اخبار


کشف 102 قبضه سلاح در خوزستان

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری 3 عضو باند قاچاق سلاح و مهمات در عملیات پلیس خبر داد.
سردار «سید محمد صالحی» با اعلام این خبر اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با هوشیاری، تلاش شبانه‌روزی و اشراف کامل اطلاعاتی از فعالیت 3 نفر عضو باند قاچاق سلاح که با قاچاقچیان یکی از کشورهای همسایه ارتباط داشتند و اقدام به ورود محموله سلاح و مهمات به داخل استان می‌کردند، مطلع شدند.وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان محموله سلاح را برای توزیع در سطح استان به شهرستان آبادان منتقل کردند، افزود: مأموران پلیس با تسلط اطلاعاتی قبل از هرگونه اقدام بلافاصله مخفیگاه و محل دپوی محموله‌ها را با همکاری پلیس شهرستان آبادان شناسایی و طی یک عملیات مقتدرانه موفق شدند 9 قبضه سلاح (7 قبضه سلاح کلاشنیکف و 2 قبضه شکاری) کشف کنند.وی در ادامه از اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز به مدت 4 روز در سطح استان خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح 65 نفر دستگیر و 93 قبضه سلاح غیرمجاز و همچنین 770 عدد فشنگ کشف شد. متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند. 

دستگیری سارقان طلاهای زن 91 ساله

گروه حوادث/ زن و مرد سارق که با ورود به خانه زن 91 ساله طلاهای او را سرقت کرده بودند در کمتر از 24 ساعت توسط پلیس آگاهی مراغه دستگیر شدند.
سرهنگ «توحید فارسی» فرمانده انتظامی مراغه در تشریح این خبر گفت: در پی کسب گزارشی مبنی بر یک مورد زورگیری و سرقت طلا و جواهر از خانه‌ای در یکی از روستاهای این شهرستان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان در پوشش اعضای خانواده وارد خانه زنی 91 ساله شده و طلاهای وی را سرقت کرده و بعد متواری شده‌اند. کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی دو سارق را در کمتر از 24 ساعت شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.سرهنگ «فارسی» بیان داشت: سارقان، که یک زن و مرد هستند در بازجویی‌های تکمیلی به سرقت طلای پیرزن به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال با همدستی یک نفر مالخر اعتراف کردند که در یک عملیات دیگر دستگیر و طلاهای مسروقه از مغازه وی کشف و به مالباخته تحویل شد. همچنین متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی مراغه در پایان به خانواده‌ها توصیه کرد: از تنها گذاشتن افراد پیر و کودکان در خانه به همراه اشیاء قیمتی و طلا و جواهر خودداری کرده و از بازکردن در خانه برای افراد ناشناس اجتناب کنند.

کاهش 40 درصدی سرقت در فرودگاه‌های کشور

گروه حوادث/ رئیس پلیس پیشگیری فراجا اقدامات و عملکرد این پلیس در 59 فرودگاه کشور را در هشت ماهه سال‌جاری تشریح کرد.
 سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در تشریح اقدامات پلیس فرودگاه با اشاره به اهمیت بالای خطوط هوایی در جابه‌جایی مسافر گفت: امروزه جابه‌جایی ایمن مسافر و کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان استفاده از خطوط هوایی به دلیل سرعت انتقال بالا حائزاهمیت ویژه‌ای است. بنابراین لزوم توجه به رفع مشکلات و زیرساخت‌های آن به منظور افزایش امنیت مسافران و کالا، امری ضروری به حساب می‌آید.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با تأکید بر اینکه با حضور پلیس مأموریت‌های خاص و رسیدگی به سایر امور تأمینی در فرودگاه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: لازمه توانایی در انجام چنین مأموریت‌های مهم و حیاتی، برخورداری از امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته و ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان است که پلیس فرودگاه در این خصوص پیشرو است.
 این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش 40 درصدی وقوع سرقت در پلیس فرودگاه‌های کشور، درباره میزان کشفیات کالای قاچاق در این پلیس گفت: در هشت ماهه امسال در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز 1209 نفر دستگیر و مقادیر قابل توجهی کالا، طلا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی بیش از 1754 میلیارد ریال کشف و ضبط شد. همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر 8446 نفر دستگیر و مقدار یک تن و 771 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف و ضبط شده است.

2 کشته در تصادف مینی بوس و وانت

گروه حوادث/ برخورد شدید مینی‌بوس با وانت مزدا در فولادشهر اصفهان جان 2 راننده را گرفت.سرهنگ اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۷ صبح شنبه ۱۲ آذر  یک دستگاه مینی‌بوس مربوط به سرویس یکی از شرکت‌ها با خودروی سواری وانت مزدا در محور فولادشهر برخورد کرد. پس از حضور مأموران پلیس و امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی در محل حادثه، مشخص شد رانندگان هر ۲ خودرو در اثر شدت حادثه جان باخته‌اند همچنین 14 نفر از سرنشینان مینی‌بوس مجروح و روانه بیمارستان شده‌اند.علت تصادف از سوی کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است.

شلیک مرگبار به همسر و برادرزن

گروه حوادث/ مرد مسلح در اقدامی هولناک با شلیک به همسرش وی را به قتل رساند و دو نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد.سرهنگ هاشم شعفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی  صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: عصر جمعه (11 آذر ) مردی به علت اختلافات خانوادگی با کلت کمری، همسر، برادر همسر و فرزند او را مجروح کرد.
وی افزود: مجروحان به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند اما زن جوان به علت شدت جراحات وارده، جان باخت. مأموران انتظامی، قاتل را دستگیر کرده و سلاح کمری مورد استفاده را هم کشف و ضبط کردند. متهم پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی تحویل داده شد.بر اساس اعلام پلیس، مرد مسلح به علت مسائل شخصی و خانوادگی آنها را مورد اصابت گلوله قرار داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/19/635539/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها