اخبـــــار


وزیر بهداشت عنوان کرد
۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در حال تحصیل

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم صدور مجوز استخدام پرستاران از سوی سازمان اداری و استخدامی گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در حال تربیت داریم و نگران کمبود پرستار نیستیم و در صورت صدور مجوزهای استخدامی، نیروی انسانی به تعداد کافی وجود دارد تا با به‌کارگیری آنها مشکلات خود را برطرف کنیم.
دکتر بهرام عین‌اللهی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۶۹ هزار نفر استخدام داشتیم که بخشی از آنها از پرستاران بودند که البته برای آنها از قانون ایثارگران استفاده شده بود.
او تأکید کرد: با توجه به اینکه ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی طی یک سال گذشته در ۷۹ مرکز اضافه کرده‌ایم و قرار است ۷۷۰۰ تخت دیگر اضافه شود، شدیداً به نیروی انسانی نیاز داریم و به منظور این نیاز در حال مکاتبه با سازمان اداری و استخدامی هستیم و ان‌شاءالله موفق شویم مجوزهای لازم استخدام را دریافت کنیم. وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای ما، در حوزه پرستاری است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در حال تربیت داریم و نگران کمبود پرستار نیستیم و در صورت صدور مجوزهای استخدامی، نیروی انسانی به تعداد کافی وجود دارد تا با به‌کارگیری آنها مشکلات خود را برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش:
اتفاقات اخیر کشور نقاط آسیب و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تقویت مهارت‎‌های ارتباطی دانش‌آموزان گفت: مهارت‌‎های پایه دانش‌آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و تقویت شود.
وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس و ارائه گزارشی از روند تعلیم و تربیت کشور، گفت: باید نوع نگاه و ارتباط با دانش‌آموزان تغییر و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش تأکید شود. عضو کابینه دولت مردمی با تأکید بر اینکه مهارت‎های پایه دانش‌آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: با طراحی و اجرای برنامه‌‎های متنوع شور، نشاط و امید به آینده در دانش‌آموزان را باید تقویت کرد. یوسف نوری اظهار کرد: آسیب‎های انباشته در دوران کرونا باعث به وجود آمدن یک سری مسائل و مشکلات برای دانش‌آموزان و آموزش و پرورش شده است. نیازمند بازتعریفی در مورد نظام تعلیم و تربیت هستیم و اگر لازم باشد برخی از قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی را باید بازنگری کرد. وی افزود: اتفاقات اخیر کشور نقاط آسیب و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد که نیاز به آسیب‌شناسی و کار جدی با برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب برای برطرف کردن آنها دارد. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان باید آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و استراتژی مدونی داشته باشیم، گفت: دانش‌آموزان در سن حساسی قرار دارند که سن تأثیرپذیری، نقش‎پذیری و پرسشگری است. تنها جایی که نظام‌مند با دانش‌آموزان و خانواده‎های آنان در ارتباط هستند، آموزش و پرورش است.

تکرار روز صفر مرگ و میر کرونایی

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ️در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جانباختگان این بیماری همچنان ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر است. ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۱ نفر از آنها بستری شدند. ۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت نظر قرار دارند.
تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۳۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۴۳ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۸۵۵ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۳۴ دوز رسید. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد، اما 3 شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد
صدور شناسه و کارت موقت برای بدون شناسنامه‌ها

سازمان ثبت احوال اعلام کرد که با تشکیل بیش از 8 هزار پرونده برای ایرانیان فاقد شناسنامه، موضوع تخصیص شناسه و صدور کارت موقت برای این افراد پیگیری خواهد شد.
با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم و وزیر کشور مبنی بر تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، سازمان ثبت احوال کشور، تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم را در دستور کار قرار داد. این امر به منظور شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و در نهایت صدور کارت موقت برای این افراد با هدف استفاده از خدمات اجتماعی و در راستای دستورالعمل مقابله با فقر مطلق صورت گرفته و با تلاش انجام شده در این سازمان و فراهم کردن امکانات در هفته دولت با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید. با این کار امکان شناسایی کلیه اشخاص حقیقی ایرانی یا مدعی تابعیت ایران براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌شود.
از جمله اقداماتی که تاکنون در این خصوص صورت گرفته است، می‌توان به ثبت اطلاعات کلیه فاقدین شناسنامه دارای پرونده شامل بیش از ۸ هزار پرونده و ایجاد سامانه اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین، شامل ثبت اخذ اطلاعات نشانی تصویر چهره و بیومتریک و ایجاد فرایند چاپ کارت شناسایی اشاره کرد. از اثرات این طرح نیز می‌توان به شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد سازکارهای قانونی برای ارائه خدمت به افراد مشمول، کاهش هزینه‌های حاکمیتی و ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت به عنوان پشتوانه پیشگیری از جعل کارت فاقدین شناسنامه اشاره کرد. از دیگر اقدامات این سازمان ایجاد پایگاه اطلاعات خانوار است که براساس احکام آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی، سازمان ثبت احوال کشور مسئول ایجاد این پایگاه است. تکمیل ارتقای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان یکی از وظایف ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای ارائه خدمات کارا، شفاف و استنادپذیر می‌باشد که هم اکنون در حال انجام است.
طراحی پایگاه، دریافت اطلاعات از سازمان هدفمندی یارانه‌ها و تطبیق با اطلاعات موجود، ارائه سرویس به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و مشارکت فعال در کارگروه مسئول اجرای آیین‌نامه شناسایی خانوار از مهم‌ترین اقداماتی است که تاکنون در این خصوص صورت پذیرفته است.
در راستای انجام یکی از تکالیف مصرح در مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور نسبت به ایجاد پایگاه خانواده یعنی روابط سببی و نسبی بر اساس توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و مبتنی بر داده‌های استخراج شده نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام کرده است. در حال حاضر این سرویس علاوه بر سامانه سهیم، در اختیار چند دستگاه اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت نام یارانه) و فراجا قرار گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8067/4/635282/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها