اخبار


تأکید سران قوا بر هوشیاری مقابل خبرسازی

سران قوا در نشست مشترک روز گذشته خود، بر ضرورت هوشیاری هر چه بیشتر ملت فهیم ایران در برابر خبرسازی‌های بدون سند و دروغ پردازی‌های دشمنان با هدف ایجاد اختلاف میان مسئولان کشور و تشویش اذهان عمومی تأکید کردند. به گزارش ایرنا، سران قوا در این نشست مشترک که به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد، خبرسازی‌های دروغ و فاقد اعتبار و سند را بخشی از عملیات روانی دشمن و در چهارچوب فتنه‌انگیزی‌های اخیر دانستند و تصریح کردند: مراجع ذیصلاح اعتبار اینگونه خبرسازی‌های بی‌اساس را رد کردند و جامعه آگاه و بصیر ایران اسلامی نیز نشان داده‌ که تحت تأثیر اینگونه جریان‌سازی‌ها که با هدف موج‌سواری و برهم زدن ثبات جامعه صورت می‌گیرد، قرار نخواهد گرفت. 
دیدار رئیس قوه قضائیه با جمعی از بازاریان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و جمعی از بازاریان،  با بیان اینکه مجموعه اصناف کشور نه کنار نظام و انقلاب، که در متن نظام و انقلاب بوده‌اند و در رفع مسائل عدیده‌ای مشارکت داشتند، گفت: اصناف باید جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمری را میان خود برگزار کنند و با یک خرد جمعی، نقطه‌نظرات و جمع‌بندی‌های خود برای رفع مشکلات صنفی را به مسئولان مربوطه در دستگاه‌های حکومتی ارائه کنند. رئیس قوه قضائیه افزود: دستگاه قضا باید مرجع تظلم‌خواهی همه آحاد جامعه باشد و هر صنف، قشر و جریانی که حتی ممکن است سلیقه و عقیده‌اش با ما منطبق نباشد، چنانچه تظلم‌خواه بود، دستگاه قضایی در چهارچوب قوانین، ملزم است به تظلم‌خواهی او رسیدگی کند. رئیس عدلیه  همچنین از متولیان اصناف خواست با عنایت به تدوین برنامه هفتم و لایحه بودجه سال 1402مسائل مرتبط با صنف خود را به وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و سایر دستگاه‌های مربوطه برای گنجانده شدن در برنامه و لایحه مزبور پیشنهاد دهند. اژه‌ای همچنین تأکید کرد: قوه قضائیه از تشکیل شوراهای حل اختلاف در هر صنفی استقبال می‌کند و حمایت‌های لازم را در این خصوص به‌عمل می‌آورد؛ چرا که معتقدیم باید مسائل را تا حد ممکن به‌روش صلح و سازش حل‌وفصل کرد.

خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت خبر داد که با تصمیم آیت‌الله رئیسی  تا پایان ماه جاری ۱۰ تغییر مدیریتی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد؛ در گام اول، رئیس جمهور در حکمی دکتر سپهر خلجی را به عنوان «رئیس شورای اطلاع رسانی دولت» منصوب کرد. به گفته علی بهادری جهرمی، براساس اصلاحات آیین نامه تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت که در آبان ماه سال جاری به تصویب هیأت وزیران رسیده، وظایف سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از هم تفکیک شده است و رئیس این شورا نیز عضو هیأت وزیران خواهد بود.
سپهر خلجی، دانش‌آموخته دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و استادیار دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه است. عضویت در شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم، عضویت در شورای‌عالی و معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تألیف کتاب و مقالات متعدد در حوزه ارتباطات و رسانه از جمله سوابق رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت است. وی همچنین در یک دهه گذشته مسئولیت روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری را نیز عهده دار بوده است.بهادری همچنین اعلام کرد که مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شده است. 

اظهارات عجیب متهمان به قتل شهید عجمیان

صبح روز شنبه ۱۲ آذر سومین دادگاه رسیدگی به پرونده‌ عاملان شهادت بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان در کرج، برگزار و به اتهامات 4 نفر دیگر از 15 متهم پرونده رسیدگی شد.  متهم رضا آریا با حضور در جایگاه در بخشی از دفاعیاتش شرح داد:  داشتم به صحنه نگاه می‌کردم که یک نفر از پشت دستم را گرفت و گفت یک کاری کن، من هم دو‌تا لگد به بدن شهید به قسمت بازو و کتفش وارد کردم و آمدم کنار. متهم رضا آریا گفت: من توبه کردم، از خدا می‌خواهم گناهانم را ببخشد، از شما می‌خواهم مرا ببخشید. من با قصد و نیت قبلی به بدن شهید ضربه نزدم.متهم همچنین در پاسخ به سؤال قاضی آصف الحسینی مبنی براینکه پس به چه علتی به شهید ضربه زدی؟ سکوت کرد. 
بدن شهید را روی آسفالت خیابان کشیدم که وسط اتوبان نباشد!
در ادامه جلسه متهم محمد امین اخلاقی در دفاعیات خود گفت: اتهامات وارده نسبت به خود را قبول ندارم. من فقط در روز ۱۲ آبان شعار دادم. قاضی گفت: شما از دیوار وسط اتوبان به این سمت اتوبان پریدی و بدن نیمه عریان شهید را بر زمین کشیدی، علت این کارهایت چه بود؟متهم محمد امین اخلاقی گفت: من از روی دلسوزی برای اینکه بدن شهید وسط اتوبان نباشد و یک زمانی ماشین از روی آن عبور نکند، اقدام به کشیدن بدن وی کردم. 
نمی‌دانم چرا در دستانم سنگ جمع کردم!
در ادامه جلسه  هنگام صحبت کردن متهم بهزاد علی کناری در دادگاه، تصویری از وی منتشر شد که در دست راستش سنگ بود و با دست چپ خود مشغول صحبت کردن با تلفن همراه بود. قاضی از متهم پرسید: آن سنگ‌ها در دستان شما چه می‌کرد؟ متهم بهزاد ادامه داد: نمی‌دانم برای چه دلیلی این همه سنگ را در دستم جمع کردم.  وی افزود: در اتوبان و زمانی که داخل خودرو بودم دیدم یک نفر مانند یک سرباز در حال دویدن است. از ماشین پیاده شدم و دویدم و به افرادی که شهید را دنبال می‌کردند، گفتم بابا سربازه نزنیدش؛ دیدم با سنگ شهید را می‌زنند و سرم را چرخاندم‌ تا صحنه را نبینم. یک آن شنیدم که یک نفر گفت زدمش، کشتمش. دیدم که یک نفر بدن شهید را روی زمین می‌کشد، در آنجا نماندم و رفتم به سمت خانه. 
به شهید عجمیان ضربه زدم که ببینم زنده است یا نه!
در ادامه جلسه دادگاه، متهم حسین محمدی گفت:  دیدم فردی روی زمین افتاده است، با پای خودم ضربه‌ای به کف کفش شهید زدم که ببینم زنده است یا نه!قاضی آصف الحسینی گفت: خواستی ببینی شهید را کشته‌ای یا خیر؟ متهم حسین محمدی گفت: نه اصلاً، فقط خواستم ببینم که زنده است یا خیر. قاضی 
آصف الحسینی گفت: زنجیره انسانی برای بستن اتوبان را چگونه تشکیل دادید؟ متهم حسین محمدی گفت: من اتوبان را نبستم. زمانی که می‌خواستیم از محل دور شویم به برادر نامزدم زنگ زدم تا ما را با خود ببرد. حتی ماشین پدرم را که با آن به محل رفته بودیم همان جا گذاشتیم. در این جلسه دادگاه، متهم جواد زرگران فرزند  محمد رضا نیز به ارائه دفاعیات خود پرداخت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8069/2/635583/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها