرمند را محکوم کرده و آن را حرکتی ضد فرهنگی نامیده است. مایک لی گفته است: «هر چه در ذهن خانم چرچیل می‌گذرد و روی کاغذ می‌آید، فقط کوبیدن ‌نژادپرستی و نشان دادن اقدامات
ضد انسانی دولت تل‌آویو است. آیا چنین اقدامی یک جرم و مستوجب مجازات به حساب می‌آید؟»
دولت کودک‌کش اسرائیل هم از ادغام دو نگرش فوق بیشترین بهره را گرفته و کوشیده است به سبک و روش حامیان بزرگ و پرامکانات خویش حرکات حق‌طلبانه فلسطینی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی، نه اقدامی برای عقب راندن صهیونیست‌های غاصب بلکه قیام‌هایی علیه کل جامعه یهودیت توصیف و از این طریق از مشروعیت این جنبش کم کند. با وجود این، همه اتفاقات دهه‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که گروه‌های مبارز فلسطینی تنها با اقداماتی که در جهت سلب حقوق و تصرف مایملک آنها صورت پذیرفته به مقابله برخاسته و حرکات‌شان هرگز اقدامی در جهت نفی یهودیت و آیین‌های آن نبوده است و به واقع رژیم اشغالگر قدس را هدف گرفته‌اند و نه افراد یهودی را و البته هر عملیات سازمان‌های مبارزه با رژیم‌صهیونیستی نه تهاجمی بی‌دلیل، بلکه اقداماتی جبرانی بر صدها جنایت صهیونیست‌ها در کرانه غربی و نوارغزه بوده است.
مبارزه‌ای که پایان‌ناپذیر است
آنهایی که حقایق را تحریف می‌کنند و به دروغ می‌گویند فلسطینی‌ها ضد یهودیت هستند و اینک یکی از مراکز اصلی تجمع و فعالیت آنها آلمان و نهادهای دروغگوی این کشور است، باید متوجه باشند که حرکاتی از این دست اثری ندارد و در طلیعه سال 2023، جهانیان بیش‌ازپیش ظالمان و مظلومان را شناسایی کرده و به اتخاذ مواضع لازم در قبال آنها پرداخته‌اند.
ظالمــــان که اغلــــب در امریکا و اروپای‌غربـــی ســـــاکن‌اند و علیـــــــه فلسطینی‌های مبارز شایعه‌پراکنی می‌کنند و مظلومانی که در سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند و تحت ستم‌های پایان‌ناپذیر صهیونیست‌ها قرار دارند اما مصمم‌اند که هرگز دست از مبارزه نشویند.
منبع:  Middle East Eye


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8067/3/635277/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها