سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران تحت فشار و تهدید حاضر به مذاکره نیست


سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه مقامات امریکایی می‌دانند ایران  زیر فشار و با تهدید حاضر به مذاکره و امتیاز نیست، گفت: اولویت امریکا مذاکرات نیست و تمرکزش بر مسائل دیگری است.
 توصیه ما مشخصاً به شرکای اروپایی برجام این است که خودشان را تسلیم امریکا و تسلیم شرایط تحمیلی آنها نکنند و ضررها و زیان‌های آن را متوجه خود نکنند. به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در پاسخ به سؤالی در مورد تلاش امریکا برای اخراج ایران از مقام کمیسیون زن سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اقدامات غیرقانونی تعداد مشخصی از دولت‌های غربی علیه ایران به بهانه تحولات داخلی کشور مواضع خود را همواره رسماً و آشکارا اعلام و هم به صورت رسانه‌ای و اعلامی و هم در مذاکرات و ملاقات‌ها مطرح کرده است لذا هر گونه سوء‌استفاده از تحولات داخلی ایران برای اعمال فشار سیاسی علیه کشورمان محکوم و غیرقابل قبول است.
 وی با اشاره به حضور ایران در این کمیسیون بر اساس رأی اعضا ادامه داد: اگر امریکا و کشورهای همسو با آن موفق شوند در چهارچوب سیاست‌های اعمال فشار و ابزارهای فشار سیاسی علیه کشورمان، ایران را از کمیسیون مقام زن اخراج کنند یک بدعت را پایه‌گذاری می‌کنند و حق رأی آزادانه کشورهای عضو این مجموعه را زیر سؤال می‌برند. کنعانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود در حال استفاده است که از یک رویکرد غیرقانونی و سیاسی منفعت‌طلبانه جلوگیری کند و در این ارتباط به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد. سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تأثیر تحولات و اتفاقات کنونی در ایران در روابط بین‌المللی اظهار کرد: ما معتقدیم آنچه که در داخل کشور ما در این دو ماه و اندی رخ داد، یک موضوع داخلی است اما سوء‌استفاده برخی طرف‌های خارجی از این شرایط داخلی برای پیگیری اهداف سیاسی این کشورها موضوع کاملاً آشکار و روشنی بود. وی در این باره تصریح کرد: متأسفانه تعدادی از کشورهای مشخص در این زمینه اقدامات غیرقانونی و مداخله‌جویانه انجام داده‌اند و از رویکردهای غیرسازنده در سوء‌استفاده از تحولات داخلی ایران برای پیگیری اهداف سیاسی خود استفاده کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/2/635759/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها