اخبار


تشکیل کارگروه ترانزیتی در راه‌آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزودی اجلاسی با حضور مدیران عامل شرکت‌های راه‌آهن کشورهای منطقه و حوزهCIS  در تهران برگزار خواهد شد و طی آن، فرصت لازم جهت معرفی توانمندی‌های شرکت‌ها فراهم می‌شود. سید میعاد صالحی با یادآوری اینکه با تکمیل مسیر ریلی شلمچه - بصره، امکان جابه‌جایی بار و مسافر بین دو کشور ایران و عراق به سهولت انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: با اتصال ریلی عراق به شبکه حمل و نقل ریلی ایران، کشور عراق نه‌تنها به کریدورهای ایران بلکه به کشورهای همسایه ازجمله چین و روسیه و کشورهای حوزه‌های CIS متصل خواهد شد. این موضوع می‌تواند برای تاجران و فورواردرهای کشور فرصت مناسبی محسوب شود. 
مدیرعامل راه‌آهن از تشکیل کارگروه ترانزیت در راه‌آهن خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه باید به‌صورت منظم و مستمر برگزار شود و طی آن موضوعات، رصد و مشکلات گام به گام و به سرعت برطرف شوند. وی بر ضرورت عبور از رکورد ترانزیت ریلی تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل تأکید کرد و اظهار داشت: با همکاری شرکت راه‌آهن و فورواردرها و شرکت‌های فعال حمل‌ونقل بین‌المللی ریلی و دیگر فعالان این حوزه، باید کاری انجام شود تا نام و نشان راه‌آهن و حمل و نقل ریلی ایران در منطقه و جهان پرآوازه شود و این کار امکان‌پذیر است.

 
واریز ۶۶۰۰ میلیارد تومان به صندوق ملی مسکن

مدیر عامل صندوق ملی مسکن گفت: در مدت کوتاهی که از تشکیل صندوق ملی مسکن گذشته، ۶۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در آن تجمیع شده است. مسعود رهنما گفت: از مبالع واریز شده به صندوق، چهار هزار میلیارد تومان از طرف خزانه به صندوق ملی مسکن واریز شده است. به گفته رهنما، مابقی موجودی صندوق هم حاصل اقساط بازگشتی مسکن مهر است که بانک مرکزی به صندوق ملی مسکن واریز کرده است. 
مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت، برای تزریق منابع مالی صندوق ملی مسکن به پروژه‌ها با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هماهنگی به عمل می‌آید.  رهنما گفت، برای تحقق سایر منابع درآمدی صندوق ملی مسکن، مالیات‌های بخش مسکن از دیگر منابع درآمدی پیش‌بینی شده برای صندوق ملی مسکن است.

 
حمل یک میلیون تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از حمل یک میلیون و ۳۴ هزار و ۹۸۹ تن کالای اساسی از بندر اقیانوسی چابهار به سایر نقاط کشور در ۸ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد. مهرالله داموغ اظهار داشت: در هشت ماهه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۳۴ هزار و ۹۸۹ تن کالای اساسی از بندر اقیانوسی چابهار توسط ناوگان حمل و نقل باری به سایر نقاط کشور حمل شده است. این حجم از کالا توسط ۴۱ هزار و ۷۵۵ سفر باری به سایر نقاط کشور حمل شده است.
وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار در تأمین کالاهای اساسی کشور گفت: این بندر استراتژیک کشور با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه و اتصال به آب‌های آزاد و اقیانوس هند یکی از بهترین بنادر مهم ایران برای ورود انواع کالاهای اساسی محسوب می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/11/635507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها