اخبــــار


‌لایحه برنامه هفتم ‌‌تا پایان هفته در دولت

‌لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان هفته از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت ارائه می‌شود. به گزارش فارس، براساس تأکیدات مقامات بالادستی قرار است لایحه بودجه براساس برنامه هفتم توسعه تدوین و به مجلس ارائه شود، بنابراین ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه تدوین شده و به مجلس ارائه می‌شود و پس از آن لایحه بودجه براساس احکام و بندهای برنامه هفتم تدوین و به مجلس ارائه می‌شود. در این‌باره یک منبع آگاه در سازمان برنامه و بودجه ضمن تأیید این مطلب به فارس گفت: ‌لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان هفته از سوی سازمان به دولت ارائه می‌شود. ‌ وی گفت: روند تصویب برنامه هفتم در مجلس به‌گونه‌ای است که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی شده و سپس در صحن اصلی مجلس مورد بحث و بررسی نمایندگان ملت قرار می‌گیرد و بعد از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان به صورت قانون درخواهد آمد. ‌بنابراین گزارش، به تازگی رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه گفته بود: تاکنون بیش از یک‌هزار ساعت کار پژوهشی قبل از تدوین لایحه برنامه هفتم انجام شده و در این کار پژوهشی بر 12 موضوع کلیدی در برنامه هفتم تأکید شده است.

آغاز فروش اسکناس به بازرگانان تا سقف ۶۰۰۰ یورو

در راستای تسهیل در تأمین تقاضای ارز به‌ صورت اسکناس در سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی، از دیروز، فروش ارز به صورت اسکناس به بازرگانان (صرفاً اشخاص حقیقی) تا سقف ۶۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سال با نرخ توافقی در شعب منتخب ارزی پنج بانک مجاز است.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به نیازهای ارزی و تسهیل در تأمین ارز به صورت اسکناس در سرفصل‌های مصارف ارزی، ترتیبات فروش ارز به صورت اسکناس به بازرگانان، ۱۰ آذر ماه به بانک‌های ملی ایران، سپه، تجارت، ملت و صادرات ایران ابلاغ شد. بر این اساس، بازرگانان (اشخاص حقیقی) می‌توانند با ارائه «کارت بازرگانی دارای حداقل یک ماه اعتبار» و «گواهی سابقه فعالیت تجاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت (حداقل به مدت یک سال)» به متصدیان شعب منتخب بانک‌های یاد شده، نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس تا سقف ۶۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سال با نرخ توافقی اقدام کنند.
شایان ذکر است به محض مهیا شدن امکان استعلام کارت‌های بازرگانی، فروش اسکناس در سرفصل مزبور برای صرافی‌های مجاز نیز میسر خواهد شد.
در دستورالعمل مورد اشاره خطاب به بانک‌های عامل آمده است: در راستای تسهیل در تأمین تقاضای ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی از تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱، فروش ارز به صورت اسکناس به بازرگانان (صرفاً اشخاص حقیقی) تا سقف ۶۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سال با نرخ توافقی با رعایت شرایط مجاز است. ارائه کارت بازرگانی معتبر دارای حداقل یک ماه اعتبار توسط بازرگان و ارائه گواهی سابقه فعالیت تجاری مستمر از وزارت صنعت، معدن و تجارت (حداقل به مدت یک سال) توسط بازرگان، ازجمله شرایط تعیین شده است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/8/635488/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها