انگلیس – سنگال؛ مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر

نبرد شیرهای اروپا و آفریقا


گروه ورزشی/ از ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه البیت، انگلیس در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2022 قطر به مصاف سنگال خواهد رفت. راضی کردن هواداران انگلیس یکی از دشوارترین کارهای ممکن است؛ نه برای نسل جدیدشان جامی می‌گیرند و نه آن طور که باید نمایش‌های جذابی ارائه می‌کنند. اما صبر کنید! واقعاً سه‌شیرهای 2022 جذاب نیستند؟ فقط مرور این آمار که انگلیس در مرحله گروهی 9 گل زده و به غیر از آنها و اسپانیا هیچ تیمی بیش از 6 گل به ثمر نرسانده، نشان می‌دهد چندان هم تیم گرت ساوتگیت دوست‌نداشتنی نیست! حالا بازی تازه شروع و این قدرت تهاجمی را باید در دیدارهای بزرگ‌تر نشان دهند. سه‌شیرها به مصاف یکی از سمج‌ترین رقبای ممکن خواهند رفت و اصلاً از پیش برنده نیستند. مسیر انگلیس تا نیمه‌نهایی و فینال احتمالی خیلی سخت‌تر از حد تصور است؛ اگر صعود کنند شاید رقبای بعدی فرانسه و اسپانیا باشند. در هر صورت نباید خوش‌خیال باشیم و تصور کنیم انگلیس می‌تواند رقبایی دشوارتر از امریکا، ولز و ایران را راحت شکست دهد.انگلیس بعد از نمایش ضعیف مقابل امریکا، در نیمه دوم بازی با تیم همسایه ولز هم صدرنشینی خود را تثبیت کرد و دوباره چهره یک مدعی گرفت. مارکوس رشفورد و فیل فودن ظرف 98 ثانیه دو گل زدند و رشفورد که یکی از سه گله‌های جام است، با زدن گل آخر تیم ملی کشورش را در جام جهانی صدگله کرد. انگلیس دوباره شبیه تیمی شد که ایران را 6 بر 2 شکست داد و با این استعداد هجومی می‌تواند به موفقیت‌های اخیرش در تورنمنت‌های بزرگ ادامه دهد.
این تیم با گرت ساوت‌گیت در جام جهانی گذشته به نیمه‌نهایی رسید و در یوروی سال گذشته در خانه فینالیست شد بنابراین امید زیادی دارد که به نخستین قهرمانی جهان بعد از سال 1966 برسد. انگلیس در حالی در الخور با سنگال روبه‌رو می‌شود که در 20 بازی‌اش با تیم‌های آفریقایی نباخته و شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارد. انگلیس البته در سال 2022 و قبل از جام جهانی نتایج خوبی نگرفت و از لیگ A ملت‌های اروپا سقوط کرد اما روی فرم آمدن دو بازیکن منچستریونایتد، رشفورد و هری مگوایر نقش پررنگی در این موفقیت داشته است.
در طرف مقابل سنگال ملقب شیرهای ترانگا مختصر و مفید شکار می‌کنند! بعد از بازی نخست مقابل هلند و با وجود ارائه یک نمایش نسبتاً خوب شکست خوردند و ناامیدی به سراغ مردم این کشور در غرب آفریقا و سواحل اقیانوس آتلانتیک آمد. زمانی که تصور می‌شد شاید نبرد صعود را به اکوادور ببازند به بازی‌ها برگشتند و با 2 برد پیش‌بینی‌ها را محقق کردند. از ابتدا فکر می‌کردیم که از گروه A هلند و سنگال صعود کنند. حالا چالش اصلی شروع شده؛ دومین صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی. پیش از این انگلیس و سنگال به مصاف هم نرفته‌اند و اولین بازی‌شان در جام‌جهانی 2022 خواهد بود.
آمار
 نخستین نبرد تاریخ انگلیس و سنگال یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ دو تیم خواهد بود. در مرحله یک‌هشتم نهایی قطر 2022 سه‌شیرها و شیرهای ترانگا به مصاف هم می‌روند.
 56 سال است که انگلیسی‌ها در حسرت تکرار قهرمانی جام‌جهانی 1966 هستند. سه‌شیرها در کل 15 دوره حضورشان فقط 3 مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر بوده‌اند و همان یک‌مرتبه هم راهی فینال شده‌اند.
 انگلیس برای سیزدهمین مرتبه به مرحله حذفی جام‌جهانی می‌رسد. این تیم 9 مرتبه به مرحله یک‌چهارم نهایی یا بالاتر رسیده.
 با وجود سابقه کم و حضور در تنها 3 دوره جام‌جهانی، سنگال عملکرد خوبی در این تورنمنت داشته و برای دومین مرتبه به مرحله حذفی رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/21/635541/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها