برمکی، دارنده مدال طلای مسابقات کوراش قهرمانی جهان در گفت‌و‌گو با «ایران»:

بعد از قهرمانی حتی یک تماس از مسئولان نداشتم


فائزه زمانی/تیم ملی کوراش برای اولین بار در تاریخ این رشته نایب‌قهرمان جهان شد. فاطمه برمکی ملی‌پوش این رشته که با مدال طلایش به خوبی نقش خود را در این تاریخ‌سازی ایفا کرد، مسئولان را نسبت به این افتخارآفرینی بی‌توجه می‌داند و به گفته خودش استقبالی در خور این تاریخ‌سازی از ملی پوشان در فرودگاه به عمل نیامده است. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» به سطح بالای مسابقات جهانی اشاره کرد: «مسابقات جهانی همیشه از سطح بالایی برخوردار است. تیم‌های قدرتمند فرانسه، ازبکستان، چین، هند و... همگی در این مسابقات حضور داشتند و خوشبختانه من هم توانستم به خوبی کار خود را در این مسابقات انجام دهم و به مدال طلا برسم.»
برمکی از کسب اولین نایب‌قهرمانی این رشته در جهان احساس غرور می‌کند: «برای اولین بار در تاریخ کوراش نایب‌قهرمان جهان شدیم. این نایب‌قهرمانی باعث افتخار ما بود و از کسب این عنوان احساس غرور می‌کنیم. حالا بعد از این عنوان عزممان را برای طلای تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو جزم کرده‌ایم. همچنین خبر خوب برای کوراش المپیکی شدن این رشته در المپیک 2028 لس‌آنجلس است. من نهایتاً تا 2 سال دیگر در تیم ملی هستم و سنم به المپیک لس‌آنجلس نمی‌رسد اما دختران جوان خوبی در این رشته داریم که می‌توانند در المپیک خوش بدرخشند.»
قهرمان کوراش جهان معتقد است مسئولان نسبت به این رشته بی‌تفاوت هستند: «صدیقی رئیس فدراسیون، ناطقی نایب‌رئیس فدراسیون و نصیرنژاد رئیس انجمن کوراش همگی از ما حمایت کرده و در کنار ما بودند اما این رشته آنطور که باید دیده نمی‌شود. من طلای مسابقات قهرمانی آسیا را گرفتم و حالا هم که طلای جهان را کسب کردم اما حتی یک زنگ از رؤسای استان خودم مازندران نداشته‌ام. مسئولان از ما حمایت نمی‌کنند و در این اوضاع بد اقتصادی هیچ پاداش مالی و معنوی‌ای دریافت نمی‌کنیم. برای یک ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان جهان خیلی زشت است که دغدغه حمایت مسئولان ورزشی را داشته باشد. مسئولان نسبت به نایب‌قهرمانی ما در جهان بی‌تفاوت برخورد کردند و حتی بعد از بازگشتمان به ایران در فرودگاه به استقبالمان نیامدند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/21/635544/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها