609 میلیون تومان عایدی سینماها از بازی ایران و امریکا


فرهنگی/ پخش سینمایی بازی ایران و امریکا در جام جهانی، بالغ بر 14 هزار بیننده و در مجموع 609 میلیون تومان فروش داشته است. این میزان فروش تنها برای یک سکانس در ۱۰۳ سالن سینما و میانگین قیمت بلیت 45 هزار تومان بوده است. این آمار در حالی برای تک‌سانس اکران فوتبال در سینماها ثبت شده است که طبق آمار سامانه سمفا در همین روز- سه‌شنبه که بلیت سینماها نیم‌بها و پرمخاطب‌ترین روز هفته است-  انیمیشن «لوپتو» به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم روز از میان فیلم‌های در حال اکران، مخاطب ۱۶هزار نفری را تجربه کرده و «بخارست» ۱۲هزار مخاطب را به نام خود ثبت کرده است. با این تجربه موفق برخی سینمادارها امیدوارند که با تداوم پخش بازی‌های مهم جام جهانی در سینماها، بخشی از خسارت ماه‌های اخیر جبران شود. بویژه آن که محمدرضا صابری سخنگوی انجمن صنفی سینماداران، این اتفاق را تجربه‌ای مبارک عنوان کرده و اظهار امیدواری کرده است این اتفاق باعث اعتماد مجدد مخاطبان به سالن‌های سینما شود.
او با اشاره به ایجاد شور و نشاط در جامعه گفته است در 10 سالن سینما کوروش بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به تماشای پخش زنده بازی تیم‌ملی فوتبال ایران نشستند، آن هم در فضایی بسیار صمیمی و پر از شور.
صابری به مهر گفته است: «این حرکت به‌رغم ریسکی که داشت، حرکت بجایی بود. گاهی همین ریسک‌پذیری‌ها منجر به رقم خوردن اتفاقات خوب می‌شود. ما مطمئن بودیم که حضور مردم در سالن‌های سینمایی منجر به حاشیه نخواهد شد. استقبال از این برنامه هم خوب بود، هر چند دیر اطلاع‌رسانی شد و زمان برای فروش بلیت کم بود. ای کاش این دیدار با برد ایران به پایان می‌رسید تا شیرینی این تجربه برای همه ما چند برابر می‌شد.»
آن طور که سخنگوی انجمن سینماداران گفته عایدی فروش بلیت‌های اکران بازی فوتبال، تماماً به سینماداران تعلق می‌گیرد چرا که «این بازی در سانس فوق‌العاده سینماها اکران شد و تداخلی با برنامه معمول نمایش فیلم‌ها نداشته است.»
همزمان با تیتر شدن آمار فروش بلیت پخش فوتبال، صاحبان فیلم‌ها هم اظهار امیدواری کرده‌اند که سینمادارها پول‌های معوقه از اکران فیلم‌ها را به صاحبان آثار پرداخت کنند.
سعیدخانی در این باره به ایسنا گفته است: «دوزیست» در ماه‌های اخیر اکرانش نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان بلیت فروخته ولی فقط یک چهارم پورسانت خود را گرفته‌ایم؛ آن هم در روزگاری که پول بی‌ارزش می‌شود با وجود گذشت زمان از ساخت و بعد اکران فیلم اهمیتی برای پرداخت سهم صاحب فیلم دیده نمی‌شود.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزوده است: «ما این روزها در سینما شرایط بدی را پشت سر می‌گذاریم و حفظ سالن‌های سینما از همه چیز مهم‌تر است اما گاهی صاحبان سالن فکر می‌کنند هرچه می‌فروشند برای خودشان است و یادشان می‌رود ۵۰ درصد سهم فروش برای پخش‌کننده است. صاحبان فیلم‌ها نیز در دوران کرونا کم هزینه ندادند پس باید همه به هم کمک کنیم تا سینمادار، تهیه‌کننده و پخش‌کننده با حفظ منافع یکدیگر در کنار هم  این پیچ بحرانی را پشت سر بگذاریم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8067/5/635285/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها