مرد پرتغالی امروز از ایران می رود اما احتمالاً بزودی بر می گردد

کی‌روش در آستانه تمدید قرارداد با تیم ملی


گروه ورزشی/ بعد از حذف ناباورانه ایران از جام جهانی، کارلوس کی‌روش و دستیاران او همراه با کاروان تیم ملی به تهران بازگشتند. این در حالی است که سرمربی رسماً قراردادش با فدراسیون فوتبال خاتمه یافته اما او همچنان در پایتخت حضور دارد و اوقات فراغتش را سپری می‌کند. سرمربی پرتغالی جمعه به همراه برخی دستیاران خود به مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد رفت و از بخش‌های مختلف این مکان تاریخی دیدن کرد. کی‌روش با لبخندی دلنشین با بازدید کنندگان سعدآباد عکس یادگاری گرفت و تصاویر حضور او در این کاخ در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. 
نکته قابل توجه درباره بازگشت کی‌روش به تهران، علاقه او برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران است. مرد پرتغالی، بعد از شکست تیم ملی مقابل امریکا، در نشست خبری و مصاحبه‌های بعد از بازی از آینده روشن ایران و شانسی که برای قهرمانی آسیا دارد، صحبت کرد. جوان شدن تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا 2023 وعده دیگری بود که کی‌روش به فوتبالدوستان داد و این در شرایطی است که او عملاً قراردادی ندارد اما مشخص است که دوست دارد به فعالیت خود در تیم ملی ایران ادامه بدهد. از سوی دیگر، مسئولان فدراسیون فوتبال نیز بعد از پایان جام جهانی برای ایران هیچ واکنش رسمی‌ای به ادامه یا قطع همکاری با کی‌روش نداشته‌اند.
 اگرچه خبرهایی مبنی بر احتمال تمدید قرارداد با او شنیده می‌شود و گفته می‌شود قرار است در جلسه هیأت رئیسه که بزودی برگزار می‌شود درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شود اما با توجه به اینکه تا ماه مارس 2023 (اسفند پیش رو و فروردین 1402) فیفادی در تقویم بازی‌های ملی تعریف نشده، عملاً برنامه‌های ملی در سراسر جهان تا بهار سال آینده تعطیل خواهد بود و این مسأله شامل تیم ملی ایران هم می‌شود. از سوی دیگر جام ملت‌های 2023 آسیا نیز با تغییر زمان در زمستان 1402 برگزار می‌شود. 
کی‌روش و دستیارانش قرار است، امروز با بلیت بیزینس کلاسی که فدراسیون فوتبال برای آنها تهیه کرده به کشورهای خود برگردند. آنها مدتی استراحت خواهند کرد و در انتظار تصمیمی خواهند نشست که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره‌شان خواهد گرفت. با این که کی روش و دستیارانش امروز از ایران می روند اما به نظر می رسد که به زودی به ایران برگردند و  او قراردادش را با فدراسیون فوتبال تمدید خواهد کرد تا ایران را برای دوره جدید فعالیت های خود به خصوص جام ملت های آسیا 2023 که در قطر برگزار خواهد شد، آماده کند. البته انتظار می رفت کی‌روش در  خصوص شرایط تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران در یک کنفرانس خبری یا یک برنامه تلویزیونی باشد اما او بدون این کار تهران را ترک خواهد کرد. 
کی‌روش در لیست مربیان مستعفی جام جهانی
وضعیت ادامه همکاری کی‌روش با ایران در شرایطی در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد که سایت اسپورت ۲۴عربستان، نام 5 مربی که بعد از حذف تیم‌های‌شان از جام جهانی استعفا داده‌اند را معرفی کرده که نام سرمربی ایران هم در این لیست دیده می‌شود. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران تاکنون رسماً چنین چیزی را اعلام نکرده است. تاتا مارتینو سرمربی مکزیک، روبرتو مارتینس سرمربی بلژیک، اوتو اودو سرمربی غنا و دیگو آلونسو سرمربی اروگوئه رسماً استعفا داده‌اند اما کی‌روش تاکنون چنین چیزی را رسماً اعلام نکرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/20/635562/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها